eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaJak sie hamuje?Re: Jak sie hamuje?
  • Data: 2015-08-13 10:12:09
    Temat: Re: Jak sie hamuje?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Thu, 13 Aug 2015 00:42:28 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
    > W dniu środa, 12 sierpnia 2015 17:11:47 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    >>> Ja Ci nie mówię że to się zatrzymywało do zera, tylko że prędkość
    >>> nie była jednostajna.
    >> Zmienny moment oczywiscie da zmienna predkosc, ale podejrzewam, ze na
    >> poziomie 1%.
    >>
    >>> Gdyby była jednostajna, to by mogło pracować
    >>> tylko przy jednej prędkości, a było do wyboru wiele.
    >>
    >> Dlaczego ?
    >
    > Weź model masa-spreżyna-siła. Siła pulsuje z założoną
    > częstotliwością, masa przesuwa się ze stałą założoną prędkością,
    > sprężyna ma założoną sztywność. Jest tylko jedna prędkość dla
    > której znajdziesz rozwiązanie.

    Ok, ale wtedy wracamy to tego co powyzej pisze. Jesli bedzie zmienna
    na poziomie np 1% - to moze byc.
    Ba - zmiennosc ma okres ... jednego piksela na iglowkach. To moze byc
    i 50% - ot, kropki beda przesuniete o jakis ulamek.

    Ba - przy napedzie glowicy paskiem ten zmienia dlugosc, to i
    sprezystosc sie zmienia.

    >>> W moim NECu silnik był wielkości malej szklanki, na jego osi sztywno
    >>> osadzone zębate koło pasowe, pas z włóknem szklanym. Żadnych
    >>> podatnych sprzęgieł, sprężyn, wszystko sztywne. Jak się zacinała,
    >>> nie było szansy żeby przesunąć głowicę przy włączonym silniku.
    >>
    >> Tak kompletnie nic, czy jednak wyczuwalny luz byl ?
    >
    > Nie było.

    W innych byl. To naprawde nie jest precyzyjny naped.
    I bywala korekcja do druku dwukierunkowego.


    >>>> byla tez posla drukarka mozaikowa DZM-180. Glowica tez byla duza i
    >>>> ciezka, a naped silnikiem chyba nawet AC - krecil sie stale, mial
    >>>> solidne kolo zamachowe, elektrosprzeglo wlaczalo naped ciegla glowicy,
    >>>> a powrot na sprezynie.
    >>> Wiem, widziałem enerdowską wersję tego, tylko urośniętą do rozmiaru
    >>> szafy. Kardany, koła łańcuchowe, fest mechanika.
    >> Jakos tak. W kazdym badz glowica tez duza i solidna, a silnik o
    >> stalych obrotach.
    >
    > A może ta część która odbijała czcionkę miała coś co ją pchało do
    > tyłu na moment stuknięcia w stosunku do wózka, tak żeby się
    > zatrzymać względem papieru?

    Ale to iglowka byla !
    Tylko za socjalizmu nie dalo sie glowicy zminiaturyzowac.

    I naped jak pisze - wybitnie w jedna strone i jednostajny.
    I wystarcza. Nic nie trzeba zatrzymywac.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: