  • Data: 2009-08-22 23:43:53
    Temat: Re: Jak kupowałem aparat...
    Od: _rK_ <podazaj_za_adresem_w_@_stopce.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In <h6phos$hm0$1@news.wp.pl> Janko Muzykant wrote:

    > Wesołe porównanie ćwiczeń z instrumentem muzycznym do ćwiczenia
    > wciskania spustu :)
    > Tak wesołe, że chyba to twoje chwalenie się przy każdej okazji graniem
    > jazzu jest tylko fantazją smutnego umysłu. Żaden muzyk robiący czasem
    > zdjęcia nie napisałby czegoś tak idiotycznego.

    Wiem Janku, ze bierze Cie cholera na sam widok literek tego pana, ale w
    tym co napisal jest odrobinka prawdy.
    Nie chodzi o fizyczne wciskanie spustu, a raczej o patrzenie przez
    wizjerek. Co ciekawe w czasach gdy nie bylo jeszcze aparatow cyfrowych,
    wiele nauczycieli fotografii radzilo poczatkujacym by robili zdjecia na
    "sucho", bez filmu, lub bez wciskania spustu migawki.
    Te codzienne cwiczenie jest szczegolnie przydatne w fotografowaniu ludzi -
    albo nazwijmy to na wyrost - reporterce. Kiedy codziennie kierujesz na
    nich obiektyw, przyzwyczajasz sie do ich reakcji. Przyzwyczajasz sie do
    kata widzenia obiektywu (to dla wariatow, ktorzy uzywaja
    staloogniskowych), wiesz ile bedziesz mial na zdjeciu przed
    podniesieniem aparatu do oka. Tak wiec, porownanie do muzykow cwiczacych
    palce nie jest do konca chybione. No ale ja sie na graniu nie znam...

    --
    [rK] http://robertkresa.com