  • From: "adam" <j...@o...maile.com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    <h6fbbs$t9j$1@achot.icm.edu.pl> <h6gjc0$9gu$1@inews.gazeta.pl>
    <h6hn1p$mrj$1@inews.gazeta.pl> <h6hr1b$d0n$1@inews.gazeta.pl>
    <h6j0lc$dn3$1@achot.icm.edu.pl> <h6jnpk$c4p$1@inews.gazeta.pl>
    <4a8d7b67$1@news.home.net.pl> <h6k0so$m5f$1@inews.gazeta.pl>
    <4...@n...home.net.pl> <h6lnn4$3bg$1@inews.gazeta.pl>
    Subject: Re: Jak kupowałem aparat...
    Date: Fri, 21 Aug 2009 12:57:27 +0200

    Użytkownik "JA" napisał

    > Było droższe i bardziej skomplikowane od cz-b. Ale tylko w naszym pięknym
    > nadwiślańskim kraju i krajach ościennych. Ze względu na chroniczny brak
    > materiałów. Końcem lat 80-tych w łazience robiłem zimny proces pozytywowy
    > fotoncolor na magnifaxie. Gorące procesy barwne są znacznie prostsze i tak
    > naprawdę wymagają tylko dobrego termostatu. A już w owych latach były
    > normalnie dostępne dla amatorów (w normalnych krajach).
    > Gdybyśmy dzisiaj żyli w Korei Północnej. czy na Kubie to ciemnia cyfrowa
    > mogła by się okazać podobnie nie dostępna (gdybam) jak gorące procesy
> [...]

    No właśnie.
    Powiem tyle - stać mnie było jedynie na Krokusa (tego co wyglądał jak
    odkurzacz), odkupionego od wkurwionej po rozwodzie sąsiadki. Zrobiła mu na
    złość i sprzedała ciemnię za i tak niemałe pieniądze. O Magnifaxie mogłem
    pomarzyć ; )
    Papiery Ilforda podziwiałem co najwyżej na wystawie sklepu.

    Teraz jest super. Praktycznie całość jest w zasięgu rozsądnego budżetu,
    szczególnie przy zestawieniu z cyfrą, która np. na średniej półce niemal
    bilansuje się z kompletem osprzętu do kliszy.

    > TMaxa można moczyć w każdym wywoływaczu negatywowym. A skład D-76 i D-23
    > są dostępne od nie pamiętam kiedy. Nawet Foton produkował ich
    > odpowiedniki. Pewnie w tych dwóch punktach był ktoś kto potrafi czytać
    > formułę i samodzielnie zestawić odczynniki i mu się chciało.

    Tak, prawdopodobnie tak było.
    Tyle, że pamiętam też jak wystartowały masowo pierwsze laby Kodaka, to też
    był z tym problem.

    > No tak napisałeś. To co niżej napisałeś dopiero teraz.

    Wydaje mi się, że nie ale spierać się nie będę : )
    Grunt że się wyjaśniło ; )

    adam