  • Data: 2013-12-22 20:06:22
    Temat: Re: Jak kompensować światła nocne?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek <p...@s...com> writes:

    > Skąd masz takie dane?

    Ze szklanki po kawie :-)
    (Przysłowiowej, używam ekspresu).

    > Mi wyszło, że 24MPx w APSC daje powierzchnię
    > 15um2 a 36MPx w FF 28um2. Różnica zatem jest dwukrotna więc ok 1ev.

    Owszem, ale w przypadku mniejszych pikseli relatywnie większa część
    matrycy nie odbiera światła. Tak czy owak to jest kwestia do
    zastanowienia się, nie "przepaść". W szczególności trzeba wziąć pod
    uwagę koszty i np. ciężar sprzętu. Nie będę robił za adwokata FF, sam
    używam APS-C i np. użycie dobrej lampy albo innego obiektywu może być
    korzystniejszą metodą poprawy jakości (znacznie tańszą) niż FF.

    > Powyższy
    > konkretne wyliczenie użyłem po to aby wykazać iż FF nie musi znaczyć
    > źródła lepszego obrazu bo to nie rozmiar przetwornika o tym decyduje
    > lecz rozmiar piksela.

    Nie sam rozmiar piksela. Teoretycznie decyduje suma powierzchni netto
    (aktywnej) wszystkich pikseli. Różnica (1,x EV) jest duża i mała, zależy
    co dla kogo jest duże.

    Gdyby decydował tylko rozmiar piksela, to matryce, z którymi akurat
    zdarza mi się pracować - np. 1/2.3" 704x480 - byłyby wzorem jakości.

    > A jaka jest cała wielkość zdjęcia tego nigdy nie wiadomo bo nie wiesz
    > jaki jego fragment wytniesz.

    Trzeba wyciąć ten sam fragment po prostu.
    --
    Krzysztof Hałasa