  • Data: 2013-12-22 19:49:18
    Temat: Re: Jak kompensować światła nocne?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek <p...@s...com> writes:

> [...]
    > i tu gwarancji nie ma bo z jednym body zadziała a z innym nie. Nie
    > każdy serwis świadczy usługi regulacji obiektywu do body a przy takich
    > rozdzielczościach regulacja wnosi sporą różnicę. Przy mniejszych
    > matrycach w ogóle byś sobie głowy tym nie zawracał. Sam tego
    > doświadczyłem kupując Tamrona 70-300 USD. Na długim końcu dawał dobrze
    > widoczne mydło w 1:1. Sprawdziłem ich kilka i każdy zachowywał się
    > podobnie choć w różnym stopniu. Po korekcie oprogramowania jest ostry
    > jak kitowy Sony 16-50/2.8 SSM. Gdybym nie miał 24Mpx to nawet nie

    Jasne, ale jak rozumiem problem udało się skorygować. Np. mój Tamron
    (minimalnie krótszy) współpracuje z aparatem poprawnie od początku.
    Żaden z nich nie kosztował 6 kzł. Są też szkła stałoogniskowe, jeszcze
    dużo tańsze i przypuszczalnie ostrzejsze (w niektórych warunkach).

    > Po drugie - niezależnie od jakości szkła dyfrakcji nie unikniesz. Im
    > mniejszy piksel tym lepiej będzie ona dostrzegalna.

    Owszem, ale 24 MPix w Sony jest jeszcze pod tym względem sensowne -
    uzyskujemy obraz o znacznie lepszej rozdzielczości niż przy
    rozdzielczości mniejszej o połowę, czyli przy 6 MPix.
    A że nie w każdych warunkach, nie z każdym obiektywem i nie przy każdych
    ustawieniach? No niestety - aczkolwiek też bym tak chciał :-)

    Tak czy owak możliwości sprzętu (np. przy założonym budżecie) są coraz
    większe.
    --
    Krzysztof Hałasa