  • 41. Data: 2010-11-02 05:28:16
    Temat: Re: Jak długo tarcze hamulcowe?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mako" <m...@n...com> wrote in message news:iams0m$4kf$1@news.onet.pl...
    > Do dziś 218 tysięcy km - Corolla 2000.

    I ile 'mm' grubości zostało na przodach a ile na tyłach?

  • 42. Data: 2010-11-02 05:28:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "to" <t...@a...xyz> wrote in message
    > begin Pszemol

    > Ostatnie -- 10 tys. Zobaczymy, jak będzie z tymi.

    Kupowałeś fabryczne czy jakieś "wynalazki"?
    Co się stało po 10tyś?

  • 43. Data: 2010-11-02 05:31:19
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin BQB

    > W niczym, polecali na forum takie, pisali, że szybciej i lepiej się
    > chłodzą, przez co ryzyko pokrzywienia tarcz jest niższe, lepiej też
    > hamują. Więc ta różnica w cenie, to ~ połowa kosztu przesyłki. A po co
    > kupować 2 razy i płacić 2 razy za przesyłkę?

    Takie tarcze po pierwsze same są mniej wytrzymałe (bo są to zwykłe tarcze
    tylko powiercone i ponacinane), a po drugie szybciej zużywają klocki.

    --
    ignorance is bliss

  • 44. Data: 2010-11-02 06:09:48
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Pszemol

    > Kupowałeś fabryczne czy jakieś "wynalazki"?

    Z ciekawości założyłem wspominaną tu Mikodę GT i seryjne klocki.

    > Co się stało po 10tyś?

    Wszystko co tylko może stać się z tarczami i klockami.

    --
    ignorance is bliss

  • 45. Data: 2010-11-02 06:29:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "to" <t...@a...xyz> wrote in message
    > begin Pszemol

    > Z ciekawości założyłem wspominaną tu Mikodę GT i seryjne klocki.

    > Wszystko co tylko może stać się z tarczami i klockami.

    A konkretniej?

  • 46. Data: 2010-11-02 06:39:48
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Pszemol

    > A konkretniej?

    Jedyny plus tego zestawu był taki, że nie ani tarcze, ani klocki nie
    rozpadły się na kawałki (ale nie wiele już brakowało). Po za tym naprawdę
    wszystko. Nie znasz typowych defektów tarcz i klocków? ;)

    --
    ignorance is bliss

  • 47. Data: 2010-11-02 06:55:39
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-11-02 05:21, to pisze:
    > begin Tomasz Pyra

    Jesli to sa takie na 1-1.5mm to sa wiercenia kontrolne: jak znikna to
    tarcza do wymiany.

    > ...a wiele seryjnych usportowionych aut ma tarcze wiercone na wylot. Moim
    > zdaniem pomijając auta o mocy 500 KM itp. tego typu rozwiązania są
    > pozbawione sensu w przypadku codziennej jazdy. Dobre markowe gładkie
    > tarcze + jakieś lepsze klocki (polecam Ferodo DS) i powinno to wystarczyć
    > każdemu. A jak nie wystarczy, to można pomyśleć o swapie większych
    > hamulców niż bawić się w jakieś dziwaczne tarcze. Większa tarcza da dużo
    > więcej niż jakieś pseudosportowe tarcze w normalnym rozmiarze. I to bez
    > negatywnego wpływu na trwałość, ale wręcz przeciwnie.

    Ja mam wiercone na przelot. Do codziennej jazdy potwierdzam: bez sensu.
    Natomiast mam wrazenie, ze na szutrach, blotach, wodzie hampel szybciej
    odzyskuje pelna sprawnosc. Powtarzam: to tylko subiektywne odczucie.

    Co do wielkosci tarcz w sporcie. Wydaje mi sie, ze jest to dobierane ze
    wzgledu na przewidywane straty energi podczas hamowania i zwiekszenie
    powierzchni chlodzacej i masy chlonacej cieplo.
    Takie mini w specyfikacji nie pamietam jakiej na szutry ma tarcze 300mm
    a na asfalty 355. Jakis powod musi byc stosowania roznych zestawow.
    Przypuszczam, ze nie chodzi o skutecznosc hamowania, bo ta przy
    wielotloczkowych zaciskach jest ogromna. Mozliwe, ze 355 to optimum, ale
    ze wzgledu na mase nieresorowana na szutry, gdzie zawiecha zdecydowanie
    bardziej pracuje "pomniejszono" ta mase. Wbrew pozorom te 55mm na
    srednicy moze dac ok 0.5-1 kg (na oko).
    Ale bardziej bym sklanial sie ku optymalnej temperaturze: jednak
    sportowy klocek nie "robi" na zimno.

    Niby tak, ale dokladne trasowanie bez podzielnicy jest dosc trudne.
    Ja swoje wiercilem, zeby zobaczyc jak to jest, i w sumie kolejne kupie
    ciete/wiercone.
    Dodatkowym fjuczerem jest to, ze slychac, czy klocki sie cofnely:
    przestaje szumiec. ;)

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 48. Data: 2010-11-02 07:13:19
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin MarcinJM

> [...]
    > specyfikacji nie pamietam jakiej na szutry ma tarcze 300mm a na asfalty
    > 355. Jakis powod musi byc stosowania roznych zestawow.

    Nie chodzi czasem o to, ze na szutrach jeżdżą pewnie na wyższym profilu i
    po prostu większe tarcze nie weszłyby w felgę? 300 mm to typowa tarcza do
    16", 355 mm wymaga pewnie felgi 18".

    --
    ignorance is bliss

  • 49. Data: 2010-11-02 07:15:20
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-11-02 07:13, to pisze:
> [...]
    > po prostu większe tarcze nie weszłyby w felgę? 300 mm to typowa tarcza do

    Tez mozliwe.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 50. Data: 2010-11-02 12:56:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "to" <t...@a...xyz> wrote in message
> [...]
    > rozpadły się na kawałki (ale nie wiele już brakowało). Po za tym
    > naprawdę wszystko. Nie znasz typowych defektów tarcz i klocków? ;)

    Jak nie masz nic konkretnego i ciekawego do powiedzenia to po co
    zabierasz głos na grupie dyskusyjnej?