  • 121. Data: 2010-11-03 20:41:46
    Temat: Re: Jak długo tarcze hamulcowe?
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    Dnia 03.11.2010 Pszemol <P...@P...com> napisał/a:
    > "Adam 'Chloru' Drzewososki" <k...@c...net> wrote in message

    > Nie studiowałem historii techniki samochodowej to Ci nie powiem.

    No to Cię poinformuję, że aby zeszklić metal najlepiej go wcześniej
    roztopić a potem szybko schłodzić. W technice używa się do tego
    miedzianych bębnów chłodzonych od środka przepływem cieczy.

    Reasumując to co znalazłeś na swoich tarczach mało ma wspólnego z ich
    zeszkleniem.

    Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net

  • 122. Data: 2010-11-03 20:50:58
    Temat: Re: Jak d?ugo tarcze hamulcowe?
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    Dnia 03.11.2010 Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał/a:
    > Po pierwszym komplecie klocków (który poszed? b?yskawicznie, 2-3 rajdy i
    > po klockach) tarcza ju? si? troch? "st?pi?a" i ju? ani tak g?o?no nie
    > hucza?a, a kolejne klocki ?y?y d?u?ej.
    > A nie wynika to te?, ze zu?ycia tarczy i sp?ycenia naci??, bo ta grubo??
    > mia?a nadal jak nowa.

    WRX z nacinanymi tarczami wkurzal mnie przy spokojnych hamowaniach...
    wiec przestałem hamować delikatnie ;-)

    Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net

  • 123. Data: 2010-11-03 20:52:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > miedzianych bębnów chłodzonych od środka przepływem cieczy.
    >
    > Reasumując to co znalazłeś na swoich tarczach mało ma wspólnego

    OK - możemy się umówić w takim razie, że bardziej precyzyjna wersja
    będzie: tarcze były mocno zabrudzone zeszklonym materiałem klocków.
    Teraz pasuje?

  • 124. Data: 2010-11-03 20:54:39
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    > "kml" <A...@g...lp> wrote in message
    >
    > A ja widzę, że Twoi rodzice Cię mocno zaniedbali
    > pod względem kultury i dobrego wychowania...
    > Wstyd.

    Ratuj się, ratuj chociażby dla własnego dobrego samopoczucia.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 125. Data: 2010-11-03 21:50:03
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 1 Nov 2010 10:19:43 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

    >Czyli przejechane jakieś 160 tysięcy km na oryginalnych tarczach.

    180 tys. km. Obecnie jeżdżę na drugim komplecie tarcz. Ale ja głownie
    w trasach.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 126. Data: 2010-11-03 22:06:42
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-11-03 20:50, Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:

    > WRX z nacinanymi tarczami wkurzal mnie przy spokojnych hamowaniach...
    > wiec przestałem hamować delikatnie ;-)

    Używałeś hamulców w WRXie? Przecież hamulce są dla tchórzy! ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 127. Data: 2010-11-03 22:10:55
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-11-03 01:51, Pszemol pisze:

    > Ktoś kto gdzieś widział tarcze wiercone i z nacięciami na rajdach
    > wie, że takie są "cool" ale nie wie dlaczego są "cool" i kupuje takie
    > do swojej skody - producent ma zbyt a klient montując takie "tylko
    > ciut droższe" nie zdaje sobie niestety sprawy że wydatnie skrócił
    > czas między naprawami auta.

    Od kiedy wymiana materiału eksploatacyjnego (z zasady zużywającego się
    niemal liniowo w funkcji przebiegu auta) jest naprawą? :>

  • 128. Data: 2010-11-03 22:35:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> wrote in message

    > Od kiedy wymiana materiału eksploatacyjnego
    > (z zasady zużywającego się niemal liniowo
    > w funkcji przebiegu auta) jest naprawą? :>

    OK, zgadzam się z Twoją uwagą - poprawmy powyższy tekst
    na "wydatnie skrócił sobie czas międzyobsługowy auta".

  • 129. Data: 2010-11-03 22:39:18
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2010-11-03 20:41, Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:

    > Reasumując to co znalazłeś na swoich tarczach mało ma wspólnego z ich
    > zeszkleniem.

    Ch.. sie znasz, nie studiowales na UCLA - u nich sie szkli :>

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 130. Data: 2010-11-03 22:39:59
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2010-11-03 10:31, Tomasz Pyra pisze:

    > No to jeszcze wyjaśnij skąd się bierze dźwięk nawet przy lekkim
    > hamowaniu na nacinanej tarczy.

    Chcesz osiągnąć podobny efekt? Zrób usta w wąskie kółko i dmuchaj wąskim
    strumieniem powietrze i machnij palcem przed ustami. Powstaje dźwięk,
    wiesz dlaczego?