eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak dbac o automatyczna skrzynie biegow
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 79

  • 51. Data: 2011-01-26 21:39:11
    Temat: Re: Jak dbac o automatyczna skrzynie biegow
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 26.01.2011 20:39, Yans van Horn pisze:
    >>> No i jest drugi aspekt... czyli jednak większa awaryjność niż manualnej.
    >>> Koszta eksploatacji również wyższe.
    >>
    >> Prosze? To policz co ile wymieniasz sprzeglo w manualu a co ile rosypuje
    >> Ci sie automat...
    >
    > Policzmy dla konokretnego przypadku:
    > - w manualu, sprzęgło zmieniłem przy ~200tyś km (800pln) i to tylko
    > dlatego, że robiłem swap na skrzynię 6-tke i nie pasowało, olej też
    > zmieniłem dla świętego spokoju. Wyjęte sprzęgło nadal mam... wygląda jak
    > prawie nowe :-)

    Stawiam, ze w normalnej eksploatacji wymienisz je min raz nim Ci stuknie
    500 tys. Znaczy - obalamy mit o wyzszych kosztach eksploatacji automatu,
    tak? ;)

    > http://yans.majora.net/car/sprzeglo/sprzeglo-komplet
    ne06.jpg
    > - dwumasa ? nadal sprawna.
    >
    > Szczerze powiedziawszy, to jeszcze żadnych samochodzie nie musiałęm
    > zmienić sprzęgła z powodu zajeżdżenia... nawet w rajdówce :-)

    No, ja czuje, ze w Sharanie mnie to czeka (120 tys mil), ale tak czuje
    juz od roku...

    > Żadna manualna skrzynia również mi nie padła ani nie miała żadnych
    > negatywnych objawów. Natomiast niestety kilku znajomym padły automaty -
    > naprawa, to była droga impreza.

    W samochodzie normalnie serwisowanym, nie skladanym z 3, padaly
    automaty? I to w liczbie mnogiej, kiedy az tak duza automatow w Polsce
    nie jezdzi?
    Ja za to w moim otoczeniu nic nie wiem o padajacych automatach, a
    widzialem wymiane manuala w Vectrze...

    U mnie w domu biorac pod uwage ostatnie ~10 lat, 3 aktywnych kierowcow i
    kilka aut, automaty bija manuale na glowe jesli chodzi o koszty
    eksploatacji.

    > Podsumuj wszystkie koszty automatu, narazie wykluczając awarię.

    Olej za 100zl raz na 50 tys km? A i to nie zawsze.
    Wieksze spalanie? Mit.

    >> Domyslam sie, ze nowa skrzynia nie wytrzyma 600 tys km
    >> w dobrym zdrowiu, jak to sie dzieje ze skrzyniami montowanymi w starych
    >> Volvo (klasyczne ZF na przyklad), ale nowe sprzegla to tez juz nie
    >> zwykle tanie tarcze tylko dwumasy, wiec koszty sie wyrownuja..
    >
    > Co ma wymiana sprzęgła do dwumasy ?

    Tego nie ma w automacie, znaczy nie kosztuje w razie czego.

    >> A o gustach sie faktycznie nie dyskutuje :) Moim zdaniem manuala
    >> wymyslil jakis sadysta ;)
    >
    > Amerykanie napewno się z Tobą zgadzają :-) Ja jestem z tego innego obozu
    > :-)

    Dlatego nie dyskutujemy o gustach a o pieniadzach ;)

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com


  • 52. Data: 2011-01-26 22:19:48
    Temat: Re: Jak dbac o automatyczna skrzynie biegow
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2011-01-26 21:39, RadekNet wrote:
    > W dniu 26.01.2011 20:39, Yans van Horn pisze:
    >>>> No i jest drugi aspekt... czyli jednak większa awaryjność niż
    >>>> manualnej.
    >>>> Koszta eksploatacji również wyższe.
    >>>
    >>> Prosze? To policz co ile wymieniasz sprzeglo w manualu a co ile rosypuje
    >>> Ci sie automat...
    >>
    >> Policzmy dla konokretnego przypadku:
    >> - w manualu, sprzęgło zmieniłem przy ~200tyś km (800pln) i to tylko
    >> dlatego, że robiłem swap na skrzynię 6-tke i nie pasowało, olej też
    >> zmieniłem dla świętego spokoju. Wyjęte sprzęgło nadal mam... wygląda jak
    >> prawie nowe :-)
    >
    > Stawiam, ze w normalnej eksploatacji wymienisz je min raz nim Ci stuknie
    > 500 tys. Znaczy - obalamy mit o wyzszych kosztach eksploatacji automatu,
    > tak? ;)

    Sumujmy zatem: sprzęgło raz na 500tyś, za 500-800pln + robocizna.
    Automat: załóżmy 10 zmian oleju po załóżmy 3l, daje 10 x ~100 + 10 x
    robocizna.

    Do tego dochodzi różnica w spalaniu. I nie opowiadaj bzdur, że to mit.

    Pierwsze z brzegu: skąd się bierze konieczność stosowania chłodnic w
    automatach ? Czyżby wydzialało się tam w cholere ciepła ? Tak zupełnie
    za darmo ? :-)

    Więcej o systemach sprzęgania silnika ze skrzynią automatyczną:

    "Wadą jest strata mocy w układzie hydraulicznym (mieszanie i sprężanie
    oleju) generująca znaczne ilości ciepła (potrzebne są dodatkowe
    chłodnice) kosztem pewnej utraty mocy silnika (zmniejsza to nieco
    ekonomię całego układu). W celu poprawienia powyższych wad, w pojazdach
    osobowych wprowadzono powszechnie w latach 80. układy dodatkowego
    sprzęgła mechanicznego (lock-up) w konwerterze itp. które przy stabilnej
    jeździe szosowej (mały moment przenoszony, brak zmian obrotów) i szeregu
    innych warunków, spinają pompę czy konwerter czysto mechanicznie, co
    znacznie poprawia ekonomię przy jeździe autostradowej."

    Teraz wyobraż sobie, co się będzie działo w czasie dynamicznej jazdy
    (duże obciążenia i częste zmiany biegów)

    Teraz pytanie jak duże będą koszty jak już coś się spieprzy :-)

    >> Żadna manualna skrzynia również mi nie padła ani nie miała żadnych
    >> negatywnych objawów. Natomiast niestety kilku znajomym padły automaty -
    >> naprawa, to była droga impreza.
    >
    > W samochodzie normalnie serwisowanym, nie skladanym z 3, padaly
    > automaty? I to w liczbie mnogiej, kiedy az tak duza automatow w Polsce
    > nie jezdzi?

    Nie znam ich wcześniejszej historii.

    > Ja za to w moim otoczeniu nic nie wiem o padajacych automatach, a
    > widzialem wymiane manuala w Vectrze...

    A co się jej stało ? :-)

    > U mnie w domu biorac pod uwage ostatnie ~10 lat, 3 aktywnych kierowcow i
    > kilka aut, automaty bija manuale na glowe jesli chodzi o koszty
    > eksploatacji.
    >
    >> Podsumuj wszystkie koszty automatu, narazie wykluczając awarię.
    >
    > Olej za 100zl raz na 50 tys km? A i to nie zawsze.

    Chcesz powiedzieć, że olej hydrauliczny nie ulegnie degradacji w trakcie
    eksploatacji ?

    > Wieksze spalanie? Mit.

    Dlaczego nawet producenci podają wyższe ? Przecież nie przez przekorę :-)

    >>> Domyslam sie, ze nowa skrzynia nie wytrzyma 600 tys km
    >>> w dobrym zdrowiu, jak to sie dzieje ze skrzyniami montowanymi w starych
    >>> Volvo (klasyczne ZF na przyklad), ale nowe sprzegla to tez juz nie
    >>> zwykle tanie tarcze tylko dwumasy, wiec koszty sie wyrownuja..
    >>
    >> Co ma wymiana sprzęgła do dwumasy ?
    >
    > Tego nie ma w automacie, znaczy nie kosztuje w razie czego.

    Myslałem, że piszesz o manualnej. Manualna skrzynia biegów również nie
    wymaga koła dwumasowego - to wymóg silnika, wiec nie mieszaj tych kwestii.

    Jaka jest żywotnośc konwertera w automacie ?

    >>> A o gustach sie faktycznie nie dyskutuje :) Moim zdaniem manuala
    >>> wymyslil jakis sadysta ;)
    >>
    >> Amerykanie napewno się z Tobą zgadzają :-) Ja jestem z tego innego obozu
    >> :-)
    >
    > Dlatego nie dyskutujemy o gustach a o pieniadzach ;)

    Dyskutujmy zatem :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 53. Data: 2011-01-26 22:46:07
    Temat: Re: Jak dbac o automatyczna skrzynie biegow
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 26.01.2011 22:19, Yans van Horn pisze:
    >>>>> No i jest drugi aspekt... czyli jednak większa awaryjność niż
    >>>>> manualnej.
    >>>>> Koszta eksploatacji również wyższe.
    >>>>
    >>>> Prosze? To policz co ile wymieniasz sprzeglo w manualu a co ile
    >>>> rosypuje
    >>>> Ci sie automat...
    >>>
    >>> Policzmy dla konokretnego przypadku:
    >>> - w manualu, sprzęgło zmieniłem przy ~200tyś km (800pln) i to tylko
    >>> dlatego, że robiłem swap na skrzynię 6-tke i nie pasowało, olej też
    >>> zmieniłem dla świętego spokoju. Wyjęte sprzęgło nadal mam... wygląda jak
    >>> prawie nowe :-)
    >>
    >> Stawiam, ze w normalnej eksploatacji wymienisz je min raz nim Ci stuknie
    >> 500 tys. Znaczy - obalamy mit o wyzszych kosztach eksploatacji automatu,
    >> tak? ;)
    >
    > Sumujmy zatem: sprzęgło raz na 500tyś, za 500-800pln + robocizna.
    > Automat: załóżmy 10 zmian oleju po załóżmy 3l, daje 10 x ~100 + 10 x
    > robocizna.

    Z tym olejem to teoria. Policz praktycznie polowe tego - i to w dodatku
    jak ktos doba o skrzynie. U nas z tym roznie bywa :)
    Jeszcze jedno - nasze auta czesto jezdzily z ciezkimi lawetami, wiec
    koszty sprzegla tez byly by inne niz w Twoim przykladzie.

    > Do tego dochodzi różnica w spalaniu. I nie opowiadaj bzdur, że to mit.

    Kiedy tak wychodzi w praktyce :)

    > Pierwsze z brzegu: skąd się bierze konieczność stosowania chłodnic w
    > automatach ? Czyżby wydzialało się tam w cholere ciepła ? Tak zupełnie
    > za darmo ? :-)

    A moze wrecz przeciwnie? ;) Nalezy taka skrzynie na poczatku podgrzac?
    Jakby nie bylo, _praktycznie_ spalanie w innych samochodach z tym samym
    silnikiem bylo identyczne.

    > Więcej o systemach sprzęgania silnika ze skrzynią automatyczną:
    >
    > "Wadą jest strata mocy w układzie hydraulicznym (mieszanie i sprężanie
    > oleju) generująca znaczne ilości ciepła (potrzebne są dodatkowe
    > chłodnice) kosztem pewnej utraty mocy silnika (zmniejsza to nieco
    > ekonomię całego układu). W celu poprawienia powyższych wad, w pojazdach
    > osobowych wprowadzono powszechnie w latach 80. układy dodatkowego
    > sprzęgła mechanicznego (lock-up) w konwerterze itp. które przy stabilnej
    > jeździe szosowej (mały moment przenoszony, brak zmian obrotów) i szeregu
    > innych warunków, spinają pompę czy konwerter czysto mechanicznie, co
    > znacznie poprawia ekonomię przy jeździe autostradowej."
    >
    > Teraz wyobraż sobie, co się będzie działo w czasie dynamicznej jazdy
    > (duże obciążenia i częste zmiany biegów)

    A ile procent czau na drodze jedziesz dynamicznie, w dodatku precyzyjnie
    dobierajac biegi do warunkow? OK, moze nie Ty, ale wez przecietnego
    kierowce, w przecietnej podrozy (nie przejazdzce dla przyjemnosci
    sportowym autem). Wtedy nawet klasyczna ASB nie wypada tak zle.

    > Teraz pytanie jak duże będą koszty jak już coś się spieprzy :-)

    No sam mowiles, ze sprzeglo kosztuje 800 zl ;)

    >>> Żadna manualna skrzynia również mi nie padła ani nie miała żadnych
    >>> negatywnych objawów. Natomiast niestety kilku znajomym padły automaty -
    >>> naprawa, to była droga impreza.
    >>
    >> W samochodzie normalnie serwisowanym, nie skladanym z 3, padaly
    >> automaty? I to w liczbie mnogiej, kiedy az tak duza automatow w Polsce
    >> nie jezdzi?
    >
    > Nie znam ich wcześniejszej historii.

    No wlasnie.
    Bo wg mnie jak sie sypie ASB to albo ma milion km albo fatalna historie.
    Nie ma bata.

    >> Ja za to w moim otoczeniu nic nie wiem o padajacych automatach, a
    >> widzialem wymiane manuala w Vectrze...
    >
    > A co się jej stało ? :-)

    Zeby polecialy ;) Nie znam sie na tym, ale jakby facet wbijal biegi bez
    wysprzeglenia do konca.

    >> U mnie w domu biorac pod uwage ostatnie ~10 lat, 3 aktywnych kierowcow i
    >> kilka aut, automaty bija manuale na glowe jesli chodzi o koszty
    >> eksploatacji.
    >>
    >>> Podsumuj wszystkie koszty automatu, narazie wykluczając awarię.
    >>
    >> Olej za 100zl raz na 50 tys km? A i to nie zawsze.
    >
    > Chcesz powiedzieć, że olej hydrauliczny nie ulegnie degradacji w trakcie
    > eksploatacji ?

    To nie ja - to producent ;)

    >> Wieksze spalanie? Mit.
    >
    > Dlaczego nawet producenci podają wyższe ? Przecież nie przez przekorę :-)

    Idealny kierowca manuala oczywiscie, ze spali mniej. Ale ... ile razy
    wracajac zmeczony z pracy jechales nieoptymalnie? ASB lepiej lub gorzej,
    ale "mysli" za Ciebie.

    >>>> Domyslam sie, ze nowa skrzynia nie wytrzyma 600 tys km
    >>>> w dobrym zdrowiu, jak to sie dzieje ze skrzyniami montowanymi w starych
    >>>> Volvo (klasyczne ZF na przyklad), ale nowe sprzegla to tez juz nie
    >>>> zwykle tanie tarcze tylko dwumasy, wiec koszty sie wyrownuja..
    >>>
    >>> Co ma wymiana sprzęgła do dwumasy ?
    >>
    >> Tego nie ma w automacie, znaczy nie kosztuje w razie czego.
    >
    > Myslałem, że piszesz o manualnej. Manualna skrzynia biegów również nie
    > wymaga koła dwumasowego - to wymóg silnika, wiec nie mieszaj tych kwestii.

    Ale dwumasy nie ma w automacie, wiec zaliczam ja do kosztu manuala. A z
    tego co tu czytam to... to sie psuje. Mam na mysli, ze porownujemy:
    - stary automat do manula bez dwumasy
    - nowy automat do manuala z dwumasa
    Tak jest bardziej fair ze wzgledu na ew. koszty.

    > Jaka jest żywotnośc konwertera w automacie ?

    Yyyy a to nie jest element skladowy ASB?

    >>>> A o gustach sie faktycznie nie dyskutuje :) Moim zdaniem manuala
    >>>> wymyslil jakis sadysta ;)
    >>>
    >>> Amerykanie napewno się z Tobą zgadzają :-) Ja jestem z tego innego obozu
    >>> :-)
    >>
    >> Dlatego nie dyskutujemy o gustach a o pieniadzach ;)
    >
    > Dyskutujmy zatem :-)

    Nie wiem jak Ty, ja nozy ani innych niebezpiecznych przedmiotrow pod
    reka nie mam, wiec z mojej strony spoko ;)

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com


  • 54. Data: 2011-01-26 23:19:46
    Temat: Re: Jak dbac o automatyczna skrzynie biegow
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 Jan 2011 22:19:48 +0100, Yans van Horn wrote:
    >> Stawiam, ze w normalnej eksploatacji wymienisz je min raz nim Ci stuknie
    >> 500 tys. Znaczy - obalamy mit o wyzszych kosztach eksploatacji automatu,
    >> tak? ;)
    >
    >Sumujmy zatem: sprzęgło raz na 500tyś, za 500-800pln + robocizna.
    >Automat: załóżmy 10 zmian oleju po załóżmy 3l, daje 10 x ~100 + 10 x
    >robocizna.
    >Do tego dochodzi różnica w spalaniu. I nie opowiadaj bzdur, że to mit.

    Co wy ludzie - taksowkarzami jestescie ?

    w automacie 6 zmian oleju, a w manualu zadnej wymiany sprzegla przed
    zlomowaniem :-)


    >Teraz pytanie jak duże będą koszty jak już coś się spieprzy :-)

    Tu akurat odpowiedz jest podobna: trzeba po now skrzynie na szrot.

    >> Ja za to w moim otoczeniu nic nie wiem o padajacych automatach, a
    >> widzialem wymiane manuala w Vectrze...
    >A co się jej stało ? :-)

    1,2,3,4 .. Rakieta :-)

    >> Wieksze spalanie? Mit.
    >Dlaczego nawet producenci podają wyższe ? Przecież nie przez przekorę :-)

    Czasem nie podaja. Dobrze widac opanowali dostosowanie lock-upu do
    testu :-)

    J.


  • 55. Data: 2011-01-27 07:54:11
    Temat: Re: Jak dbac o automatyczna skrzynie biegow
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-01-26 21:26, Yans van Horn pisze:

    >> Nie, ale tobie widac musza sie psuc skoro wolisz drapac :>
    >
    > A ile tej wody masz w szybach ? :-)
    >

    Praktycznie nic.
    A ty uwazasz, ze mozna rozmrazac tylko cos co zawiera w sobie wode?
    Niezly kretyn z ciebie.

    >> Nie, to swiadczy, ze ty uwazasz, ze sa zle, jednak nie ma to nic
    >> wspolnego z rzeczywistoscia.
    >
    > A Ty nadal w kółko to samo :-)
    >

    Juz sie nie motaj idioto.

    >> Gust to mozesz miec w przypadku sylwetki czy koloru,
    >
    > Aa... czyli nie mogę gustować np. w małych samochodach i uważać duże za
    > niepotrzebnie wielkie, paliwożerne itp ? :-)))
    >

    Gustuj sobie w czym chcesz, to co pisles to nie byly twoje gusta tylko
    wyrazne i durne zarazem tezy na temat ASB.
    Po prostu pierdolisz bzdury, nie potrafisz ich potem obronic to
    zaslaniasz sie gustem :P


    >> Tak, tak.
    >> Szczekales o cytat, a jak go dostales to odszczekac juz nie potrafisz :>
    >> typowe dla plebsu :P
    >
    > Juz Ci napisałem. Zapytaj innej osoby :-)
    >

    O co i po co.
    Wyraznie widac co napisales, widac tez, ze potem temu zaprzeczyles, i
    widac tez, ze na cytat zreagowales jak typowy kretyn.
    Mozesz sobie zaklinac rzeczywistoc, ale i tak jej nie zmienisz.

    >> Takich pytan nie zadaje osoba, ktora jezdzila z ASB wiecej niz kilka
    >> razy.
    >
    > Musisz zdecydować się w końcu. Przed chwilą pisałęś, że jechałęm raz a
    > teraz, że kilka razy... to w końcu ile ? :-)
    >

    Nic nie musze, ty to moze raz siedziales w takim samochodzie, ale nawet
    jakbys siedzial trzy razy, to i tak by bylo z malo.
    Szkoda tylko, ze twoj mozdzek tego nie ogarnia.

    --
    Karolek


  • 56. Data: 2011-01-27 10:53:19
    Temat: Re: Jak dbac o automatyczna skrzynie biegow
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2011-01-26 22:46, RadekNet wrote:
    > W dniu 26.01.2011 22:19, Yans van Horn pisze:
    >>>>>> No i jest drugi aspekt... czyli jednak większa awaryjność niż
    >>>>>> manualnej.
    >>>>>> Koszta eksploatacji również wyższe.
    >>>>>
    >>>>> Prosze? To policz co ile wymieniasz sprzeglo w manualu a co ile
    >>>>> rosypuje
    >>>>> Ci sie automat...
    >>>>
    >>>> Policzmy dla konokretnego przypadku:
    >>>> - w manualu, sprzęgło zmieniłem przy ~200tyś km (800pln) i to tylko
    >>>> dlatego, że robiłem swap na skrzynię 6-tke i nie pasowało, olej też
    >>>> zmieniłem dla świętego spokoju. Wyjęte sprzęgło nadal mam... wygląda
    >>>> jak
    >>>> prawie nowe :-)
    >>>
    >>> Stawiam, ze w normalnej eksploatacji wymienisz je min raz nim Ci stuknie
    >>> 500 tys. Znaczy - obalamy mit o wyzszych kosztach eksploatacji automatu,
    >>> tak? ;)
    >>
    >> Sumujmy zatem: sprzęgło raz na 500tyś, za 500-800pln + robocizna.
    >> Automat: załóżmy 10 zmian oleju po załóżmy 3l, daje 10 x ~100 + 10 x
    >> robocizna.
    >
    > Z tym olejem to teoria. Policz praktycznie polowe tego - i to w dodatku
    > jak ktos doba o skrzynie. U nas z tym roznie bywa :)

    Ale czy dbanie o skrzynie nie oznacza właśnie zmian oleju i kontroli
    jego poziomu ? Czytałem artykuł w którym pisali, że największym
    problemem jest właśnie przegrzewanie oleju, które prowadzi do jego
    degradacji oraz przyśpieszonego zużycia uszczelniaczy i pięknej awarii
    skrzyni.

    > Jeszcze jedno - nasze auta czesto jezdzily z ciezkimi lawetami, wiec
    > koszty sprzegla tez byly by inne niz w Twoim przykladzie.

    Cieżko mi ocenić. W wypadku holowania konwerter napewno dostaje po tyłku
    znacznie bardziej niż przy jeżdzeniu solo... zatem wymiany oleju, też
    powinny być częstsze. Wychodzi raczej na to samo.
    BTW. Zużywanie sprzegła wynika głównie z nieumiejętnego posługiwania się
    nim - zatem tutaj teoretycznie punkt dla automatu bo w tej kwestii może
    być bardziej idiotoodporny. Z drugiej strony, idiota może nawet nie
    wiedzieć, że trzeba kontrolować poziom płynu i go zmieniać w automacie -
    kółko się zamyka...

    >> Do tego dochodzi różnica w spalaniu. I nie opowiadaj bzdur, że to mit.
    >
    > Kiedy tak wychodzi w praktyce :)

    Być może Ty akurat masz do czynienia z takim przypadkiem. Ale nie
    uważałbym tego za ogólną prawdę.

    >> Pierwsze z brzegu: skąd się bierze konieczność stosowania chłodnic w
    >> automatach ? Czyżby wydzialało się tam w cholere ciepła ? Tak zupełnie
    >> za darmo ? :-)
    >
    > A moze wrecz przeciwnie? ;) Nalezy taka skrzynie na poczatku podgrzac?

    Podgrzać to na samym początku. Nie radzę Ci przekonywać się, co się
    stanie jak odetniesz układ chłodzenia skrzyni w czasie normalnej
    jazdy... nie daj Boże holowania :-)

    > Jakby nie bylo, _praktycznie_ spalanie w innych samochodach z tym samym
    > silnikiem bylo identyczne.

    Może zatem niepoprawny styl jazdy przy skrzyni manualnej ? Nie ma
    siły... fizyka stoi po stronie manuala :-)

    >> Więcej o systemach sprzęgania silnika ze skrzynią automatyczną:
    >>
    >> "Wadą jest strata mocy w układzie hydraulicznym (mieszanie i sprężanie
    >> oleju) generująca znaczne ilości ciepła (potrzebne są dodatkowe
    >> chłodnice) kosztem pewnej utraty mocy silnika (zmniejsza to nieco
    >> ekonomię całego układu). W celu poprawienia powyższych wad, w pojazdach
    >> osobowych wprowadzono powszechnie w latach 80. układy dodatkowego
    >> sprzęgła mechanicznego (lock-up) w konwerterze itp. które przy stabilnej
    >> jeździe szosowej (mały moment przenoszony, brak zmian obrotów) i szeregu
    >> innych warunków, spinają pompę czy konwerter czysto mechanicznie, co
    >> znacznie poprawia ekonomię przy jeździe autostradowej."
    >>
    >> Teraz wyobraż sobie, co się będzie działo w czasie dynamicznej jazdy
    >> (duże obciążenia i częste zmiany biegów)
    >
    > A ile procent czau na drodze jedziesz dynamicznie, w dodatku precyzyjnie
    > dobierajac biegi do warunkow? OK, moze nie Ty, ale wez przecietnego
    > kierowce, w przecietnej podrozy (nie przejazdzce dla przyjemnosci
    > sportowym autem). Wtedy nawet klasyczna ASB nie wypada tak zle.

    Zwróć uwagę, że do pewnego momentu automaty miały _MNIEJ_ biegów niż
    manual. Pamiętasz 3, 4-ro biegowe automaty ? :-) Gdzie zatem mniejsze
    prawdopodobieństwo dobrania właściwego ? :-) Teraz sprawa jest można
    powiedzieć wyrównana.

    >> Teraz pytanie jak duże będą koszty jak już coś się spieprzy :-)
    >
    > No sam mowiles, ze sprzeglo kosztuje 800 zl ;)

    Pisałęm o automacie :-)

    >>>> Żadna manualna skrzynia również mi nie padła ani nie miała żadnych
    >>>> negatywnych objawów. Natomiast niestety kilku znajomym padły automaty -
    >>>> naprawa, to była droga impreza.
    >>>
    >>> W samochodzie normalnie serwisowanym, nie skladanym z 3, padaly
    >>> automaty? I to w liczbie mnogiej, kiedy az tak duza automatow w Polsce
    >>> nie jezdzi?
    >>
    >> Nie znam ich wcześniejszej historii.
    >
    > No wlasnie.
    > Bo wg mnie jak sie sypie ASB to albo ma milion km albo fatalna historie.
    > Nie ma bata.

    Nie konieczne fatalną.. wystarczy pewne zaniedbanie lub większe niż
    przewidziane obciążanie jej.

    >>> Ja za to w moim otoczeniu nic nie wiem o padajacych automatach, a
    >>> widzialem wymiane manuala w Vectrze...
    >>
    >> A co się jej stało ? :-)
    >
    > Zeby polecialy ;) Nie znam sie na tym, ale jakby facet wbijal biegi bez
    > wysprzeglenia do konca.

    Nie uznasz chyba tego za typową wadę manuali chyba ? :-)

    BTW, zgrzyty mu nie przeszkadzały ? :-)

    >>> U mnie w domu biorac pod uwage ostatnie ~10 lat, 3 aktywnych kierowcow i
    >>> kilka aut, automaty bija manuale na glowe jesli chodzi o koszty
    >>> eksploatacji.
    >>>
    >>>> Podsumuj wszystkie koszty automatu, narazie wykluczając awarię.
    >>>
    >>> Olej za 100zl raz na 50 tys km? A i to nie zawsze.
    >>
    >> Chcesz powiedzieć, że olej hydrauliczny nie ulegnie degradacji w trakcie
    >> eksploatacji ?
    >
    > To nie ja - to producent ;)

    Raczej nie ufałbym takiemu producentowi :-) Lifetime - może dla niego
    oznaczać np. 150kkm i złomowanie.

    >>> Wieksze spalanie? Mit.
    >>
    >> Dlaczego nawet producenci podają wyższe ? Przecież nie przez przekorę :-)
    >
    > Idealny kierowca manuala oczywiscie, ze spali mniej. Ale ... ile razy
    > wracajac zmeczony z pracy jechales nieoptymalnie? ASB lepiej lub gorzej,
    > ale "mysli" za Ciebie.

    Mnie nie bierz pod uwagę, bo zafałszuje wynik :-)

    Ponadto porónujemy automat z manualem a nie jego kierowców - zatem weźmy
    idealnego kierowcę manuala i idealnego kierowcę automatu ;-)

    >>>>> Domyslam sie, ze nowa skrzynia nie wytrzyma 600 tys km
    >>>>> w dobrym zdrowiu, jak to sie dzieje ze skrzyniami montowanymi w
    >>>>> starych
    >>>>> Volvo (klasyczne ZF na przyklad), ale nowe sprzegla to tez juz nie
    >>>>> zwykle tanie tarcze tylko dwumasy, wiec koszty sie wyrownuja..
    >>>>
    >>>> Co ma wymiana sprzęgła do dwumasy ?
    >>>
    >>> Tego nie ma w automacie, znaczy nie kosztuje w razie czego.
    >>
    >> Myslałem, że piszesz o manualnej. Manualna skrzynia biegów również nie
    >> wymaga koła dwumasowego - to wymóg silnika, wiec nie mieszaj tych
    >> kwestii.
    >
    > Ale dwumasy nie ma w automacie, wiec zaliczam ja do kosztu manuala.

    Ale w manualu też jej nie musisz mieć.

    > A z
    > tego co tu czytam to... to sie psuje. Mam na mysli, ze porownujemy:
    > - stary automat do manula bez dwumasy
    > - nowy automat do manuala z dwumasa

    Nowy manual z silnikiem benzynowym zwłaszcza więcej cylindrowym również
    jej nie będzie posiadał. Nie ma tak prosto.

    > Tak jest bardziej fair ze wzgledu na ew. koszty.

    Zgoda co do faktu, że w pewnych kombinacjach silnik + skrzynia manualna
    stosują koła dwumasowe. Nie oznacza to jednak tego, że wszystkie są
    awaryjne :-)

    >> Jaka jest żywotnośc konwertera w automacie ?
    >
    > Yyyy a to nie jest element skladowy ASB?

    Zamiast dwumasy + sprzegła z manuala w automacie masz konwerter. Pytałem
    o to jaka może być jego żywotność ?

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 57. Data: 2011-01-27 10:57:26
    Temat: Re: Jak dbac o automatyczna skrzynie biegow
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2011-01-26 23:19, J.F. wrote:
    > On Wed, 26 Jan 2011 22:19:48 +0100, Yans van Horn wrote:
    >>> Stawiam, ze w normalnej eksploatacji wymienisz je min raz nim Ci stuknie
    >>> 500 tys. Znaczy - obalamy mit o wyzszych kosztach eksploatacji automatu,
    >>> tak? ;)
    >>
    >> Sumujmy zatem: sprzęgło raz na 500tyś, za 500-800pln + robocizna.
    >> Automat: załóżmy 10 zmian oleju po załóżmy 3l, daje 10 x ~100 + 10 x
    >> robocizna.
    >> Do tego dochodzi różnica w spalaniu. I nie opowiadaj bzdur, że to mit.
    >
    > Co wy ludzie - taksowkarzami jestescie ?

    Ja sprzęgła z powodu zużycia jeszcze ani razu nie zmieniałem.. zatem
    chyba nie ;-)

    > w automacie 6 zmian oleju, a w manualu zadnej wymiany sprzegla przed
    > zlomowaniem :-)

    No to punkt dla manuala :-)

    >> Teraz pytanie jak duże będą koszty jak już coś się spieprzy :-)
    >
    > Tu akurat odpowiedz jest podobna: trzeba po now skrzynie na szrot.

    Manual na szrocie tańszy raczej :-) No i chyba mniejsze
    prawdopodobieństwo, że uszkodzony.

    >>> Ja za to w moim otoczeniu nic nie wiem o padajacych automatach, a
    >>> widzialem wymiane manuala w Vectrze...
    >> A co się jej stało ? :-)
    >
    > 1,2,3,4 .. Rakieta :-)

    Od czegoś takiego psuć się nie powinna :-) Jakby tak było, to rajdówka
    zużywałaby skrzynie częściej niż sprzęgła ;-)

    >>> Wieksze spalanie? Mit.
    >> Dlaczego nawet producenci podają wyższe ? Przecież nie przez przekorę :-)
    >
    > Czasem nie podaja. Dobrze widac opanowali dostosowanie lock-upu do
    > testu :-)

    No tak :-) Test da się dobrać tak, żeby wyszło to co chcemy udowodnić :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 58. Data: 2011-01-27 11:09:07
    Temat: Re: Jak dbac o automatyczna skrzynie biegow
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2011-01-27 07:54, Karolek wrote:
    > W dniu 2011-01-26 21:26, Yans van Horn pisze:
    >
    >>> Nie, ale tobie widac musza sie psuc skoro wolisz drapac :>
    >>
    >> A ile tej wody masz w szybach ? :-)
    >
    > Praktycznie nic.
    > A ty uwazasz, ze mozna rozmrazac tylko cos co zawiera w sobie wode?
    > Niezly kretyn z ciebie.

    A czym się różni stan obiektu niezawierającego w swoim składzie wody
    "przed zamrożeniem" od tego po "zamrożeniu" ? :-) Czyżby niczym ? :-)

    (Lim stan(t) przy t->0- kontra Lim stan(t) przy t->0+)

    Goście z Politechniki, też napewno się mylą :-)

    "Definicja rozmrażania.
    Rozmrażanie produktów zamrożonych jest to proces zmiany stanu stałego w
    ciekły zawartej
    w zamrożonych produktach wody, poprzez stopniowe podwyższanie temperatury
    wewnętrznej produktów i przywrócenie im ich własności naturalnych.
    Proces ten odbywa się
    przez doprowadzenie ciepła z zewnątrz. W wyniku przemiany fazowej i
    topnienia kryształów
    lodu następuje zmiana właściwości fizycznych produktów warunkująca m.in.
    ich przydatność
    technologiczną i konsumpcyjną."

    Ciach reszta bełkotu :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 59. Data: 2011-01-27 11:23:33
    Temat: Re: Jak dbac o automatyczna skrzynie biegow
    Od: "Tomek" <k...@i...pl>

    >
    > Czasem (może nie rzadko) lubię pojeździć dynamicznie i nieco obawiam się
    > faktu, że automat zmienia biegi nie w tym momencie w którym bym chciał...

    Nie musisz sie obawiać :-)
    Mam Mondeo z 5-biegowym automatem. Zmiana biegów odbywa sie w zależności od
    spsobu, w jakim jedziesz i od głębokości wciśnięcia pedału. Np. przy
    spokojnej jeździe wrzuca 5. bieg przy ok. 80 km/godz., przy ostrzejszej -
    ok. 110. Kwestia drobnej praktyki i biegi zmieniają się wtedy, kiedy chcesz.
    Dodatkowa sprawa - obecnie automaty mają możliwośc pracy w trybie ręcznym.
    Jest to wygodne - na wyższe biegi wrzucasz sam, a redukuje - automat. :-)
    Tomek



  • 60. Data: 2011-01-27 15:57:23
    Temat: Re: Jak dbac o automatyczna skrzynie biegow
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 25 Jan 2011 22:52:44 +0100, w
    <4d3f462b$0$2455$65785112@news.neostrada.pl>, Yans van Horn <y...@n...spam>
    napisał(-a):

    > Wypakowuje dziecko, przejeżdżam
    > okolo 1-1.5km temperatura pracy została osiągnięta (wskazówka dokładnie
    > na środku wskażnika).

    To znaczy tylko tyle, że masz wskaźnik ze stabilizatorem wskazań :).
    Tam zawsze stoi na środku, niezależnie czy masz 10 stopni mniej czy więcej.

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 . 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: