eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak dbac o automatyczna skrzynie biegowRe: Jak dbac o automatyczna skrzynie biegow
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: RadekNet <r...@r...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak dbac o automatyczna skrzynie biegow
    Date: Wed, 26 Jan 2011 22:46:07 +0100
    Organization: www.rejsy-czartery.com
    Lines: 146
    Message-ID: <ihq4v2$bhh$1@inews.gazeta.pl>
    References: <ihjos0$rgr$1@inews.gazeta.pl> <ihk054$kk5$1@inews.gazeta.pl>
    <4d3dcb01$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>
    <ihki3l$gfh$1@inews.gazeta.pl>
    <4d3de1b3$0$2458$65785112@news.neostrada.pl>
    <ihlkrf$2vj$1@news.net.icm.edu.pl>
    <4d3eae1d$0$2443$65785112@news.neostrada.pl>
    <ihooul$osd$1@inews.gazeta.pl>
    <4d40652c$0$2490$65785112@news.neostrada.pl>
    <ihpplc$51c$1@inews.gazeta.pl>
    <4d40788a$0$2497$65785112@news.neostrada.pl>
    <ihq11j$sh1$1@inews.gazeta.pl>
    <4d408ff3$0$2489$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 86-44-189-7-dynamic.b-ras1.rtd.sligo.eircom.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1296078627 11825 86.44.189.7 (26 Jan 2011 21:50:27 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 26 Jan 2011 21:50:27 +0000 (UTC)
    X-User: radoslaw.wrodarczyk
    In-Reply-To: <4d408ff3$0$2489$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9.1.11) Gecko/20100805
    Icedove/3.0.6
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2345736
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 26.01.2011 22:19, Yans van Horn pisze:
    >>>>> No i jest drugi aspekt... czyli jednak większa awaryjność niż
    >>>>> manualnej.
    >>>>> Koszta eksploatacji również wyższe.
    >>>>
    >>>> Prosze? To policz co ile wymieniasz sprzeglo w manualu a co ile
    >>>> rosypuje
    >>>> Ci sie automat...
    >>>
    >>> Policzmy dla konokretnego przypadku:
    >>> - w manualu, sprzęgło zmieniłem przy ~200tyś km (800pln) i to tylko
    >>> dlatego, że robiłem swap na skrzynię 6-tke i nie pasowało, olej też
    >>> zmieniłem dla świętego spokoju. Wyjęte sprzęgło nadal mam... wygląda jak
    >>> prawie nowe :-)
    >>
    >> Stawiam, ze w normalnej eksploatacji wymienisz je min raz nim Ci stuknie
    >> 500 tys. Znaczy - obalamy mit o wyzszych kosztach eksploatacji automatu,
    >> tak? ;)
    >
    > Sumujmy zatem: sprzęgło raz na 500tyś, za 500-800pln + robocizna.
    > Automat: załóżmy 10 zmian oleju po załóżmy 3l, daje 10 x ~100 + 10 x
    > robocizna.

    Z tym olejem to teoria. Policz praktycznie polowe tego - i to w dodatku
    jak ktos doba o skrzynie. U nas z tym roznie bywa :)
    Jeszcze jedno - nasze auta czesto jezdzily z ciezkimi lawetami, wiec
    koszty sprzegla tez byly by inne niz w Twoim przykladzie.

    > Do tego dochodzi różnica w spalaniu. I nie opowiadaj bzdur, że to mit.

    Kiedy tak wychodzi w praktyce :)

    > Pierwsze z brzegu: skąd się bierze konieczność stosowania chłodnic w
    > automatach ? Czyżby wydzialało się tam w cholere ciepła ? Tak zupełnie
    > za darmo ? :-)

    A moze wrecz przeciwnie? ;) Nalezy taka skrzynie na poczatku podgrzac?
    Jakby nie bylo, _praktycznie_ spalanie w innych samochodach z tym samym
    silnikiem bylo identyczne.

    > Więcej o systemach sprzęgania silnika ze skrzynią automatyczną:
    >
    > "Wadą jest strata mocy w układzie hydraulicznym (mieszanie i sprężanie
    > oleju) generująca znaczne ilości ciepła (potrzebne są dodatkowe
    > chłodnice) kosztem pewnej utraty mocy silnika (zmniejsza to nieco
    > ekonomię całego układu). W celu poprawienia powyższych wad, w pojazdach
    > osobowych wprowadzono powszechnie w latach 80. układy dodatkowego
    > sprzęgła mechanicznego (lock-up) w konwerterze itp. które przy stabilnej
    > jeździe szosowej (mały moment przenoszony, brak zmian obrotów) i szeregu
    > innych warunków, spinają pompę czy konwerter czysto mechanicznie, co
    > znacznie poprawia ekonomię przy jeździe autostradowej."
    >
    > Teraz wyobraż sobie, co się będzie działo w czasie dynamicznej jazdy
    > (duże obciążenia i częste zmiany biegów)

    A ile procent czau na drodze jedziesz dynamicznie, w dodatku precyzyjnie
    dobierajac biegi do warunkow? OK, moze nie Ty, ale wez przecietnego
    kierowce, w przecietnej podrozy (nie przejazdzce dla przyjemnosci
    sportowym autem). Wtedy nawet klasyczna ASB nie wypada tak zle.

    > Teraz pytanie jak duże będą koszty jak już coś się spieprzy :-)

    No sam mowiles, ze sprzeglo kosztuje 800 zl ;)

    >>> Żadna manualna skrzynia również mi nie padła ani nie miała żadnych
    >>> negatywnych objawów. Natomiast niestety kilku znajomym padły automaty -
    >>> naprawa, to była droga impreza.
    >>
    >> W samochodzie normalnie serwisowanym, nie skladanym z 3, padaly
    >> automaty? I to w liczbie mnogiej, kiedy az tak duza automatow w Polsce
    >> nie jezdzi?
    >
    > Nie znam ich wcześniejszej historii.

    No wlasnie.
    Bo wg mnie jak sie sypie ASB to albo ma milion km albo fatalna historie.
    Nie ma bata.

    >> Ja za to w moim otoczeniu nic nie wiem o padajacych automatach, a
    >> widzialem wymiane manuala w Vectrze...
    >
    > A co się jej stało ? :-)

    Zeby polecialy ;) Nie znam sie na tym, ale jakby facet wbijal biegi bez
    wysprzeglenia do konca.

    >> U mnie w domu biorac pod uwage ostatnie ~10 lat, 3 aktywnych kierowcow i
    >> kilka aut, automaty bija manuale na glowe jesli chodzi o koszty
    >> eksploatacji.
    >>
    >>> Podsumuj wszystkie koszty automatu, narazie wykluczając awarię.
    >>
    >> Olej za 100zl raz na 50 tys km? A i to nie zawsze.
    >
    > Chcesz powiedzieć, że olej hydrauliczny nie ulegnie degradacji w trakcie
    > eksploatacji ?

    To nie ja - to producent ;)

    >> Wieksze spalanie? Mit.
    >
    > Dlaczego nawet producenci podają wyższe ? Przecież nie przez przekorę :-)

    Idealny kierowca manuala oczywiscie, ze spali mniej. Ale ... ile razy
    wracajac zmeczony z pracy jechales nieoptymalnie? ASB lepiej lub gorzej,
    ale "mysli" za Ciebie.

    >>>> Domyslam sie, ze nowa skrzynia nie wytrzyma 600 tys km
    >>>> w dobrym zdrowiu, jak to sie dzieje ze skrzyniami montowanymi w starych
    >>>> Volvo (klasyczne ZF na przyklad), ale nowe sprzegla to tez juz nie
    >>>> zwykle tanie tarcze tylko dwumasy, wiec koszty sie wyrownuja..
    >>>
    >>> Co ma wymiana sprzęgła do dwumasy ?
    >>
    >> Tego nie ma w automacie, znaczy nie kosztuje w razie czego.
    >
    > Myslałem, że piszesz o manualnej. Manualna skrzynia biegów również nie
    > wymaga koła dwumasowego - to wymóg silnika, wiec nie mieszaj tych kwestii.

    Ale dwumasy nie ma w automacie, wiec zaliczam ja do kosztu manuala. A z
    tego co tu czytam to... to sie psuje. Mam na mysli, ze porownujemy:
    - stary automat do manula bez dwumasy
    - nowy automat do manuala z dwumasa
    Tak jest bardziej fair ze wzgledu na ew. koszty.

    > Jaka jest żywotnośc konwertera w automacie ?

    Yyyy a to nie jest element skladowy ASB?

    >>>> A o gustach sie faktycznie nie dyskutuje :) Moim zdaniem manuala
    >>>> wymyslil jakis sadysta ;)
    >>>
    >>> Amerykanie napewno się z Tobą zgadzają :-) Ja jestem z tego innego obozu
    >>> :-)
    >>
    >> Dlatego nie dyskutujemy o gustach a o pieniadzach ;)
    >
    > Dyskutujmy zatem :-)

    Nie wiem jak Ty, ja nozy ani innych niebezpiecznych przedmiotrow pod
    reka nie mam, wiec z mojej strony spoko ;)

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: