    From: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jadę prosto, ale w prawo ;)
    Date: Sat, 8 May 2010 20:36:27 +0200

    On 2010-05-08 19:28:59 +0200, marjan <k...@g...com> said:

    > To może to:
    >
    > http://www.zumi.pl/namapie.html?qt=&loc=Krak%F3w%2C+
    Babi%F1skiego+80&Submit=Szukaj&cId=&sId=

    Droga

    > idąca "od dołu" w prawo jest oznaczona jako ta do jazdy na wprost

    Tak, droga główna, czy "jazda na wprost" idzie łukiem w prawo.
    I jest skrzyżowanie, czyli skręt w lewo z tej drogi.

    IMO to zwykłe oznakowanie - zwłaszcza brak tam tego elementu odbiegania
    w lewo drogi idącej w prawo z namalowanym pasem pkzującym jazdę wprost.
    :-)

    > (wymalowane na asfalcie, co widać na zumi), natomiast na znaku
    > pionowym jest zaznaczona, że skręca w prawo.

    Że droga główna idzie łukiem w prawo?
    Tzn wskazane jest pierwszeństwo?

    > Sam nie wiem, czy wtedy należy sygnalizować (bo skręcam w prawo)

    Tu są trzy szkoły. (tak, trzy)

    1. znak pionowy ważniejszy, więc skręcamy w prawo i sygnalizujemy (choć
    za diabła nie skręcamy, tylko jedziemy dalej drogą)
    2. znak poziomy ważniejszy, więc nie sygnalizujemy (choć skręcamy w prawo)

    3. ta trzecia szkoła to włączanie lewgo kierunkowskazu, gdy droga
    główna skręca w prawo, droga podporządkowana idzie dalej prosto, a
    delikwent nie wie jak pokazać, że skręcać nie będzie ;-))

    > Może o coś takiego naszemu Alfa-Romanowi chodziło?

    Może.
    A może tylko za bardzo poetycko rozdmuchał opis?
    :-)

    > [Przesunąć trzeba trochę w lewo, na tamto skrzyżowanie (oczywiście
    > trzeba przełączyć na satelitę) - wybaczcie tą niedogodność, ale za
    > cholerę nie wiem jak na zumi wyznaczyć link z danego miejsca, a wręcz
    > konkretnego widoku (łącznie ze skalą). Jest to możliwe?]

    Nie mam pojęcia - jedź z i jedź do mi wystarcza:

    <http://www.zumi.pl/trasa.html?xs=19.873345999999998
    &ys=50.006306&xk=19.873973&yk=50.006584&v=true&utf=1

    ;-)

    --

    Bydlę