    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Izolowany konwerter zrobić z RS232 na RS485
    Date: Fri, 22 Sep 2017 22:10:25 -0000 (UTC)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie o to chodzi.
    > 8250 o ile pamietam mial 2 bajty bufora wyjsciowego.
    > Wpisujesz bajt1 do wyslania, a on go zaczyna wysylac, ale ... od razu
    > mowi ze nadajnik gotowy do wyslania kolejnego znaku i generuje
    > stosowne przerwanie od nadajnika.
    > Wpisujesz bajt2 - tym razem rejestr statusu mowi, ze nadajnik zajety.
    > Jak skonczy wysylac bajt1, to zaczyna wysylac bajt2, ale od razu
    > status mowi ze bufor nadajnika wolny i generuje przerwanie.
    > Wpisujesz bajt3, sytuacja sie powtarza.
    > UART konczy wysylac bajt2, zaczyna wysylac bajt3, zglasza przerwanie -
> [...]
    Ja piszę o automatycznym machaniu RTSem przez uarta odpowiednio
    ustawionego.
    Jest to funkcja uarta dedykowana właśnie do zastosowania w
    RS485.

    Oczywiście, że machanie tą linią programowo jest uciążliwe, ale i to jest
    do zrobienia bo nowoczesne uarty mają dwa bity obsługujące nadajnik: ten co
    Ty opisałeś nazywa się "transmitter holding register empty" THRE a jest
    jeszcze "transmitter empty" TEMT.