  • Data: 2013-08-02 09:53:20
    Temat: Re: Inteligentne domy - jak to jest robione?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Piotr Dmochowski napisał:

    > A jak idzie niż i samopoczucie spada to można sobie lokalnie podnieść
    > ciśnienie? Czystość czystością, ale to mnie właśnie urzekło w tym całym
    > gadżecie że można się uniezależnić od pogody i sensownie wykorzystać
    > czas, zamiast przysypiać albo psioczyć na ból głowy.

    W dmuchanych balonach nad kortami czy basenami utrzymuje się nadciśninie
    2-3 cali słupa wody, czyli nie więcej niż kilka cm. Łatwo policzyć, że
    to jest dobre kikadziesiąt kg na metr kwadratowy. Jak się postawi na
    takim jeszcze nie nadętym balonie na przykład samochód, to on z łatwością
    unosi się do góry. Ale z drugiej strony, to te kilka cm wobec 10 m
    normalnego ciśnienia atmosferycznego stanowi mniej niż 1%. Różnica kilku
    hPa, to niewielka zmiana pogody. Spójrzmy jeszcze inaczej -- woda ma gęstość
    800 razy większą od powietrza. Czyli to tak, jakby zjechać windą w dół
    z dwudziestego piętra. A w takim domu z nadciśnieniową wentylacją różnica
    jest znacznie mniejsza -- nie potrzeba śluz, jak przy wejściu do balonu
    (ale sama świadomość zwiększonego ciśnienia też może poprawić nastrój).

    --
    Jarek