  • Data: 2013-08-03 03:14:05
    Temat: Re: Inteligentne domy - jak to jest robione?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Marek Borowski napisał:

    > A mi wrecz przeciwnie. No i ?

    Co "no i"? Przecież napisałem, że przyjmuję do wiadomości. Muszę coś
    więcej?

    > To dla Ciebie. Caly czas problem jest taki ze nie akceptujesz faktu,
    > iz inni moga miec inne oceny. Nikt Cie nie zmusza to automatyzacji
    > czegokolwiek,

    Akceptuję. Akceptuję, że dla kogoś chodzenie po gumnie i zbieranie
    szklanek może być mniej absorbujące niż wciśnięcie przycisku w zmywarce.
    Akceptuję, że ktoś może chcieć włączać smartfonem światło w lodówce.
    Akceptuję wiele rzeczy. Dla mnie jest to pozbawione sensu, ale inni
    mają prawo myśleć inaczej.

    > natomiast pogardliwe wyrazanie o ludziach ktorzy tworza postep swiadczy
    > tylko o tobie.

    Nie wyrażam się pogardliwie, tylko ironicznie. I przecież nie o ludziach,
    którzy tworzą postęp.

    > Z elektrycznoscia poczatkowo tez tak bylo, duzo osob twierdzilo iz jest
    > kompletnie bezuzyteczna.

    Początkowo było, ale się zmieniło. Użyteczność elektryki potwierdziła
    praktyka. A o użyteczności "inteligentnych domów" od ilu lat słyszę
    wciąż to samo? Dwudziestu? Trzydziestu? To jest stan permanentny.

    > Trzeba czekac, zas wybor dan jest ograniczony.

    A ten inteligent domowy to ma nieograniczony? Czy muszę zadowolić się
    kawą z automatu i wcześniej włożonym do wody jajkiem ugotowanym na twardo?
    Lepszy ograniczony wybór teraz, niż nieograniczony na Święty Nigdy.
    Z czekaniem też nie problem -- jak mi się czegoś nie chce, to wiem to
    z solidnym wyprzedzeniem. Spokojna głowa, zdążę zamówić.

    > O malych miescowosciach nie wspominam nawet.

    Trzeba wspominać. Choćby o tym, że w małych zawsze lepiej niż w dużych.

    > Nie odniosles sie do zarzutu. Mylisz telewizor z telewizja typowe.

    Nie mylę, tylko przeprowadzam syntezę. Nie będę udawał, że oglądam
    telewizję (lub telewizor), bo nie oglądam. Ale tak to sobie wyobrażam,
    że powinno to odbywać się w ten sposób, że włączam tego sprzęta wtedy,
    gdy chcę sobie popatrzeć. Czy chodzi o to, że jakiś automat ma mi to
    zapuścić wtedy, kiedy sam uzna to za właściwe? I to ma mnie nie irytować?!

    --
    Jarek