    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 7 May 2015 11:14:03 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Ilu jest takich gumiarzy?
    <X...@1...0.0.1>
    <Pine.WNT.4.64.1505061748520.2888@quad>
    <X...@1...0.0.1>

    On Wed, 6 May 2015, Budzik wrote:

    > Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...

    > I tak i nie.
    > Pisałem ze sparawa odmowy jest dyskusyjna.
    > Ale sprawa doradzenia wydaje mi sie conajmniej wazna.
    > Zwróc uwage na odpowiedzi typu: ma zmieniac opony a nie bawic sie w
    > doradce, gumiarz nie ma wiedzy potrzebnej do oceny itp itd.

    Widziałem i tu się zgadzam.
    Ale między wersją poinformowania a odmowy jest przepaść, i co mnie
    dziwi, że niektórzy jakby jej nie dostrzegali.
    Między poinformowaniem a nie poinformowaniem "bo nie było zamówienia
    na ocenę jakości opon" oczywiscie też.

    > I jakie były wnioski? :)

    Moje czy jakiekolwiek? :)
    Bo dochodzi zupełnie osobna sprawa, związana z ewentualną umową
    i różnym pojęciem określenia "księgowego": jeśli nie jest to tylko
    "księgowy", lecz "osoba prowadząca dokumentację" która przejęła
    na siebie odpowiedzialność za jej prawidłowość, to oczywiście
    protestujący wobec odmowy jest sam sobie winien (nie można wymagać,
    żeby odpowiedzialny robił coś wbrew swojemu stanowisku, nawet jeśli
    nie ma racji :P, można mu wypowiedzieć umowę i tyle)
    W przypadku "gumiarza" nie było mowy o wydawaniu świcha, że na
    tych oponach można bezpiecznie jeździć.

    A w pozostałych przypadkach było tak jak tu ;)

    > Aczkolwiek sprawa o tyle inna, ze jezeli ksiegowy doradza, ze nie wolno
    > a podatnik i tak chce zeby wpisac, to przeciez naraza na konsekwencje
    > siebie a nie innych uzytkowników drogi.

    Z tą drogą chyba się rozpędziłeś ;)
    Ale oczywiście dobrze gadasz.

    pzdr, Gotfryd