    From: LordBluzg(R) <s...@o...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ilu jest takich gumiarzy?
    Date: Wed, 6 May 2015 23:53:33 +0200
    <X...@1...0.0.1>
    <mi0fj3$1sv$1@mx1.internetia.pl> <mi0qd8$dlj$1@mx1.internetia.pl>
    <mi8uqn$baf$1@mx1.internetia.pl> <mib5js$q0r$1@dont-email.me>
    <mib7su$9jq$1@mx1.internetia.pl> <micdgu$kp7$1@dont-email.me>

    "dddddddd" wydumał(a) w wiadomości ID news:micdgu$kp7$1@dont-email.me
    > 20 minut na 250km... to już sporo, jak robiłem po kilkaset km dziennie to
    > robiło mi to dużą różnicę - wydłużenie jazdy o godzinę mogło skutkować tym, że
    > moja praca wydłużyła się o jeden dzień
    > Spod Wrocławia do Serocka (400km) ostatnio jechałem 3:20 - mapa pokazuje
    > godzinę dłużej - dwie godziny oszczędności w ciągu dnia to dla mnie sporo,
    > pewnie do wydłużonego czasu trzeba by doliczyć jeszcze dodatkowy odpoczynek,
    > pewnie z nudów trzeba by było się przespać :)

    Przerabiałem. Na tak długiej trasie, jadąc dość szybko...adrenalina jaką
    wydzieliłem powodowała tak spore zmęczenie (po opadzie) że nawet 3 kawy nie
    pomagały. Jadąc wolniej ZARABIAŁEM resztę dnia na inne działania (nie musiałem
    odpoczywać). Statystyki mi nie kłamią a ja nie mam 18 lat. Żeby na drogach (nie
    szybkiego ruchu/autostradach) zrobić średnią 90km/h na odcinku 400km, trzeba
    wciskać pod 200 albo więcej. Średnia to ok 55km/h i to w dobrych warunkach
    (zobacz sobie czasy w google.maps), które nie zakładają żadnego korka a jazdę
    dopuszczalną/maxymalną.

    > na tej trasie spaliłem pewnie max 20l więcej (raczej nie więcej niż 15L) -
    > czyli 100zł - zaoszczędzone 2h są dla mnie warte więcej.

    To zalezy jak liczysz, czy wyliczasz to z "pracy" czy z czasu wolnego (darmowy).

    > hamulców niewiele używałem, opony może i się szybciej zużywały
    > Jakbym chciał zaoszczędzić te 100zł - to pojechałbym autem które przy 200km/h
    > pali tyle, co moje główne auto przy 130km/h, a jakbym chciał jeździć wolniej to
    > bym kupił 1,9tdi :)
    > Bezpiecznie też było - w Łodzi jechałem tak jak inni, na A/S8 i A2 szybciej niż
    > inni, ale ruch też nie był za duży

    Chyba nie załapałeś mojej myśli. W stosunku ROCZNYM (zakładając że raz w tygodniu
    wracasz do domu ~ 200km) jesteś w stanie zaoszczędzić przez 52 tygodnie 500l
    paliwa +/- 2,3 tys zł TYLKO na takiej trasie! w ciągu 10 lat masz 23tys+koszty
    eksploatacji (zmniejszonej) o wyczyny/żyłowanie pojazdu. Spokojnie możesz sobie
    odkładać na nowe auto...zaoszczęzdoną kasę z MINIMALNYM wysiłkiem :) To prosta
    matematyka, wystarczy ją zrozumieć. Nawet nie próbuję teraz wyliczać, że gdyby
    więcej osób podeszło by do tego problemu inaczej...to kasa w skali kraju jest
    baaardzo spora, nawt nie mając na względzie bezpieczeństwa...a głównie ono
    powinno być najważniejsze :)

    --
    LordBluzg(R)(TM)
    Get out of the road if you want to grow old.