  • 21. Data: 2010-01-18 08:20:35
    Temat: Re: Ile lat minie zanim zrozumieją DPI?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    PW pisze:
    > A już opowieści o tym, że w kablu "płynie energia elektryczna", to jakiś
    > dramat :)

    A jeszcze większy to płacenie za to :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 22. Data: 2010-01-18 08:24:41
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    =Marcos= napisał(a):

    > Szlag mnie trafia jak sobie czytam regulaminy konkursów fotograficznych
    > tudzież wymagania wydawnictw co do zdjęć. Od lat całkiem duży procent ludzi
    > z branży nie rozumie o co chodzi z DPI. I to zazwyczaj ci, którzy powinni
    > rozumieć najlepiej. Podają wymagania w stylu "przyjmujemy zdjęcia w 300dpi,
    > proszę nie zmieniać dpi w programie graficznym, gdyż obniży to jakość
    > zdjęcia". WTF? :/ Przecież DPI to tylko fikcyjny parametr pomocniczy...

    Pokaz prosze 3 regulaminy konkursow z 2009/2010, ktore tak do tego
    podchodza ;)

    j.

    --
    ps. swoja droga szukam fachmana z uprawnieniami do podlaczenia kuchenki
    gazowej (we Wrocku), info na priva, trzeba wywalic "polska" z adresu ;)

  • 23. Data: 2010-01-18 08:25:48
    Od: kuba <k...@y...com>

    On 18 Sty, 02:42, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:

    > Bo twój scaner ma coś wspólnego z rozmiarem w calach. Co wspólnego z
    > rozmiarem w calach ma zdjęcie zapisane w pliku?

    > Mateusz Ludwin                             mateuszl [at] gmail [dot] com

    Czyli rozmiar zdjecia x dpi, moze byc te przykladowe 300, dobrze?
    StaM

  • 24. Data: 2010-01-18 08:29:21
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    Użytkownik "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info> napisał w
    wiadomości news:hivrha$hna$1@mx1.internetia.pl...
> [...]
    > w 300dpi, proszę nie zmieniać dpi w programie graficznym, gdyż obniży to
    > jakość zdjęcia". WTF? :/ Przecież DPI to tylko fikcyjny parametr

    jeżeli podawali minimalne wymiary w pikselach i dali parametr ile dpi to ma
    to sens.
    jeżeli nie podali ile zdjecie ma mieć pikseli to parametr dpi niepotrzebny i
    bez sensu.

    np. jak napisali ze zdjecie minimum 2000 pikseli dłuższy bok i 300 dpi to
    znaczy ze dłuższy nok będzie miał minimum 17cm (300 dpi) po wydruku , i to
    im pasuje.

  • 25. Data: 2010-01-18 08:41:03
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze kuba:

    > Czyli rozmiar zdjecia x dpi, moze byc te przykladowe 300, dobrze?

    Źle. Rozmiar zdjęcia/liczba punktów = dpi.

  • 26. Data: 2010-01-18 09:07:30
    Od: Michał Grzelak <m...@p...onet.pl>

    To nic jeszcze!
    Kiedyś, w zamierzchłych czasach żelatyny, spytałem w labie czy skanują
    mały obrazek (36/24 mm).
    - Tak - odpowiedziała młoda ekspedientka.
    Spytałem w jakiej rozdzielczości?
    - 1600 / 1200 punktów, w 300 dpi - taka dosłownie padła odpowiedź.
    Jak jej się to udało przeliczyć, nie wnikałem. Wolałem poszukać sobie
    innego usługodawcy.

    Pozdrawiam
    M..M

  • 27. Data: 2010-01-18 09:24:26
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Mateusz Ludwin:

    > Źle. Rozmiar zdjęcia/liczba punktów = dpi.

    Odwrotnie :>

    liczba punktów/rozmiar zdjęcia oczywiście.

  • 28. Data: 2010-01-18 09:24:56
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > A jeszcze większy to płacenie za to :)

    Jak M.Faraday zdybył znaczenie na swoich badaniach na elektrycznościa,
    był zapraszany na salony. Minister finansów zapytał go "do czego to może
    służyć" "nie wiem, ale na pewno bedzie Pan pobierał podatki"

    W sumie do dziś jest dziura fiskalna, za energię potencjalną na razie
    się nie płaci (akcyzą go!!!, akcyzą!!!!)

  • 29. Data: 2010-01-18 09:32:29
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > jeżeli podawali minimalne wymiary w pikselach i dali parametr ile dpi to ma
    > to sens.

    Żadnego, chyba że zdjęcia będą potem drukowane do wymiarów, ustalonych
    przez autora zdjęcia.

    > np. jak napisali ze zdjecie minimum 2000 pikseli dłuższy bok i 300 dpi to
    > znaczy ze dłuższy nok będzie miał minimum 17cm (300 dpi) po wydruku , i to
    > im pasuje.

    A co by było, gdyby nie podali tego dpi, a tylko 2000 pikseli? Nie
    dałoby rady wydrukować zdjęcia z bokiem 17 cm? ;)

    Piotr

  • 30. Data: 2010-01-18 11:33:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl> napisał w wiadomości

    > Nie, to nie jest poprawne. Gdyby miało być poprawne, to jakie
    > napięcie ma prąd o natężeniu 1A? Napięcie to różnica potencjałów
    > między dwoma punktami w obwodzie.

    No i podaja miedzy drutami.
    Poprawne, tylko trzeba czytac ze zrozumieniem - prad plynie [albo i
    nie] o wartosci nieokreslonej, ale o napieciu w kablach np 15kV.

    I to nie jest taka bezuzyteczna informacja, bo 1000A 12V mozna
    pomacac, ale 0.1A 10kV wolalbym nie :-)

    > A już opowieści o tym, że w kablu "płynie energia elektryczna",
    > to jakiś dramat :)

    No to ktoredy plynie, skoro licznik liczy ? :-)

    J.