  • 31. Data: 2010-01-18 11:34:45
    Temat: Re: Ile lat minie zanim zrozumieją DPI?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Grzelak" <m...@p...onet.pl> napisał
    > To nic jeszcze!
    > Kiedyś, w zamierzchłych czasach żelatyny, spytałem w labie czy
    > skanują mały obrazek (36/24 mm).
    > - Tak - odpowiedziała młoda ekspedientka.
    > Spytałem w jakiej rozdzielczości?
    > - 1600 / 1200 punktów, w 300 dpi - taka dosłownie padła
    > odpowiedź.
    > Jak jej się to udało przeliczyć, nie wnikałem. Wolałem poszukać
    > sobie innego usługodawcy.

    I moze slusznie zrobiles, bo to chyba byly takie konstrukcje gdzie
    rozdzielczosc byla 300dpi, a interpolowana 1200 ..

    J.

  • 32. Data: 2010-01-18 12:12:29
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    J.F. wrote:
    > Użytkownik "Michał Grzelak" <m...@p...onet.pl> napisał
    >
    > I moze slusznie zrobiles, bo to chyba byly takie konstrukcje gdzie
    > rozdzielczosc byla 300dpi, a interpolowana 1200 ..

    Skanowanie filmu małoobrazkowego z 300DPI to chyba lekka przesada.
    Przydałoby się, żeby ten krótszy bok (akurat w zasadzie ma cal) miał
    przynajmniej te 2000 punktów. No chyba, że rzutowali obraz z
    powiększalnika na skaner i dopiero skanowali.

    wer

  • 33. Data: 2010-01-18 12:38:12
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    PW pisze:

    > Nie, to nie jest poprawne. Gdyby miało być poprawne, to jakie napięcie ma
    > prąd o natężeniu 1A?Napięcie to różnica potencjałów między dwoma punktami w
    > obwodzie.

    Ale wszak powszechnie za poziom odniesienia w energetyce przyjmuje się
    ziemię, więc podanie napięcia oznacza różnicę potencjału kabla względem
    ziemi. Chyba że ktoś się naprawdę chce czepiać...

  • 34. Data: 2010-01-18 12:42:28
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > I, co więcej, współczesny tzw. humanista jest z tego dumny, bo tym
    > sposobem
    > udawadnia, że "jest ponad" takimi dyrdymałami.

    najzabawniejsze zjawisko w naszym kraju (świecie) to właśnie humaniści.

    w takich np milionerach za nim padnie pierwsze pytanie to humanista
    zastrzega się że nie jest umysłem ścisłym i prosi żeby takich pytań nie było
    po czym 'wykłada' się na jakimś trywialnym z literatury bądź na 'dokończ
    przysłowie'...

  • 35. Data: 2010-01-18 13:58:30
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    Użytkownik "Uncle Pete" <p...@i...waw.pl> napisał w wiadomości

    > Żadnego, chyba że zdjęcia będą potem drukowane do wymiarów, ustalonych
    > przez autora zdjęcia.

    > A co by było, gdyby nie podali tego dpi, a tylko 2000 pikseli? Nie dałoby
    > rady wydrukować zdjęcia z bokiem 17 cm? ;)

    dałoby, ale musieliby ustawić taki wymiar, inacze wydrukowałoby im w innym:)
    na pewno miało to im ułatwić drukowanie:)

  • 36. Data: 2010-01-18 14:31:02
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:hj1knl$168g$1@news2.ipartners.pl...

    > Ale wszak powszechnie za poziom odniesienia w energetyce przyjmuje się
    > ziemię, więc podanie napięcia oznacza różnicę potencjału kabla względem
    > ziemi. Chyba że ktoś się naprawdę chce czepiać...

    Podanie potencjału niewiele mówi o prądzie. Potencjał może istnieć nawet gdy
    nie płynie prąd. Może płynąć prąd, nawet jeżeli potencjał wobec jakiegoś
    punktu jest 0. Zaryzykuję stwierdzenie, że potencjał i przepływ prądu odnosi
    się do różnych (choć pokrewnych) zjawisk fizycznych. To nie jest czepianie.
    To jest obiektywne stwierdzenie, że osoba używająca podobnego zlepka
    terminów nie ma pojęcia o istocie zjawiska. Podbnie jak osoby mylące
    ppi/dpi/lpi.

  • 37. Data: 2010-01-18 15:15:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > względem
    > ziemi. Chyba że ktoś się naprawdę chce czepiać...

    Linie przesylowe wyzszych napiec w energetyce sa izolowane od
    Ziemii, wiec ten potencjal jest slabo okreslony i malo uzyteczny.

    J.

  • 38. Data: 2010-01-18 15:36:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin [3M] wrote:
    > Nie zrozumiom.
    > Tak samo jak nie zrozumiom, że nie powinno się mówić np. , że "płynie
    > prąd o napięciu" (co jest typowym zwrotem stosowanym w mediach).
    > I, co więcej, współczesny tzw. humanista jest z tego dumny, bo tym
    > sposobem udawadnia, że "jest ponad" takimi dyrdymałami.

    hm...

    cudowna dyskusja o wyższości św bożego narodzenia nad św Wielkiej nocy.

    Mówi sie, że prąd płynie i to jest poprawne. I mówi sie że ma napięcie takie
    i takie co też jest poprawne szczególnie, że dla prądu zmiennego napięcie to
    miara abstarcyjna określającą tzw wartości skuteczną, a nie prostą różnicę
    potencjału.

  • 39. Data: 2010-01-18 17:24:00
    Od: Marcin Markiton <m...@m...pl>

    Hmm, problem faktycznie jest - szczególnie wtedy, kiedy nowobogaccy
    klienci, którzy właśnie zakupili najdroższą lustrzankę (lub co gorsza
    - komórkę) i zamawiają powiększenie 100x70cm, a później zdziwienie, że
    tak marnie wyszło. Wszystko jest fajnie, kiedy chcą słuchać - wtedy
    można, im wszystko klarownie wytłumaczyć, dodać do tego zjawisko
    interpolacji (przy okazji wspomnieć o kadrowaniu w photoshopie, które
    nie ostrzega przed interpolacją ;), itd. Nie chcę drążyć tematu
    (specjalnie pomijam fakt, iż nawet osoby zajmujące się fotografią
    poważniej często nie rozumieją co właściwie te dpi oznacza)....

    ...ale spytam Szanownych na grupie jako osoba, która z racji zawodu
    często musi ten termin innej osobie wytłumaczyć: może znacie jakiś
    genialny sposób na wytłumaczenie tego zjawiska "humaniście"? Najlepiej
    bez komputera, bez naświetlania/drukowania!! Rozmyślam o jakiejś
    elastycznej siatce (piksele), którą można by ściskać i rozciągać!!
    Piszę tak, pół żartem, pół serio ale może znajdą się doświadczeni
    instruktorzy, którzy mają swoje sposoby (btw: często nawet prowadzący
    zajęcia w różnorakich szkołach nie mają o dpi bladego pojęcia).

    ... winni też, tak myślę, jesteśmy my sami (myślę o osobach
    obsługujących klientów w punktach fotograficznych) nie ostrzegając
    klientów przed "pikselozą" - w końcu duże powiększenie to duża
    marża!! ... winni też są Ci, którzy takie zpikselowane zdjęcia
    wystawiają na światło dzienne, przyzwyczajając jednocześnie odbiorców
    - że widocznie tak musi być (jeden klient mimo ostrzeżeń zamówił takie
    100x70 z pliku 1000x1500 pikseli i co najgorsze - podobało mu się!!!)

    Pozdrawiam

  • 40. Data: 2010-01-18 17:31:41
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <b...@a...go
    oglegroups.com>,
    Marcin Markiton nabazgrał:
> [...]
    > instruktorzy, którzy mają swoje sposoby (btw: często nawet prowadzący
    > zajęcia w różnorakich szkołach nie mają o dpi bladego pojęcia).

    Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem... Ale może namalować coś na baloniku? ;)

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Znowu sesja :)