  • 11. Data: 2010-01-17 22:52:50
    Temat: Re: Ile lat minie zanim zrozumieją DPI?
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-01-17 23:48:33 +0100, kuba <k...@y...com> said:

    > "Kropka-punkt na cal", wiec 300 lub 600 punktow na cal robi roznice.
    > Chodzi mi o samo okreslenie fikcyjny.

    Bo jest fikcyjny/abstrakcyjny bez drugiej wartości - rzeczywistego
    wymiaru obrazu na papierze w dowolnych jednostkach miary.
    Samo dpi znaczy tylko tyle ile samo km/h. Bez liczby przed to tylko miano.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2010-01-17 22:56:45
    Od: kuba <k...@y...com>

    On 17 Sty, 23:52, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

    > Samo dpi znaczy tylko tyle ile samo km/h. Bez liczby przed to tylko miano.
    >
    > Pozdrawiam
    > JAwww.skanowanie-35mm.pl
    Dziekuje i przepraszam za niechlujstwo w pisowni (scaner-scanner)
    Pozdrawiam
    StaM

  • 13. Data: 2010-01-17 23:06:36
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 17 Jan 2010 22:27:20 +0100, Paweł W. wrote:
    >Podeślij im na konkurs "znaczek pocztowy" o wymaganym dpi i niech się
    >tłumaczą z powodu odrzucenia pracy. Przecież spełniała wymogi techniczne!

    A kto powiedzial ze odrzuca ?
    Wydrukuja, jury odrzuci, tzn nisko oceni, bo nic nie zobaczy.

    >Może to ich nauczy, że powinni podawać wymogi w pikselach, lub do dpi
    >dodawać rozmiar wydruku, żeby można było obliczyć, ile tych pikseli
    >potrzeba.

    A oni dysponuja naswietlarka/drukarka 300dpi, i nie zamierzaja
    przeskalowywac prac - autor ma o to zadbac ..

    J.

  • 14. Data: 2010-01-17 23:24:33
    Temat: Re: Ile lat minie zanim zrozumiejš DPI?
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    > A oni dysponuja naswietlarka/drukarka 300dpi, i nie zamierzaja
    > przeskalowywac prac - autor ma o to zadbac ..

    Nie, myślę że od razu wydrukują na offsecie katalog. A w katalogu zdjęcia
    będą miały jakieś 150 lpi ;)

  • 15. Data: 2010-01-17 23:32:12
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Nie zrozumiom.
    Tak samo jak nie zrozumiom, że nie powinno się mówić np. , że "płynie prąd o
    napięciu" (co jest typowym zwrotem stosowanym w mediach).
    I, co więcej, współczesny tzw. humanista jest z tego dumny, bo tym sposobem
    udawadnia, że "jest ponad" takimi dyrdymałami.

  • 16. Data: 2010-01-17 23:37:07
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-01-18 00:32:12 +0100, "Marcin [3M]" <m...@g...pl> said:

    > "płynie prąd o napięciu"

    To jest jak najbardziej poprawne jak się doda to napięcie.
    Można się co najwyżej spierać czy płynie prąd, czy energia elektryczna,
    lub czy płynie, czy nie płynie, ale w j. polskim nie ma innego
    określenia dla transmisji energii elektrycznej w przewodniku. Prąd
    płynie i ma napięcie x.

  • 17. Data: 2010-01-18 01:18:15
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    Użytkownik "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > lub czy płynie, czy nie płynie, ale w j. polskim nie ma innego określenia
    > dla transmisji energii elektrycznej w przewodniku. Prąd płynie i ma

    Nie, to nie jest poprawne. Gdyby miało być poprawne, to jakie napięcie ma
    prąd o natężeniu 1A?Napięcie to różnica potencjałów między dwoma punktami w
    obwodzie. Prąd związany jest z napięciem prawem Ohma, które zakłada obecność
    oporu elektrycznego, na którym można to napięcie zmierzyć. Spałeś na fizyce.
    Prąd może mieć natężenie, nie napięcie. A napięcie może, ale nie musi być
    związane z przepływem prądu.

    A już opowieści o tym, że w kablu "płynie energia elektryczna", to jakiś
    dramat :)

    zdrówka, PW

  • 18. Data: 2010-01-18 01:42:14
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze kuba:

    > Skoro fikcyjny to dlaczego zmienia resolution w moim scanerze?

    Bo twój scaner ma coś wspólnego z rozmiarem w calach. Co wspólnego z
    rozmiarem w calach ma zdjęcie zapisane w pliku?

  • 19. Data: 2010-01-18 01:44:03
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze JA:

    > I tylko tym się różni abstrakcja od rzeczywistości? Dot vs pixel?

    Podejrzewam że gorączkowo szukał na wikipedii definicji DPI żeby
    odpowiedzieć jako pierwszy, znalazł tylko to, sklecił z tego na szybko posta
    i wypalił na grupę.

  • 20. Data: 2010-01-18 03:12:20
    Od: smila <w...@g...pl>

    On 1/17/2010 1:36 PM, Jacek Czerwinski wrote:
    > "i głupiec, gdy milczy, może uchodzić za mądrego" // gdzieś ze Starego
    > Testamentu// najłatwiej wychodzi się na idiotę usilnie dowodząc że się
    > nim nie jest.
    >
    > A całkiem praktycznie: szukam programu, który w batchu zmieni DPI.
    > InfranView ma, ale coś tam mi nie pasowało. Akurat chodzi nie o
    > fotografię, ale o 96/100 DPI w faksach.

    > na języku polskim nasza pani mówiła o jakimś bohaterze, który zmienił
    > się o 360 stopni, czego i marketingowcom życzę ;)

    pamietam to byly czasy
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Aleksiej_Mariesjew