  • 61. Data: 2010-01-20 16:34:22
    Temat: Re: Ile lat minie zanim zrozumieją DPI?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    adam pisze:

    > Nie chcą dużymi plikami sobie zablokować poczty.
    > To w końcu 300dpi...
    > ; )

    Na CD szczędzić nie będę, tylko szkoda mi czasu iść na pocztę. :/

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 62. Data: 2010-01-20 19:23:19
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    On 1/19/10 2:11 AM, PW wrote:
    > Użytkownik "Marcin Markiton"<m...@m...pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

    > A maszyna w labie zadowala się rozdzielczością 200 dpi.

    Na stronie Rossmanna dawno temu można się było dokopać do informacji, że
    najlepszą jakość gwarantują przy 400 dpi (oczywiście mniejsze też
    wydrukują). Jak jest teraz - nie wiem, ale jak znam życie to są trendy i
    zmienili maszyny na nowsze i gorsze, bo po co komu lepsze odbitki...

  • 63. Data: 2010-01-20 19:30:11
    Od: f...@a...pl

    Dnia 20-01-2010 o 16:43:23 Paweł W. <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Daj adres, na jaki przesłać, bo mam ochotę podesłać coś o 128px na
    > dłuższym boku. No i jaka tematyka, żeby nie odpadł w przedbiegach.
    > No i dziwne, że na email nie można wysyłać.
    >

    > Pozdrawiam,
    > Paweł W.

    http://www.bankowonajlepsi.pl/index.php?wiecej=601&w
    iecej_news=1 :)

    --
    D.S

  • 64. Data: 2010-01-20 19:31:14
    Od: f...@a...pl

    Dnia 20-01-2010 o 16:51:34 januszek <j...@p...irc.pl> napisał(a):

    > Źródło, podaj źródło...
    >
    > j.

    Podałem w odpowiedzi do Pawła W ale wkleję i tutaj :)

  • 65. Data: 2010-01-20 19:50:12
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Jester" <j...@t...net.pl> napisał:

> [...]
    > wydrukują). Jak jest teraz - nie wiem, ale jak znam życie to są trendy i
    > zmienili maszyny na nowsze i gorsze, bo po co komu lepsze odbitki...

    Ale tu już ma to sens - zamawiasz odbitki w konkretnym formacie, więc na
    podstawie tego formatu i informacji o 400dpi możesz sobie wyliczyć, jaki
    rozmiar obrazka zapewni Ci najlepszą jakość.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 66. Data: 2010-01-20 20:53:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Jan 2010, Kokos wrote:

    > jeżeli podawali minimalne wymiary w pikselach i dali parametr ile dpi to ma
    > to sens.

    No, jak daliby *minimalne* DPI, to mogłoby być ciekawie.
    Jak ktoś naświetlarkę dorwie i na 5000 DPI zrobi ;)
    (mikroskop w załączeniu).

    pzdr, Gotfryd

  • 67. Data: 2010-01-21 13:07:52
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    On 1/20/10 8:50 PM, Marek Wyszomirski wrote:

    > Ale tu już ma to sens - zamawiasz odbitki w konkretnym formacie, więc na
    > podstawie tego formatu i informacji o 400dpi możesz sobie wyliczyć, jaki
    > rozmiar obrazka zapewni Ci najlepszą jakość.

    Wiem. Chodziło mi raczej o te 200 dpi, którą się podobno zadowala
    maszyna w labie. Widać są maszyny i maszyny.
    A co się dzieje z jakością odbitek to widzi każdy, kto je robi
    regularnie i trochę dłużej, niż pół roku. Lecą na pysk. Pewnie ma to
    związek z nową generacją maszyn, które nie są tak wymagające w temacie
    dpi ;)

  • 68. Data: 2010-01-21 20:59:43
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Marek Wyszomirski pisze:

    > Ale tu już ma to sens - zamawiasz odbitki w konkretnym formacie, więc na
    > podstawie tego formatu i informacji o 400dpi możesz sobie wyliczyć, jaki
    > rozmiar obrazka zapewni Ci najlepszą jakość.

    Z tym że "prawie" robi różnicę. "Prawie" zgodna ilośc pixeli powoduje,
    że gdzieś w czeluściach maszyny zachodzi skalowanie. Najgorszą
    dewastację zdjęcia zapewniają przeskalowania o niewielki procent.

  • 69. Data: 2010-01-21 21:34:04
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    Użytkownik "Adam Czajka" <n...@p...v> napisał w wiadomości
    > hey

    > Fotka o szerokości od 2,4 mm do 3,2 mm? No to niewiele detali będzie na
    > niej widać. Mylisz ppi z dpi.

    > Czyli z liniaturą 12.5 lpi? Hmmm.

    Zaraz wezmę kartkę i ołówek i sto razy przepiszę tekst "nie wypowiadać się
    po ciężkiej imprezie na tematy ścisłe" :) Masz oczywiście rację, dpi to
    gęstość punktów drukarki na papierze, a ppi to liczba pikseli obrazka na
    cal. Za dużo ostatnio siedzę w zdjęciach, za mało w druku i stąd ten czeski
    błąd ciężkiej głowy :)

    zdrówka, PW