  • 1. Data: 2010-01-18 05:10:30
    Temat: Jak wybrać optymalny statyw?
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    Witam

    Właśnie stałem się szczęśliwym posiadaczem Canona SX 20 IS. W tej chwili
    noszę się z zamiarem zakupienia do niego statywu i zastanawiam się jakiej
    wysokości statyw będzie optymalny. Chciałem znaleźć jakieś informacje na
    necie, ale niestety informacje są sprzeczne. Jedni twierdzą, że nie ma sensu
    kupować wyższego niż 145 cm, a inni, że powinien być o 15 - 25 cm niższy od
    wzrostu. Od razu zaznaczę, że jestem amatorem i do takich też zastosowań
    potrzebuję statyw. Poprzeglądałem trochę ofert i zastanawiam się nad
    statywem DIGIPOD TR-550 lub TR-560 z oferty Eltec.pl. Mam 176 cm wzrostu, a
    więc idąc za radą by kupować dostosowany do swojego wzrostu powiniem pewnie
    zakupić ten drugi. Ale czy na pewno? Z jednej strony nie chciałbym by był
    zbyt długi (i ciężki) po złożeniu, a z drugiej strony nie chcę kupić
    takiego, który w trakcie użytkownia okaże się mało praktyczny. Bardzo
    prosiłbym o poradę osoby, które mają rozeznanie w tym temacie, bo szczerze
    powiedziawszy nie wiem, który wybrać.

    chairon

  • 2. Data: 2010-01-18 08:33:17
    Temat: Re: Jak wybrać optymalny statyw?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    chairon napisał(a):

    [...]

    Dobry statyw to ciężki statyw[1]. Wysokość IMO taka, żebyś nie musiał
    targać jeszcze ze sobą stołeczka[2] ;) Dodatkowo atutem mogą być takie
    sprawy jak wymienne głowice, możliwość odwrotnego zamocowania, haczyk na
    torbę z obciążeniem etc

    j.

    [1]czyli absolutnie nie kupuj takiego, który waży mniej niż 1,5kg ;)
    [2]czyli żeby się wszystko dało robić bez schylania ;)

    --
    ps. swoja droga szukam fachmana z uprawnieniami do podlaczenia kuchenki
    gazowej (we Wrocku), info na priva, trzeba wywalic "polska" z adresu ;)

  • 3. Data: 2010-01-18 08:36:35
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > ...zastanawiam się nad statywem DIGIPOD TR-550 lub TR-560

    Ja też jestem tylko amatorem i jakiś czas temu skusiłem się
    na bardzo podobnego twora (firmy nie pomnę, ale wygląd i
    konstrukcja prawie identyczne). Możliwe że mam nawet to
    samo, ale dawno go nie wyciągałem z pokrowca bo... nie warto
    :-). Jestem niezadowolony, wszystko pracuje jakby chciało a
    nie mogło. Statyw jest niestabilny, ciężko dokładnie ustawić
    żądane położenie aparatu. Faktem że jest lekki i łatwo go
    nosić dzięki futerałowi. Co prawda ja stawiałem na nim
    lustro z niezbyt lekkim obiektywem, a Twój aparat jest chyba
    lżejszy, niemniej jednak zastanów się czy nie warto dołożyć
    jakichś 200 zł i kupić coś przyzwoitszego... Ja właśnie
    szukam ;-).

    > Z jednej strony nie chciałbym by był zbyt długi (i ciężki)
    > po złożeniu, a z drugiej strony nie chcę kupić takiego,
    > który w trakcie użytkownia okaże się mało praktyczny.

    No właśnie, to odwieczny dylemat :-). Najlepiej wybrać się
    gdzieś do sklepu i pomacać, a potem kupić na allegro ;-).

  • 4. Data: 2010-01-18 09:08:32
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <s...@g...mierzwiak.com>,
    januszek nabazgrał:
    > Dobry statyw to ciężki statyw[1].
    > [...]
    > [1]czyli absolutnie nie kupuj takiego, który waży mniej niż 1,5kg ;)

    Ale tu chyba chodzi o statyw pod kompakt, nie? Do tego z IS, które ciekawe
    czy da się wyłączyć. Bo jeśli nie, to co za różnica ile statyw waży?

    > [2]czyli żeby się wszystko dało robić bez schylania ;)

    A to akurat niepodważalne. Tylko w przypadku używania LV, to może ten
    warunek spełniać już statyw o kilkadziesiąt centymetrów niższy od użytkownika...

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Znowu sesja :)

  • 5. Data: 2010-01-18 13:44:31
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "chairon" napisał
> [...]
    > Bardzo prosiłbym o poradę osoby, które mają rozeznanie w tym temacie, bo
    > szczerze powiedziawszy nie wiem, który wybrać.

    Lekki, mały i sztywny - w przeciwnym wypadku odechce Ci się go zabierać i
    będziesz miał statyw stacjonarny.
    Nie wiem jaki masz budżet ale popatrz na statywy Vanguard Alta - drogie to
    ale niektóre modele są bardzo krótkie po złożeniu, lekkie i dość stabilne.
    Wysokość - zasada minus 15-25 cm poniżej wzrostu jest sensowna ale w dużej
    mierze zależy od upodobań fotograficznych. Jeśli większość fotografii to np.
    close-upy kwiatków to może być bez sensu...

    adam

  • 6. Data: 2010-01-18 14:16:26
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > takiego, który w trakcie użytkownia okaże się mało praktyczny. Bardzo
    > prosiłbym o poradę osoby, które mają rozeznanie w tym temacie, bo szczerze
> [...]

    duze ciezkie statywy sa stabilne , ale jak wynika z tej cechy nie sa
    mobilne.
    tzn uciazliwe w transporcie recznym.
    z doswiadczenie moge powieziec ze sprawdza mi sie lekki statyw firmy
    slik , kupiony przed laty .
    aluminiowy , ale co najwazniejsze ma takie przesowne wsporniki ( cos
    jak w parasolce ).
    One znakomicie poprawiaja statecznosc takiego statywu. W zasadzie
    rzadko tylko mam potrzebe uzywania stabilnijeszego. Na wycieczki
    zabieram tylko ten lzejszy. Przegladlem w MM i podobnych sklepach
    kilkanascie statywow - w formie trojnogu , bez tech wspornikow. Zaden
    z nich moim zdaniem nie nadaje sie dla aparatu - moze dla lekkiej
    kamery wideo.

    Jesli ma byc lekko i w miare stabilnie to koniecznie z tymi
    wspornikami.

  • 7. Data: 2010-01-18 23:36:38
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 18 of Jan 2010 15:16, XX YY wrote:

> [...]
    > slik , kupiony przed laty .
    > aluminiowy , ale co najwazniejsze ma takie przesowne wsporniki ( cos

    Nie jestem pewien, co masz na myśli mówiąc o wspornikach.
    Zakładam, że chodzi o takie coś.
    http://www.e-cyfrowe.pl/zdjecia/Image/poradniki/Zdje
    cia%20do%20innych%20porad/Statyw.jpg

    Przymierzałem się do czegoś takiego, ale w odróżnieniu od tych
    bezwspornikowych były tandetnie wykonane. Zwłaszcza głowica.
    Doszedłem więc, że to w zasadzie bezużyteczny bajerek mający
    sprawiać wrażenie, że jakoś tam polepszy funkcjonalność
    (coś jak książka zapinana na zatrzask, aby się sama nie otwierała).

    Czy taki wspornik nie przeszkadza w ustawianiu statywu
    na nierównej nawierzchni, czyli kiedy w różnym stopniu
    wysunięte są nogi?

    --
    nb

  • 8. Data: 2010-01-19 04:40:33
    Od: chairon <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    januszek pisze:

    > [1]czyli absolutnie nie kupuj takiego, który waży mniej niż 1,5kg ;)
    > [2]czyli żeby się wszystko dało robić bez schylania ;)

    Statyw ma być mobilny (myślę o zabieranie go na wycieczki. Więc im lżejszy
    tym lepszy (czyt. praktyczniejszy do tych celów).

    chairon

  • 9. Data: 2010-01-19 06:26:08
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    chairon pisze:

    > Statyw ma być mobilny (myślę o zabieranie go na wycieczki. Więc im
    > lżejszy tym lepszy (czyt. praktyczniejszy do tych celów).

    Statywy dzielą się na dwie grupy, za lekkie, żeby były stabilne, za
    ciężkie, żeby je nosić ze sobą. Mam velbona df-60 i przy D90 i
    obiektywie sigma 70-300 (był kupowany pod trochę mniejszy aparat) trzeba
    poczekać trochę, aż drgania wygasną. Fajnie to widać przy LV. Zdjęcia
    tylko z pilotem i z opóźnieniem. Złapanie ostrości przez ten obiektyw to
    piękne drgania całości.

    wer

  • 10. Data: 2010-01-19 06:36:21
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "nb" <n...@n...net> napisał:

> [...]
    >
    > Czy taki wspornik nie przeszkadza w ustawianiu statywu
    > na nierównej nawierzchni, czyli kiedy w różnym stopniu

    W wysunięciu na różne długości nie przeszkadza. Wymusza natomiast jednakowy
    (i bardzo ograniczony w porównaniu z konstrukcjami bez wspornika) kąt
    odchylenia wszystkich nóg od osi statywu, co czasami jest sporym
    utrudnieniem. Ogranicza również minimalną wysokosć ustawienia statywu - nie
    może być ona niższa niż długość środkowej rury po której jeździ wspornik.
    Reasumujac - jeśli statyw ma być rozstawiany na w miarę rónych
    powierzchniach i nie potrzebujesz fotografować z wysokosci mniejszej niż
    kilkadziesiąt cm - można myśleć o konstrukcji ze wspornikiem, dla nierównych
    powierzchni i gdy zdarza sie koniecznosć zejsćia nisko z aparatem - wspornik
    odpada.
    I jeszcze jedno - nie daj się nabrać na reklamowaną przez sprzedawców
    możliwość założenia środkowej kolumny w odwróconej pozycji i fotografowania
    aparatem podwieszonym pod statywem - operowanie odwróconym do góry nogami
    aparatem podwieszonym między nogami statywu jest bardzo niewygodne.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)