  • 1. Data: 2010-01-17 08:48:38
    Temat: Drukarka
    Od: pwz <d...@d...pl>

    Witam!

    Zastanawiam się nad kupnem drukarki do fotografii. Jako że nie mam na
    ten temat zielonego pojęcia, mam w związku z tym kilka pytań do BiSwK:

    1. Drukarka znajdzie zastosowanie do "typowego" użytku domowego.
    Wprawdzie robię sporo fotografii, ale tylko niektóre z nich wywołuję -
    średnio jest to max około 100-200 zdjęć rocznie (w zależności od
    długości wakacji/ferii ;-)).
    2. Tym bardziej chciałbym, aby te zdjęcia były naprawdę dobrej jakości i
    oddawały rozdzielczość/kolory foty cyfrowej (zazwyczaj RAW, który
    czasami lekko poprawiam).
    3. Cena + wydajność też jest istotna, ale bez przesady. Ważniejsza jest
    dla mnie wielkość takiej drukarki (ze względu na zastosowania domowe nie
    chcę wstawić sobie do pokoju "kombajnu").

    No i ostatnie, ale tak naprawdę zasadnicze pytanie: czy przy w.wym.
    zastosowaniach, typowo domowych (ale przy zwracaniu uwagę na jakość i
    odwzorowanie), w ogóle jest sens kupować drukarkę do zdjęć? Może zamiast
    tego pozostać przy dotychczasowym sposobie, tzn. oddawać fotki do
    wywołania do laboratorium?

    Pozdr
    pwz

  • 2. Data: 2010-01-17 11:38:42
    Temat: Re: Drukarka
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    Jeśli jesteś przygotowany do wydatku rzędu 6-7PLN za powiększenie A4,
    to kup Epsona na Clairze, np. P50. Jakość fotografii barwnych będzie
    lepsza od minilabu, pod warunkiem stosowania oryginalnych tuszy i
    papierów.

  • 3. Data: 2010-01-17 13:11:37
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 17 Jan 2010 03:38:42 -0800 (PST), Czornyj napisał(a):

> [...]
    > to kup Epsona na Clairze, np. P50. Jakość fotografii barwnych będzie
    > lepsza od minilabu, pod warunkiem stosowania oryginalnych tuszy i

    A jak ma być wciąż dobrze ale taniej, to któryś pięcioatramentowy Canon też
    się sprawdzi.

    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 4. Data: 2010-01-17 22:55:52
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

    Użytkownik "Czornyj" <m...@c...pl> napisał w wiadomości grup
    g2000yqd.googlegroups.com...
> [...]
    > to kup Epsona na Clairze, np. P50. Jakość fotografii barwnych będzie
    > lepsza od minilabu, pod warunkiem stosowania oryginalnych tuszy i

    Prz

  • 5. Data: 2010-01-17 23:05:48
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

> [...]
    > to kup Epsona na Clairze, np. P50. Jakość fotografii barwnych będzie
    > lepsza od minilabu, pod warunkiem stosowania oryginalnych tuszy i

    Przy tej ilości wydruków można zapomnieć o Epsonie. Więcej atramentu pójdzie
    w pampersa niż na zdjęcia. A jak skończy się atrament i nie włoży się szybko
    nowego, to głowica zasycha (czasem sama się udrożni po kilku tygodniach).
    Epson jest fajny, ale przy mocnym obciążeniu.

    Sam po roku walki z Epsonem wróciłem do HP. Polecam coś na atramentach 364XL
    (każdy kolor osobno).

    Canonów nie znam, ale jak brać, to też takie z osobnymi atramentami.

    --
    Radosny

  • 6. Data: 2010-01-18 08:07:29
    Od: Marx <M...@n...com>

    To grupa dla profesjonalistow, o sprzecie domowym niewiele tu poczytasz
    Zerknij np na ten watek
    http://forum.idg.pl/drukarki_i_skanery-f96-najlepszy
    _zamiennik_do_drukarek_canon_serii_pixma-t57900-p-10
    00.html#entry1547033
    oraz generalnie na to forum.
    Jak chcesz kupowac atramentowke, to musisz pamietac ze trzeba nia
    regularnie drukowac (co najmniej raz na tydzien) - inaczej moze zaschnac.
    Marx

  • 8. Data: 2010-01-18 15:09:00
    Od: "Matt " <m...@g...pl>

    Marx <M...@n...com> napisał(a):

> [...]
    > Jak chcesz kupowac atramentowke, to musisz pamietac ze trzeba nia
    > regularnie drukowac (co najmniej raz na tydzien) - inaczej moze zaschnac.

    Rozwiązaniem niestety nie jest też domowa drukarka laserowa. Co prawda nie
    zasycha, ale ma zbyt małą rozdzielczość (stosuje raster 3 podstawowych kolorów
    w celu stworzenia kolorów pośrednich), innymi słowy każde zdjęcie o formacie
    mniejszym niż A4 jest wyraźnie ziarniste. A4 ogląda się z ok. pół metra
    najbliżej, wtedy nie widać rastra.

    Podobno Xerox wypuścił nowe drukarki na tusz stały, nie wiem, na ile się
    sprawdzają i jak wyglądają z nich zdjęcia, ale może warto się zainteresować?
    Może ktoś coś wie na temat drukarek na tusz stały? Widziałem w ceneo, że są za
    ok. 2,6 tys. pln

    Generalnie - kolorową laserówkę odradzam, chyba że tylko i wyłacznie format
    zdjęć A4

    Maciej

  • 9. Data: 2010-01-18 15:41:09
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

> [...]
    > w celu stworzenia kolor w po rednich), innymi s owy ka de zdj cie o formacie
    > mniejszym ni A4 jest wyra nie ziarniste. A4 ogl da si z ok. p metra
    > najbli ej, wtedy nie wida rastra.
    >
    > Podobno Xerox wypu ci nowe drukarki na tusz sta y, nie wiem, na ile si
    > sprawdzaj i jak wygl daj z nich zdj cia, ale mo e warto si zainteresowa ?
    > Mo e kto co wie na temat drukarek na tusz sta y? Widzia em w ceneo, e s za
    > ok. 2,6 tys. pln
    >
    > Generalnie - kolorow laser wk odradzam, chyba e tylko i wy acznie format

    Ani najcudniejszy laser, ani wosk nie mają szans w starciu z
    atramentówką za 300PLN

  • 10. Data: 2010-01-18 19:13:53
    Od: Czarek <c...@w...onet.pl>

    Matt pisze:

> [...]
    > Może ktoś coś wie na temat drukarek na tusz stały? Widziałem w ceneo, że są za

    Masz na myśli drukarki w rodzaju Phaser 8860?
    Co do jakości druku się nie wypowiem, ale są drogie materiały
    eksploatacyjne, drukarka się długo uruchamia, do przenoszenia musi
    ostygnąć. Poza tym nieco śmierdzi spalenizną. Często padają
    wyświetlacze, ogólnie dość awaryjne.
    Zalety - łatwo się konfiguruje, windziany sterownik sam wykrywa obecność
    drukarki w sieci przy instalacji, większosć tego typu drukarek ma
    ethernet. Druk odporny na wodę. Drukuje szybko.
    Do zdjęć za słaba, ale do grafiki może być fajna.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl