-
Data: 2012-05-17 22:01:56
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: Iguan_007 <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Thursday, May 17, 2012 10:56:09 PM UTC+10, Michał Baszyński wrote:
> W dniu 2012-05-16 23:45, Iguan_007 pisze:
> > Michal,
> > Taki "argument" ciezko obalic. Przekonales mnie, 30 letnie samochody byly
znacznie bezpieczniejsze od wspolczesnych.
>
> widzę, że nie zrozumiałeś ani tego co napisałem, ani co taki znaczek
> ";-) " na końcu oznacza. Napiszę więc wprost. Praw fizyki żadne
> najwymyślniejsze reklamy ani układy elektroniczne nie zmienią. W
> zderzeniu samochodu o małej masie z tym o dużej masie na pozycji
> uprzywilejowanej zawsze będzie ten duży i ciężki. W dużym i ciężkim
> dodatkowo praktycznie zawsze jest więcej tego, co się ma giąć w razie
> wypadku.
Wiec jeszcze raz, tym razem wielkimi literami. NIKT NIE MOWI O ZMIENIANIU PRAW
FIZYKI. Zacytuje to co napisalem poprzednio:
Mowimy o zderzeniu samochodow z roznych okresow, rozniacych sie moze 200kg, a nie o
zderzeniu dwoch homogenicznych bryl metalu wazacych x i y. Przeciez poza masa liczy
sie rowniez sposob wytracania energii zderzenia - inaczej bedzie wygladalo
bezpieczenstwo w samochodzie gdzie silnik swobodnie wjezdza do kabiny a kierowca wali
glowa w kierownice, inaczej gdzie sile uderzenia przejmuja strefy kontrolowanego
zgniotu a kierowca laduje na poduszkach. Przez te ostatnie 30 lat chyba jednak cos w
kierunku poprawy bezpieczenstwa zrobiono, nie sadzisz?
> Samochody małe należą też prawie zawsze do klasy ekonomicznej, w której
> to producenci nigdy nie odczuwali szczególnej potrzeby montowania
> wydumanych systemów bezpieczeństwa - to podnosi koszty i zawsze jest
> zarezerwowane dla segmentu premium, czyli znów samochodów zazwyczaj
> dużych i ciężkich.
Ten argument ma sie nijak do sprawy o ktorej mowimy - bezpieczenswtwa w starym i
nowym samochodzie. Bo w tej sytuacji akurat to ten maly ma systemy i rozwiazania
ktorych nie ma ten stary a nie odwrotnie jak sugerujesz powyzej. Kto 30 lat temu mial
poduszke, ABS czy napinacze pasow w samochodzie klasy sredniej? Teraz praktycznie
kazdy samochod to ma.
> Warto przypomnieć także awanturę sprzed paru lat, gdy oburzenie opinii
> publicznej wywołało ujawnienie informacji, że pewne firmy do badań
> bezpieczeństwa oprócz manekinów używały także zwłok ludzkich (i nie byli
> to producenci najbardziej znani z samochodów ani małych, ani nawet
> średnich..)
Bez zwiazku z tematem.
> Tak więc mając do porównania samochód nowy, mały i zaprojektowany przez
> księgowego (bo tylko na takie przy naszych zarobkach większość ludzi
> może sobie pozwolić..) albo za porównywalne pieniądze starszy, ale za to
> większy i z wyższego segmentu, to uważam, że w przypadku bliskiego
> spotkania 3 stopnia na ulicy ten starszy na 99% zapewni nie gorszą (jak
> nie lepszą) ochronę nim jadących.
Nie mowimy "nowy maly a uzywany 2 letni" tylo "nowy wspolczesny, 30 letni stary".
Widzisz roznice? Jesli nie to maly hint: zmiana gabarytow wspolczesnych samochodow
plus wprowadzenie wielu systemow bezpieczenstwia.
> Skoro przywołałeś już te 30 lat, to proponuję proponuję sprawdzić na
> przykładzie Mercedesa w124 (który wszedł do produkcji jakby nie było 27
> lat temu) jak porządne firmy dbały już wtedy o sprawy bezpieczeństwa -
> przykładowo zderzenie offsetowe z przeszkodą weszło do repertuaru
> oficjalnych badań bezpieczeństwa dopiero po tym, jak pokazano wyniki
> offsetowych testów zderzeniowych w124. Testami zderzeniowymi przy
> najechaniu od tyłu nawet dziś jakoś nikt szczególnie nie chce się chwalić..
I co z tego wlasciwie wynika? Sugerujesz ze poniewaz mercedes robil inne testy w
nowszym modelu czy tez wyprodukowal mniej udany model to caly rozwoj w zakresie
bezpieczenswta przez ostatnie 30 lat jest nic nie wart? Jaki to ma zwiazek z dyskusja
o temacie "bezpieczeswto samochodu teraz i 30 lat temu"?
Pozdrawiam,
Iguan
Następne wpisy z tego wątku
- 17.05.12 22:13 Iguan_007
- 18.05.12 01:11 Adam Płaszczyca
- 19.05.12 21:01 Adam Płaszczyca
- 19.05.12 22:16 Iguan_007
- 20.05.12 01:30 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 20.05.12 10:24 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 20.05.12 11:10 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 22.05.12 14:54 Adam Płaszczyca
- 22.05.12 21:40 Iguan_007
- 26.05.12 20:01 Adam Płaszczyca
- 27.05.12 03:44 Iguan_007
- 27.05.12 13:38 Adam Płaszczyca
- 28.05.12 01:45 Iguan_007
- 03.06.12 23:43 Adam Płaszczyca
- 04.06.12 02:03 Iguan_007
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
- Fiaciki Panda
- Toyota zmniejsza produkcję elektryków do MILIONA a Volvo jednak będzie SPALINOWE
- Tesla
- rozstaw 5 x 112 mm
- Hej, Shreku!
- Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Re: Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Stardax.eu
- Normalny, wolny, biały człowiek
- Wzór
- Polska-Chorwacja 650zł elektrykiem
- odrdzewiacz do amelinium
Najnowsze wątki
- 2024-09-14 Canon 550D
- 2024-09-14 Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- 2024-09-14 Warszawa => Menadżer Okręgu <=
- 2024-09-14 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-09-14 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-14 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 k.o.mendant
- 2024-09-12 Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- 2024-09-13 dodanie karty graf zawiesza komp
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-13 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-13 Warszawa => Mid Account Manager <=
- 2024-09-13 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-09-13 Białystok => Frontend Developer (Angular area) <=