  • Data: 2012-05-28 01:45:17
    Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
    Od: Iguan_007 <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Adam,

    Jakie 4500 vs 4800? Moze trzymajmy sie faktow? 30 letnia Granada (1982) miala 4673
    mm, nie 4800 mm.  Prosze: http://www.carinf.com/en/d33046395.html
    Wiec mowimy od roznicy dlugosci rzedu 15 cm. Do tego, Granada ma dluzszy bagaznik
    wiec rzeczywista strefa zgniotu wcale wieksza nie bedzie. Nawet porownujac do
    starszego Focusa ta Granada zadnego wrazenia nie robi:
    http://www.flickr.com/photos/7430965@N05/3840196955/

    Krotsza czy dluzsza maska? Doskonale zdajesz sobie sprawe ze sama maska to nie to
    samo co strefa zgniotu, prawda? Oczywiscie zauwazyles ze obecnie przednie szyby sa
    bardziej pochylone, kosztem dlugosci maski. Po raz kolejny nawiaze to tego crashtestu
    ktory juz pokazywalem Ci 3 razy - dlaczego Sierra z "dluzsza maska" zostala
    zmiazdzona przez Fieste z krotsza maska? Tak sobie radosnie ignorujesz 30 lat rozwoju
    bo ta Granada "ma dluzsza maske"? Nie zartuj. Spojrz nawet na takia wieksza CR-V czy
    najnowsze Pajero - tez beda mialy maski krotsze od wielu samochodow z lat 80. Co
    wcale nie znaczy ze strefa zgniotu jest mniejsza czy gorzej zaprojektowana. Ba,
    gdzies czytalem ze obecnie konstruktorzy projektuja samochody w ten sposob zeby
    energie uderzenia rozproszyc, az do tylu samochodu (przyklad -
    http://www.smartusa.com/safety/ ). "Dlugosc maski" to jedno, rozwoj technologii
    projektowania I budowania samochodow to drugie.

    Twoje historyjki o tym jak to silnik w Granadzie sie zwinnie chowa pomine litosciwym
    milczeniem do czasu az przedstawsz jakies konkretne publikacje czy wyniki crash
    testow.  Szkoda mi gadac z tym co akurat sobie wyobraziles.

    Pozdrawiam,

    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok: