-
1. Data: 2012-05-06 11:20:44
Temat: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: megrims <m...@i...pl>
http://facet.interia.pl/obyczaje/styl-zycia/news-zap
rojektowane-by-umrzec-mlodo,nId,602900
Napisali:
W latach 80. i 90. XX wieku samochody i motocykle były jeszcze
produkowane pod kątem jakości i wytrzymałości. Silniki w starych
mercedesach wytrzymywały nawet milion kilometrów. Po takim przebiegu
przewidywany był remont, który gwarantował przywrócenie samochodu do
dalszej, bezpiecznej jazdy. Dzisiejsze przeglądy są zmorą dla wszystkich
kierowców. Autoryzowane stacje obsługi podają fałszywe informacje i
niemal za każdym razem wyszukują mnóstwo usterek do rzekomej naprawy.
Co więcej, współczesne samochody wytrzymują niekiedy 200-300 tys. km, po
czym kwalifikują się do generalnego remontu, a ten staje się całkowicie
nieopłacalny. Żarówki w lampach aut zastąpiono diodami, by zużywały
mniej energii. Nikt nie mówi jednak o tym, że jeśli spali się dioda, to
trzeba wymienić od razu całą lampę. Podobnie jest z częściami do
motocykli. Kiedyś poszczególne podzespoły można było rozebrać i
zregenerować. Dziś uszkodzony element kwalifikuje się tylko do wymiany
na nowy.
-
2. Data: 2012-05-06 11:35:45
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: "Arbiter" <n...@h...com>
Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> Napisali:
> W latach 80. i 90. XX wieku samochody i motocykle były jeszcze
tutaj tez ciekawy artykuł
http://www.wojdas.24x7.pl/naprawy.html
w ogole interesujaca strona, polecam inne artykuły
-
3. Data: 2012-05-06 11:40:30
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-05-06 11:20, megrims pisze:
> http://facet.interia.pl/obyczaje/styl-zycia/news-zap
rojektowane-by-umrzec-mlodo,nId,602900
>
>
>
> Napisali:
>
> W latach 80. i 90. XX wieku samochody i motocykle były jeszcze
> produkowane pod kątem jakości i wytrzymałości. Silniki w starych
> mercedesach wytrzymywały nawet milion kilometrów. Po takim przebiegu
> przewidywany był remont, który gwarantował przywrócenie samochodu do
> dalszej, bezpiecznej jazdy. Dzisiejsze przeglądy są zmorą dla wszystkich
> kierowców. Autoryzowane stacje obsługi podają fałszywe informacje i
> niemal za każdym razem wyszukują mnóstwo usterek do rzekomej naprawy.
> Co więcej, współczesne samochody wytrzymują niekiedy 200-300 tys. km, po
> czym kwalifikują się do generalnego remontu, a ten staje się całkowicie
> nieopłacalny. Żarówki w lampach aut zastąpiono diodami, by zużywały
> mniej energii. Nikt nie mówi jednak o tym, że jeśli spali się dioda, to
> trzeba wymienić od razu całą lampę. Podobnie jest z częściami do
> motocykli. Kiedyś poszczególne podzespoły można było rozebrać i
> zregenerować. Dziś uszkodzony element kwalifikuje się tylko do wymiany
> na nowy.
Nazywa eis to postarzanie produktu i jest to normalna praktyką na
świecie. W branży motoryzacyjnej zaczęło się od mercedesa 124...
-
4. Data: 2012-05-06 12:22:45
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: "szufla" <b...@e...pl>
> Nazywa eis to postarzanie produktu i jest to normalna praktyką na
> świecie. W branży motoryzacyjnej zaczęło się od mercedesa 124...
I jeszcze jest to planowe:
http://en.wikipedia.org/wiki/Planned_obsolescence
sz.
-
5. Data: 2012-05-06 12:30:21
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: "Dysiek" <b...@b...pl>
> I jeszcze jest to planowe:
> http://en.wikipedia.org/wiki/Planned_obsolescence
>
tutaj po Polsku - http://www.youtube.com/watch?v=QPPW8KM7eEU
Dysiek
-
6. Data: 2012-05-06 12:44:49
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: "szufla" <b...@e...pl>
> tutaj po Polsku - http://www.youtube.com/watch?v=QPPW8KM7eEU
Te zarowke
http://p.alejka.pl/i2/p_new/06/43/swietlowka-kompakt
owa-spiralna-e-14-7w_0_b.jpg
wymienilem w Bricomanie juz 3x. Robie to srednio co pol roku. Specjalnie
trzymam do niej paragon, a ze mam akurat po drodze :)
sz.
-
7. Data: 2012-05-06 13:04:03
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 06 May 2012 11:20:44 +0200, megrims napisał(a):
> http://facet.interia.pl/obyczaje/styl-zycia/news-zap
rojektowane-by-umrzec-mlodo,nId,602900
> W latach 80. i 90. XX wieku samochody i motocykle były jeszcze
> produkowane pod kątem jakości i wytrzymałości.
No nie wiem, nie wiem - te z poczatku lat 80-tych wytrzymywaly chyba mniej
niz obecne.
> Silniki w starych mercedesach wytrzymywały nawet milion kilometrów.
No coz, byl tu podawany przyklad greckiego taksiarza, ktory przejechal
mercem dwa miliony. Ale silniki zuzyl trzy.
> Po takim przebiegu
> przewidywany był remont, który gwarantował przywrócenie samochodu do
> dalszej, bezpiecznej jazdy.
Chyba silnik. Bo samochod niekoniecznie - chyba zeby tak wszystko wymienic.
Tylko ze ... remontow juz nikt nie robi. Nawet u nas w kraju.
Sie nie oplaca. Co czesciowo wynika wlasnie z trwalosci silnika - wytrzyma
300 tys, auto w miedzyczasie ma ponad 10 lat ... i remont sie zwyczajnie
nie oplaca. Po cholere drogi silnik w starym rdzewiejacym zlomie ?
Niektorym moze sie oplacac ... to sobie wstawi z rozbitka.
> Co więcej, współczesne samochody wytrzymują niekiedy 200-300 tys. km, po
> czym kwalifikują się do generalnego remontu, a ten staje się całkowicie
> nieopłacalny.
Ta sama zasada. No coz, wszystko sie zuzywa, po cholere projektowac cos na
milion km, jak po 300 tys i tak trafi na zlom ?
> Żarówki w lampach aut zastąpiono diodami, by zużywały
> mniej energii. Nikt nie mówi jednak o tym, że jeśli spali się dioda, to
> trzeba wymienić od razu całą lampę.
Ale tez diody sie zasadniczo nie przepalaja, choc praktyka bywa inna :)
> Podobnie jest z częściami do
> motocykli. Kiedyś poszczególne podzespoły można było rozebrać i
> zregenerować. Dziś uszkodzony element kwalifikuje się tylko do wymiany
> na nowy.
Owszem, ale to chyba czesciowo tez kwestia proporcji cenowych - zamiast
placic za regeneracje lepiej kupic nowy. Czesto nowy pojazd.
J.
-
8. Data: 2012-05-06 13:14:59
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2012-05-06 11:35, Arbiter pisze:
> Użytkownik "megrims"<m...@i...pl> napisał w wiadomości
>
>> Napisali:
>> W latach 80. i 90. XX wieku samochody i motocykle były jeszcze
>
>
> tutaj tez ciekawy artykuł
> http://www.wojdas.24x7.pl/naprawy.html
>
> w ogole interesujaca strona, polecam inne artykuły
Treść *może* ciekawa, ale układ layoutowo-graficzny zupełnie
nieprzyswajalny ;)
--
Liwiusz
-
9. Data: 2012-05-06 14:19:52
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: neoniusz <n...@j...org>
W dniu 06.05.2012 13:14, Liwiusz pisze:
>> tutaj tez ciekawy artykuł
>> http://www.wojdas.24x7.pl/naprawy.html
>>
>> w ogole interesujaca strona, polecam inne artykuły
>
> Treść *może* ciekawa, ale układ layoutowo-graficzny zupełnie
> nieprzyswajalny ;)
No coz, dla niektorych liczy sie tresc a dla innych fajerwerki na stronie.
-
10. Data: 2012-05-06 16:30:48
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: "Dysiek" <b...@b...pl>
> Te zarowke
> http://p.alejka.pl/i2/p_new/06/43/swietlowka-kompakt
owa-spiralna-e-14-7w_0_b.jpg
> wymienilem w Bricomanie juz 3x. Robie to srednio co pol roku. Specjalnie
> trzymam do niej paragon, a ze mam akurat po drodze :)
Na jakiej zasadzie ja reklamujesz? Jest na pudelku napisane ile h ma
wytrzymac?
Dysiek