eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[ INTERIA] nie wiem, czy było.Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googl
    egroups.com!not-for-mail
    From: Iguan_007 <i...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
    Date: Thu, 17 May 2012 13:01:56 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 93
    Message-ID: <11026230.3.1337284916174.JavaMail.geo-discussion-forums@pbvb5>
    References: <jo5fpa$vla$1@usenet.news.interia.pl> <jojcku$c97$2@inews.gazeta.pl>
    <c1.01.3VqfDg$17M@mike.oldfield.org.pl> <joo6tp$lei$1@news.task.gda.pl>
    <jooi92$1km$1@inews.gazeta.pl> <c1.01.3Vr7kv$18L@mike.oldfield.org.pl>
    <joq7vg$lug$1@news.task.gda.pl> <c1.01.3VrxSQ$19u@mike.oldfield.org.pl>
    <7996354.1393.1337050305026.JavaMail.geo-discussion-forums@pbciu2>
    <jovcl4$rpu$1@news.task.gda.pl> <c1.01.3VsvCK$1BQ@mike.oldfield.org.pl>
    <33386774.1186.1337199955134.JavaMail.geo-discussion-forums@pbcin9>
    <jp14fq$c3q$1@inews.gazeta.pl>
    <20731828.1286.1337204733015.JavaMail.geo-discussion-forums@pbcqf6>
    <jp2sh7$a13$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 123.211.88.22
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1337285275 11430 127.0.0.1 (17 May 2012 20:07:55 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Thu, 17 May 2012 20:07:55 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <jp2sh7$a13$1@inews.gazeta.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=123.211.88.22;
    posting-account=GzlsrgoAAADhf_fDTarmkI6gkGNw9skn
    User-Agent: G2/1.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2449710
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thursday, May 17, 2012 10:56:09 PM UTC+10, Michał Baszyński wrote:
    > W dniu 2012-05-16 23:45, Iguan_007 pisze:
    > > Michal,
    > > Taki "argument" ciezko obalic. Przekonales mnie, 30 letnie samochody byly
    znacznie bezpieczniejsze od wspolczesnych.
    >
    > widzę, że nie zrozumiałeś ani tego co napisałem, ani co taki znaczek
    > ";-) " na końcu oznacza. Napiszę więc wprost. Praw fizyki żadne
    > najwymyślniejsze reklamy ani układy elektroniczne nie zmienią. W
    > zderzeniu samochodu o małej masie z tym o dużej masie na pozycji
    > uprzywilejowanej zawsze będzie ten duży i ciężki. W dużym i ciężkim
    > dodatkowo praktycznie zawsze jest więcej tego, co się ma giąć w razie
    > wypadku.

    Wiec jeszcze raz, tym razem wielkimi literami. NIKT NIE MOWI O ZMIENIANIU PRAW
    FIZYKI. Zacytuje to co napisalem poprzednio:
    Mowimy o zderzeniu samochodow z roznych okresow, rozniacych sie moze 200kg, a nie o
    zderzeniu dwoch homogenicznych bryl metalu wazacych x i y. Przeciez poza masa liczy
    sie rowniez sposob wytracania energii zderzenia - inaczej bedzie wygladalo
    bezpieczenstwo w samochodzie gdzie silnik swobodnie wjezdza do kabiny a kierowca wali
    glowa w kierownice, inaczej gdzie sile uderzenia przejmuja strefy kontrolowanego
    zgniotu a kierowca laduje na poduszkach. Przez te ostatnie 30 lat chyba jednak cos w
    kierunku poprawy bezpieczenstwa zrobiono, nie sadzisz?

    > Samochody małe należą też prawie zawsze do klasy ekonomicznej, w której
    > to producenci nigdy nie odczuwali szczególnej potrzeby montowania
    > wydumanych systemów bezpieczeństwa - to podnosi koszty i zawsze jest
    > zarezerwowane dla segmentu premium, czyli znów samochodów zazwyczaj
    > dużych i ciężkich.

    Ten argument ma sie nijak do sprawy o ktorej mowimy - bezpieczenswtwa w starym i
    nowym samochodzie. Bo w tej sytuacji akurat to ten maly ma systemy i rozwiazania
    ktorych nie ma ten stary a nie odwrotnie jak sugerujesz powyzej. Kto 30 lat temu mial
    poduszke, ABS czy napinacze pasow w samochodzie klasy sredniej? Teraz praktycznie
    kazdy samochod to ma.

    > Warto przypomnieć także awanturę sprzed paru lat, gdy oburzenie opinii
    > publicznej wywołało ujawnienie informacji, że pewne firmy do badań
    > bezpieczeństwa oprócz manekinów używały także zwłok ludzkich (i nie byli
    > to producenci najbardziej znani z samochodów ani małych, ani nawet
    > średnich..)

    Bez zwiazku z tematem.

    > Tak więc mając do porównania samochód nowy, mały i zaprojektowany przez
    > księgowego (bo tylko na takie przy naszych zarobkach większość ludzi
    > może sobie pozwolić..) albo za porównywalne pieniądze starszy, ale za to
    > większy i z wyższego segmentu, to uważam, że w przypadku bliskiego
    > spotkania 3 stopnia na ulicy ten starszy na 99% zapewni nie gorszą (jak
    > nie lepszą) ochronę nim jadących.

    Nie mowimy "nowy maly a uzywany 2 letni" tylo "nowy wspolczesny, 30 letni stary".
    Widzisz roznice? Jesli nie to maly hint: zmiana gabarytow wspolczesnych samochodow
    plus wprowadzenie wielu systemow bezpieczenstwia.

    > Skoro przywołałeś już te 30 lat, to proponuję proponuję sprawdzić na
    > przykładzie Mercedesa w124 (który wszedł do produkcji jakby nie było 27
    > lat temu) jak porządne firmy dbały już wtedy o sprawy bezpieczeństwa -
    > przykładowo zderzenie offsetowe z przeszkodą weszło do repertuaru
    > oficjalnych badań bezpieczeństwa dopiero po tym, jak pokazano wyniki
    > offsetowych testów zderzeniowych w124. Testami zderzeniowymi przy
    > najechaniu od tyłu nawet dziś jakoś nikt szczególnie nie chce się chwalić..

    I co z tego wlasciwie wynika? Sugerujesz ze poniewaz mercedes robil inne testy w
    nowszym modelu czy tez wyprodukowal mniej udany model to caly rozwoj w zakresie
    bezpieczenswta przez ostatnie 30 lat jest nic nie wart? Jaki to ma zwiazek z dyskusja
    o temacie "bezpieczeswto samochodu teraz i 30 lat temu"?

    Pozdrawiam,
    Iguan

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: