-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googl
egroups.com!not-for-mail
From: Iguan_007 <i...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Date: Thu, 17 May 2012 13:01:56 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 93
Message-ID: <11026230.3.1337284916174.JavaMail.geo-discussion-forums@pbvb5>
References: <jo5fpa$vla$1@usenet.news.interia.pl> <jojcku$c97$2@inews.gazeta.pl>
<c1.01.3VqfDg$17M@mike.oldfield.org.pl> <joo6tp$lei$1@news.task.gda.pl>
<jooi92$1km$1@inews.gazeta.pl> <c1.01.3Vr7kv$18L@mike.oldfield.org.pl>
<joq7vg$lug$1@news.task.gda.pl> <c1.01.3VrxSQ$19u@mike.oldfield.org.pl>
<7996354.1393.1337050305026.JavaMail.geo-discussion-forums@pbciu2>
<jovcl4$rpu$1@news.task.gda.pl> <c1.01.3VsvCK$1BQ@mike.oldfield.org.pl>
<33386774.1186.1337199955134.JavaMail.geo-discussion-forums@pbcin9>
<jp14fq$c3q$1@inews.gazeta.pl>
<20731828.1286.1337204733015.JavaMail.geo-discussion-forums@pbcqf6>
<jp2sh7$a13$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 123.211.88.22
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1337285275 11430 127.0.0.1 (17 May 2012 20:07:55 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Thu, 17 May 2012 20:07:55 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <jp2sh7$a13$1@inews.gazeta.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=123.211.88.22;
posting-account=GzlsrgoAAADhf_fDTarmkI6gkGNw9skn
User-Agent: G2/1.0
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2449710
[ ukryj nagłówki ]On Thursday, May 17, 2012 10:56:09 PM UTC+10, Michał Baszyński wrote:
> W dniu 2012-05-16 23:45, Iguan_007 pisze:
> > Michal,
> > Taki "argument" ciezko obalic. Przekonales mnie, 30 letnie samochody byly
znacznie bezpieczniejsze od wspolczesnych.
>
> widzę, że nie zrozumiałeś ani tego co napisałem, ani co taki znaczek
> ";-) " na końcu oznacza. Napiszę więc wprost. Praw fizyki żadne
> najwymyślniejsze reklamy ani układy elektroniczne nie zmienią. W
> zderzeniu samochodu o małej masie z tym o dużej masie na pozycji
> uprzywilejowanej zawsze będzie ten duży i ciężki. W dużym i ciężkim
> dodatkowo praktycznie zawsze jest więcej tego, co się ma giąć w razie
> wypadku.
Wiec jeszcze raz, tym razem wielkimi literami. NIKT NIE MOWI O ZMIENIANIU PRAW
FIZYKI. Zacytuje to co napisalem poprzednio:
Mowimy o zderzeniu samochodow z roznych okresow, rozniacych sie moze 200kg, a nie o
zderzeniu dwoch homogenicznych bryl metalu wazacych x i y. Przeciez poza masa liczy
sie rowniez sposob wytracania energii zderzenia - inaczej bedzie wygladalo
bezpieczenstwo w samochodzie gdzie silnik swobodnie wjezdza do kabiny a kierowca wali
glowa w kierownice, inaczej gdzie sile uderzenia przejmuja strefy kontrolowanego
zgniotu a kierowca laduje na poduszkach. Przez te ostatnie 30 lat chyba jednak cos w
kierunku poprawy bezpieczenstwa zrobiono, nie sadzisz?
> Samochody małe należą też prawie zawsze do klasy ekonomicznej, w której
> to producenci nigdy nie odczuwali szczególnej potrzeby montowania
> wydumanych systemów bezpieczeństwa - to podnosi koszty i zawsze jest
> zarezerwowane dla segmentu premium, czyli znów samochodów zazwyczaj
> dużych i ciężkich.
Ten argument ma sie nijak do sprawy o ktorej mowimy - bezpieczenswtwa w starym i
nowym samochodzie. Bo w tej sytuacji akurat to ten maly ma systemy i rozwiazania
ktorych nie ma ten stary a nie odwrotnie jak sugerujesz powyzej. Kto 30 lat temu mial
poduszke, ABS czy napinacze pasow w samochodzie klasy sredniej? Teraz praktycznie
kazdy samochod to ma.
> Warto przypomnieć także awanturę sprzed paru lat, gdy oburzenie opinii
> publicznej wywołało ujawnienie informacji, że pewne firmy do badań
> bezpieczeństwa oprócz manekinów używały także zwłok ludzkich (i nie byli
> to producenci najbardziej znani z samochodów ani małych, ani nawet
> średnich..)
Bez zwiazku z tematem.
> Tak więc mając do porównania samochód nowy, mały i zaprojektowany przez
> księgowego (bo tylko na takie przy naszych zarobkach większość ludzi
> może sobie pozwolić..) albo za porównywalne pieniądze starszy, ale za to
> większy i z wyższego segmentu, to uważam, że w przypadku bliskiego
> spotkania 3 stopnia na ulicy ten starszy na 99% zapewni nie gorszą (jak
> nie lepszą) ochronę nim jadących.
Nie mowimy "nowy maly a uzywany 2 letni" tylo "nowy wspolczesny, 30 letni stary".
Widzisz roznice? Jesli nie to maly hint: zmiana gabarytow wspolczesnych samochodow
plus wprowadzenie wielu systemow bezpieczenstwia.
> Skoro przywołałeś już te 30 lat, to proponuję proponuję sprawdzić na
> przykładzie Mercedesa w124 (który wszedł do produkcji jakby nie było 27
> lat temu) jak porządne firmy dbały już wtedy o sprawy bezpieczeństwa -
> przykładowo zderzenie offsetowe z przeszkodą weszło do repertuaru
> oficjalnych badań bezpieczeństwa dopiero po tym, jak pokazano wyniki
> offsetowych testów zderzeniowych w124. Testami zderzeniowymi przy
> najechaniu od tyłu nawet dziś jakoś nikt szczególnie nie chce się chwalić..
I co z tego wlasciwie wynika? Sugerujesz ze poniewaz mercedes robil inne testy w
nowszym modelu czy tez wyprodukowal mniej udany model to caly rozwoj w zakresie
bezpieczenswta przez ostatnie 30 lat jest nic nie wart? Jaki to ma zwiazek z dyskusja
o temacie "bezpieczeswto samochodu teraz i 30 lat temu"?
Pozdrawiam,
Iguan
Następne wpisy z tego wątku
- 17.05.12 22:13 Iguan_007
- 18.05.12 01:11 Adam Płaszczyca
- 19.05.12 21:01 Adam Płaszczyca
- 19.05.12 22:16 Iguan_007
- 20.05.12 01:30 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 20.05.12 10:24 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 20.05.12 11:10 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 22.05.12 14:54 Adam Płaszczyca
- 22.05.12 21:40 Iguan_007
- 26.05.12 20:01 Adam Płaszczyca
- 27.05.12 03:44 Iguan_007
- 27.05.12 13:38 Adam Płaszczyca
- 28.05.12 01:45 Iguan_007
- 03.06.12 23:43 Adam Płaszczyca
- 04.06.12 02:03 Iguan_007
Najnowsze wątki z tej grupy
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-20 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)