-
Data: 2011-12-14 21:34:40
Temat: Re: I niech ktoś mi powie, że francuzy mają delikatne zawieszenie!
Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] <[moje_inicjaly]@post.pl> napisał(a):
> Wczoraj urzÄ dzaĹem mojÄ cytrynÄ C5 skoki przez pĹotki, ale za późno
> wyszedĹem z progu i naraziĹem auto na bliskie spotkania z krawÄĹźnikiem.
> KrawÄĹźnik byĹ wysoki i solidny - takie zasieki, ustawione na prostym
> asfalcie i podsypane jakimĹ betonem, Ĺźeby ograniczaÄ swobodÄ
> podróşowania ;) A ja po ciemku, zagubiony, szukajÄ c miejsca do
> zaparkowania wĹadowaĹem siÄ na to g...wno zaczynajÄ c od przedniego
> lewego koĹa, potem prawego, potem przeszorowaĹem brzuchem, przeskoczyĹem
> tylnymi koĹami i zatrzymaĹem siÄ po drugiej stronie. PierdutĹo tak, Ĺźe
> mi maĹo plomby nie powypadaĹy, pootwieraĹy siÄ wszystkie schowki,
> wypadĹy okulary p-sĹoneczne...
> Szkody spodziewane: urwany przedni zderzak, rozwalone wszystkie opony i
> felgi, rozpieprzone zawieszenie, rozwalona miska olejowa, moĹźe i blok
> silnika, wyrwane poduszki silnika, pocharatane podwozie, urwany wydech.
> Szkody rzeczywiste - rozwalona lewa przednia opona. ZaĹoĹźyĹem zapas i
> dojechaĹem bez Ĺźadnych efektĂłw dodatkowych do domu. DziĹ zmieniĹem
> opony, obejrzeliĹmy z mechanikiem podwozie - poobcierane, ale nic siÄ
> nie urwaĹo, nie pogiÄĹo... kawaĹek osĹony silnika odpÄkĹ siÄ jedynie.
> NaprawdÄ - mĂłj poprzedni panzerwagen przy duĹźo bĹahszych przygodach
> koĹczyĹ z powaĹźniejszymi obraĹźeniami.
> Ale w sumie po co to piszÄ - wĹaĹciciele niemieckich kartonikĂłw i tak
> wiedzÄ swoje :)
To ja już pociłem w historii jeżdżenia safranmi koło 7 opon ;)
Najmocniejsze udeżenie bokiem (w krawężniki) spowodowało zgłupienie
klimatronika na około 8 sekund (ustawiał wszystkie klapki na nowo)
ale sterowania zawieszeniem nie powiesiło i auto samo wyszło z poślizgu.
(model 1993)
raz się zapadł na chodniku, i próba wyjechania (udana) skończyła się
wyrwaniem zderzaka, spryskiwaczy, osłon/wzmocnień kewlarowych i kilku
innych dupereli i halogenów.(model 1993)
Raz powiesiłem zawieszenie, jak bokiem przeleciałem (na śniegu) przez
krawężnik oboma kołami (trochę podrzuciło) i od wewnątrz jak koła zerwały
to się zawiesił - i wtedy jak cegła leci. (1993)
to było bez wymiany niczego, wszystko przetrwało
co jeszcze...
aaa robiłem to, bo się naoglądałem na YT:
http://www.youtube.com/watch?v=rs-jAImScms&t=1m11s
tylko na lodo/śniegu bo mocy takiej nie mam, więc przy 140km/h
(dobrze ze nie 180 ;) ) się na lotnisku nie zmieściłem...
i zorało 60 metrów śniego/trawo/ziemi/lodu poza pasem. (model 1997)
Jeszcze kilka skoków było - przejazdy kolejowe (nie zauważyłem) @150km/h
0 gravity jest fajne ;) (model 1993)
Aaa, 4 opony na raz i stabilizator + drążki z przodu poszły,
sobie zasłabłem w aucie i szukałem "miejsca parkingowego" żeby
mi się ktoś zatrzymał i po coś zadzwonił, więc było efektownie
i z przytupem - krawężnik ~20..25cm na wprost @60..70km/h, krzak,
krzak, hamulec, kwiatki ocalały. (model 1997)
Był rajd po budowie i innych wykopaliskach - na lotnisko mi się
śpieszyło... w Warszawie (z Krakowa) i korek na "alejach krakowskich"
(czy jakaś taka nazwa - 7mką z krakowa) mijałem... 400 metrów obok ;),
efekt: do wymiany jakieś malutkie duperelki (koło 0.8k pln), ale zdążyłem
na styk. (model 1997, inny)
o i jeszcze jedna sprawa, celowanie, krawężnik, trawnik, chodnik, droga
~@100km/h, raczej nic się nie uszkodziło - za to pękły 2 płyty i krawężnik
(facet bez stopów i migaczy postanowił skręcać).
I rajd 120km/h po trawie (model 1993)
I rajd 160km/h po trawie 4 kołami, i trawie 2 kołami - reszta po lodzie
(ciężarówka zajechała drogę, a lód był, trza było "trawnikiem brać",
udało się shamować do ~90km/h w połowie ciężarówki). (model 1997)
I chyba tyle :) nigdy nic grubego mi się nie udało popsuć :)
Francuskie zawieszenia i amortyzatory są niezniszczalne :), tylko trzeba
uważać na dziwne części jak coś pasuje (u mnie z laguny - drążki
i jakieś końcówki ) bo starczają na... kilka-kilkanaście kkm MAX.
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 14.12.11 21:48 AZ
- 14.12.11 21:54 BartekK
- 14.12.11 23:30 v...@i...pl
- 15.12.11 07:32 Agent
- 15.12.11 08:32 krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz]
- 15.12.11 17:09 Michał
- 15.12.11 17:11 Michał
- 16.12.11 07:14 Agent
- 16.12.11 07:25 r...@k...pl
- 16.12.11 13:48 Jakub Witkowski
- 16.12.11 15:26 Maciek
- 16.12.11 15:32 AZ
- 16.12.11 17:08 r...@k...pl
- 16.12.11 17:10 r...@k...pl
- 17.12.11 15:01 Michał
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 Ideologia Geniuszy-Mocarzy dostępna na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 ciekawy układ magnetofonu
- 2024-12-21 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2024-12-21 Warszawa => Java Developer <=
- 2024-12-21 Zalesie Borowe => Medical Equipment Service Engineer <=
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi