  • Data: 2016-08-11 20:26:49
    Temat: Re: I co mi po autostradzie - wyprzedzanie tirów
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 11 Aug 2016 17:35:56 +0200, Shrek napisał(a):

    > Ale rozmawiamy akurat o Polsce, gdzie takich autostrad nie ma. A w

    A skad wiesz, dokad spotkany na A4 jedzie, lub skad wraca ?

    > Nie - czas jaki możesz urwać jest "kwantowany" tym gdzie możesz sobie
    > urządzić postój - jeśli czas jaki urywasz jest o 1/3 czrótszy niż czas
    > między możliwymi postojami, a masz dwie jazdy dzienni, to znaczy, że
    > statystycznie cuda ci się urwać coś raz na póltora dnia.

    Mialbys racje, gdyby to bylo idealnie rowno rozlozone.
    Startujemy z jednego MOP, powiedzmy 4h jazdy ze srednia 89 = 356 km,
    wiec nie dojedziemy do MOP co jest na 360 km i musimy zaparkowac na
    345. A do niego dojedziemy i jadac 88 i 87.
    Akurat te 15km, ktore sam podales, wredne, bo dobrze pasuje do 90km/h,
    i gdybym tyle rowno jechal, to bym dojechal do 360 km :-)

    Ale ja nie o tym - MOPy nie sa rowno, predkosc nie jest stala, punkt
    startowy jest rozny - i po 4:15h jazdy masz do najblizszego MOP losowo
    miedzy 0 a 15 km. Czas podjac decyzje - postoj na tym, czy nastepnym.
    15 km przejezdza sie w 10 min, wiec ci tak wyjdzie, ze w polowie
    przypadkow do drugiego nie dojedziesz w naleznym czasie (nie wiem jak
    jest - tych 2-4 minut nie da sie nagiac ?).
    Ale jesli jechales 2km/h szybciej, to teraz jestes 8 km dalej - to tak
    w 8/15 przypadkow zajedziesz o jeden MOP dalej.

    W takim ulosowionym przypadku MOPy nie kwantuja !

    A do dopiero pol dnia roboczego. W drugiej polowie to juz
    statystycznie bedziesz te 15 km dalej.

    Zobacz tu
    https://www.youtube.com/watch?v=PT9dKwHhte8

    Tir jaka ma dlugosc ? z 15m ? przejezdza obok niego 22s, co nam daje
    0.7m/s lub 2.5km/h wolniej.
    Ale na poczatku filmu odleglosc wynosi na moj gust ~50m, plus te 15,
    to nam daje blizej 1m/s.

    Ale trzeba doczekac 1:40 - daje sie przejechac obok tego tira w 6s ?
    Daje sie - ciekawe, czy lekko zwolnil, czy wędzidlo reaguje z
    opoznieniem.

    A kiedys liczylem ile ten osobowy stracil przez to wyprzedzanie -
    wychodzi ok 20s. Tyle zyska/straci tirman na kolejnych 12km.
    I kto wazniejszy ?

    > Taa - kiedy widzałeś Tiramana, któremu się nie spieszyło?

    No przeciez sam podajesz przyklad - jednemu sie spieszy i jedzie 91,
    drugi moze tylko 88 - widac mu sie nie spieszy :-)

    A pamietasz "Szalony tir" ?
    Tam pelno bylo takich, ktorym sie nie spieszylo :-)

    J.