eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyI co mi po autostradzie - wyprzedzanie tirówRe: I co mi po autostradzie - wyprzedzanie tirów
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
    rada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: I co mi po autostradzie - wyprzedzanie tirów
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <c...@g...com>
    <noeqvh$u4l$2@node2.news.atman.pl> <noerfo$3a7$1@node1.news.atman.pl>
    <57ab09be$0$12556$65785112@news.neostrada.pl>
    <nof1nt$9us$1@node1.news.atman.pl>
    <57ab0d1e$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
    <nof2pr$b2q$2@node1.news.atman.pl>
    <57ab1aa2$0$12543$65785112@news.neostrada.pl>
    <nof6mo$f6i$1@node1.news.atman.pl> <nof7pu$g0s$2@node1.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <noff9l$oge$1@node1.news.atman.pl>
    <1mj85a4o9i9i0$.1sfr0zz1hu46d.dlg@40tude.net>
    <noh053$1mk$1@node2.news.atman.pl>
    <swkbw9yfgh9f$.1v7u0dmf6aot9$.dlg@40tude.net>
    <nohs1p$tnu$1@node2.news.atman.pl>
    <3...@4...net>
    <noi60m$ha4$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Thu, 11 Aug 2016 20:26:49 +0200
    Message-ID: <1...@4...net>
    Lines: 67
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    X-Trace: 1470940001 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 12543 82.143.187.50:56817
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2586993
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Thu, 11 Aug 2016 17:35:56 +0200, Shrek napisał(a):
    > On 11.08.2016 15:45, J.F. wrote:
    >> No coz, w Polsce moze nie ma takiej dlugiej autostrady, ale jak jedzie
    >> do Hiszpanii, to jego praca polega na tym, aby mozliwie rzadko z
    >> ogranicznika schodzic :-)
    >
    > Ale rozmawiamy akurat o Polsce, gdzie takich autostrad nie ma. A w

    A skad wiesz, dokad spotkany na A4 jedzie, lub skad wraca ?

    >> 15km to akurat tyle, aby jeden dojechal 15 minut dalej, a drugi juz
    >> nie. I 15 minut straty - w czasie jednej zmiany.
    >
    > Nie - czas jaki możesz urwać jest "kwantowany" tym gdzie możesz sobie
    > urządzić postój - jeśli czas jaki urywasz jest o 1/3 czrótszy niż czas
    > między możliwymi postojami, a masz dwie jazdy dzienni, to znaczy, że
    > statystycznie cuda ci się urwać coś raz na póltora dnia.

    Mialbys racje, gdyby to bylo idealnie rowno rozlozone.
    Startujemy z jednego MOP, powiedzmy 4h jazdy ze srednia 89 = 356 km,
    wiec nie dojedziemy do MOP co jest na 360 km i musimy zaparkowac na
    345. A do niego dojedziemy i jadac 88 i 87.
    Akurat te 15km, ktore sam podales, wredne, bo dobrze pasuje do 90km/h,
    i gdybym tyle rowno jechal, to bym dojechal do 360 km :-)

    Ale ja nie o tym - MOPy nie sa rowno, predkosc nie jest stala, punkt
    startowy jest rozny - i po 4:15h jazdy masz do najblizszego MOP losowo
    miedzy 0 a 15 km. Czas podjac decyzje - postoj na tym, czy nastepnym.
    15 km przejezdza sie w 10 min, wiec ci tak wyjdzie, ze w polowie
    przypadkow do drugiego nie dojedziesz w naleznym czasie (nie wiem jak
    jest - tych 2-4 minut nie da sie nagiac ?).
    Ale jesli jechales 2km/h szybciej, to teraz jestes 8 km dalej - to tak
    w 8/15 przypadkow zajedziesz o jeden MOP dalej.

    W takim ulosowionym przypadku MOPy nie kwantuja !

    A do dopiero pol dnia roboczego. W drugiej polowie to juz
    statystycznie bedziesz te 15 km dalej.

    Zobacz tu
    https://www.youtube.com/watch?v=PT9dKwHhte8

    Tir jaka ma dlugosc ? z 15m ? przejezdza obok niego 22s, co nam daje
    0.7m/s lub 2.5km/h wolniej.
    Ale na poczatku filmu odleglosc wynosi na moj gust ~50m, plus te 15,
    to nam daje blizej 1m/s.

    Ale trzeba doczekac 1:40 - daje sie przejechac obok tego tira w 6s ?
    Daje sie - ciekawe, czy lekko zwolnil, czy wędzidlo reaguje z
    opoznieniem.

    A kiedys liczylem ile ten osobowy stracil przez to wyprzedzanie -
    wychodzi ok 20s. Tyle zyska/straci tirman na kolejnych 12km.
    I kto wazniejszy ?

    >> Poza tym czasem sie wiezie 40t i sie wcale nie spieszy, a czasem wraca
    >> na pusto, czy ze styropianem ...
    >
    > Taa - kiedy widzałeś Tiramana, któremu się nie spieszyło?

    No przeciez sam podajesz przyklad - jednemu sie spieszy i jedzie 91,
    drugi moze tylko 88 - widac mu sie nie spieszy :-)

    A pamietasz "Szalony tir" ?
    Tam pelno bylo takich, ktorym sie nie spieszylo :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: