-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
From: Rafał <r...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Hamulce samochodowe-dlaczego
Date: Mon, 04 Jan 2010 09:11:14 +0100
Organization: ATMAN
Lines: 35
Message-ID: <hhs7j7$o66$1@node2.news.atman.pl>
References: <hhcla9$5ql$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhd69r$1sq$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.238.176.82
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1262592423 24774 83.238.176.82 (4 Jan 2010 08:07:03 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 4 Jan 2010 08:07:03 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (X11/20090817)
In-Reply-To: <hhd69r$1sq$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:25844
[ ukryj nagłówki ]J.F. pisze:
> Użytkownik "Kołbasek" <z...@n...pl> napisał w
>> Może to pytanie wydaje się proste, ale po zapoznaniu się z kilkoma
>> opisami działania w zasadzie nie wiem, dlaczego klasycznie z przodu
>> montuje się hamulce tarczowe, z tyłu bębnowe? Ok, tarczowe się lepiej
>> chłodzą,
>
> Mam wrazenie ze w praktyce okazuja sie tez mocniejsze.
>
>> no, ale dlaczego w takim razie z tyłu można zostawić bębnowe (nie mam
>> na myśli sportówek)?
>
> Tyl sie odciaza w czasie hamowania, a we wspolczesnym aucie jest mniej
> obciazony od poczatku, to i sila hamowania tam slabsza musi byc, zeby
> kol nie zablokowac. Dawniej zapewnial to korektor sily hamowania [a
> naprawde ogranicznik], teraz moze ABS przejal zadanie.
> Mniejsza sila to i mniej sie grzeja.
>
> A byc moze wcale nie o grzanie tu chodzi, tylko latwiej zrobic reczny na
> bebnowych, a grzanie w praktyce nie jest problemem :-)
>
A ja ostatnio słyszałem taki argument że bęben rozgrzewając się zwiększa
swoją średnicę, tym samym przy użyciu takiego samego ciśnienia w
układzie hamulcowym, sprawność hamulca maleje.
W przypadku zaś tarczy, gdy ona się rozgrzewa, zwiększa się jej grubość
a tym samym docisk do klocków przy takim samym ciśnieniu w układzie -
sprawność wzrasta.
Ma się to ni jak do faktu, że rozgrzane hamulce słabną, bo w tym
argumencie mowa tylko o jednym hamowaniu na zimnych hamulcach, podczas
którego następuje rozgrzanie hamulców i rozszerzenie się materiału.
Pozdrawiam
Rafał
Następne wpisy z tego wątku
- 05.01.10 00:24 J.F.
- 05.01.10 10:45 Rafał
- 06.01.10 23:32 J.F.
- 08.01.10 10:04 Marek P.
- 08.01.10 10:48 PeJot
- 11.01.10 21:26 dybon
- 13.01.10 13:07 szadok
Najnowsze wątki z tej grupy
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?