eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaHamulce samochodowe-dlaczegoRe: Hamulce samochodowe-dlaczego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
    From: Rafał <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Hamulce samochodowe-dlaczego
    Date: Mon, 04 Jan 2010 09:11:14 +0100
    Organization: ATMAN
    Lines: 35
    Message-ID: <hhs7j7$o66$1@node2.news.atman.pl>
    References: <hhcla9$5ql$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhd69r$1sq$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.238.176.82
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1262592423 24774 83.238.176.82 (4 Jan 2010 08:07:03 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 4 Jan 2010 08:07:03 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (X11/20090817)
    In-Reply-To: <hhd69r$1sq$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:25844
    [ ukryj nagłówki ]

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "Kołbasek" <z...@n...pl> napisał w
    >> Może to pytanie wydaje się proste, ale po zapoznaniu się z kilkoma
    >> opisami działania w zasadzie nie wiem, dlaczego klasycznie z przodu
    >> montuje się hamulce tarczowe, z tyłu bębnowe? Ok, tarczowe się lepiej
    >> chłodzą,
    >
    > Mam wrazenie ze w praktyce okazuja sie tez mocniejsze.
    >
    >> no, ale dlaczego w takim razie z tyłu można zostawić bębnowe (nie mam
    >> na myśli sportówek)?
    >
    > Tyl sie odciaza w czasie hamowania, a we wspolczesnym aucie jest mniej
    > obciazony od poczatku, to i sila hamowania tam slabsza musi byc, zeby
    > kol nie zablokowac. Dawniej zapewnial to korektor sily hamowania [a
    > naprawde ogranicznik], teraz moze ABS przejal zadanie.
    > Mniejsza sila to i mniej sie grzeja.
    >
    > A byc moze wcale nie o grzanie tu chodzi, tylko latwiej zrobic reczny na
    > bebnowych, a grzanie w praktyce nie jest problemem :-)
    >

    A ja ostatnio słyszałem taki argument że bęben rozgrzewając się zwiększa
    swoją średnicę, tym samym przy użyciu takiego samego ciśnienia w
    układzie hamulcowym, sprawność hamulca maleje.
    W przypadku zaś tarczy, gdy ona się rozgrzewa, zwiększa się jej grubość
    a tym samym docisk do klocków przy takim samym ciśnieniu w układzie -
    sprawność wzrasta.

    Ma się to ni jak do faktu, że rozgrzane hamulce słabną, bo w tym
    argumencie mowa tylko o jednym hamowaniu na zimnych hamulcach, podczas
    którego następuje rozgrzanie hamulców i rozszerzenie się materiału.

    Pozdrawiam
    Rafał

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: