eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaHamulce samochodowe-dlaczego › Re: Hamulce samochodowe-dlaczego
  • Data: 2010-01-03 11:07:08
    Temat: Re: Hamulce samochodowe-dlaczego
    Od: szadok <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 29.12.2009 PeJot <P...@o...pl> napisał/a:
    >> Tyl sie odciaza w czasie hamowania, a we wspolczesnym aucie jest mniej
    >> obciazony od poczatku, to i sila hamowania tam slabsza musi byc, zeby
    >> kol nie zablokowac. Dawniej zapewnial to korektor sily hamowania [a
    >> naprawde ogranicznik], teraz moze ABS przejal zadanie.
    >
    > Korektor zdaje się pozostał przy ABS. ATSD, korektor mógł być sterowany
    > wg obciążenia tylnej osi.
    >
    Zależy przy jakim ABSie zdaje się, że to o ilość kanałów chodzi. Na 100%
    w Nubirze I jest mechaniczny korektor (pomimo obecności ABS) natomiast w
    Nubirze II jest ABS z EBD i ten układ korektora już nie potrzebuje.

    BTW: zmniejszenie siły hamowania w stosunku do przedniej osi przy
    zachowaniu tarcz na tylnej osi - wystarczy dać mniejszy tłoczek i już.
    IMHO bębny są mniej wrażliwe na zabrudzenia i zużycie/zapieczenia dzięki
    temu. I IMHO tu jest pies pogrzebany.
    pzdr, szadok
    --
    'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
    śp. babcia
    ANTYSPAM:usuń cyfry z adresu mail

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: