eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaHakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędziRe: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
  • Data: 2023-12-15 12:24:08
    Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 12/12/2023 22:39, io wrote:
    >> To trwało ze 3 miesiące, zanim udało się przyciąć kernel tak, aby
    >> zmieścił się, razem z Javą i Swingiem oferując jeszcze jakąś
    >> funkcjonalność takiego "panelu", o jaki mowa w pociągu, czyli kilka
    >> kresek, wskaźników, przycisków. I nigdy nie pracował w pełni
    >> stabilnie, raz na jakiś czas oopsował kernel. Nie udało mi się
    >> ziagnozować co było przyczyną, czy hardware czy kernel, ale stawiam na
    >> to, że za mocno wycięty kernel był niestabilny.
    > Być może linux nie jest najlepszym systemem do tego. Nie analizowałem
    > tego. Być może bardziej modułowy jest np Windows.

    Nie, Windows nie ma śladu modułowości. Nawet wersja CE była pod tym
    względem żałosna. Rodzina OSów windowsa jest ciężka w konfiguracji do
    potrzeb innych niż machanie myszką w paincie.

    >> Jestem sceptyczy co do "da się przyciąć" z uwagi na ciężkie
    >> doświadczenia właśnie z tym zagadnieniem, kolesie od pociągu nawet nie
    >> usunęli komunikatów kernela z ekranu.
    > I co z tego?

    Nic. To ten sam problem, jak otwiersza maskę i widzisz filtr powietrza
    na trytytkach. Jeździ? Jeździ!

    >> Wydaje mi się, że z tym problemem radzimy sobie nieźle. Ponadto on nie
    >> musi być sterowany linką. Może być sterowany napięciem. Tak się robi
    >> bardzo wiele wskaźników panelowych.
    > Po co to robić jak się ma 2 panele?

    Aby, w sytuacji awaryjnej, zarówno serwis jak i cenę zredukować.

    >> Logika wskaźników? Nie, logikę robi sie w innej warstwie. Wskaźniki są
    >> do wskazywania co logika wymysliła i co czujniki widzą.
    > Ta, oczujnikowana krzwya hamowania :-)

    Nie wiem jak się czujnikuje twory abstrakcyjne, więc się nie wypowiem.

    >> Sterowanie pociągiem nie jest tym samym co rodzielanie ruchu. To
    >> przypomina bardziej jazdę samochodem. Ktoś zamienił zegarek
    >> wskazówkowy na wyświetlacz. Wskaźnik prędkosci na wyświetlacz.
    >> Kontrolkę na wyświetlacz. Zamienił wiele elementów na 1, który jak się
    >> uszkodzi, to padnie wszystko.
    > No i przyjedzie serwis, wymieni jeden panel, koniec tematu.

    W sytuacji kilku analogowych: padła kontrolka nawiewu, da się dojechac
    dalej.

    Ponadto chciałbym zobaczyć te penele przy -25. Jeden już widziałem, w
    wypasionej koparce. Koparka odpaliła, ale pracować się nie dało, ekran
    nieczytelny przez około 10 minut, do czasu nagrzania kabiny.

    >> Jak patrzę na penele sterujace np. rozdzielniami, to ciągle jeszcze
    >> widzę osobne indykatory, wskaźniki, mierniki. Tak jest bardziej
    >> niezawodnie i w przypadku sytuacji niespodziewanej, coś da się z tym
    >> zrobić.
    > No da się zatrzymać pociąg, ale nie normalnie go prowadzić.

    W przypadku awarii nieistotnego indykatora, prowadzenie pociągu wynika
    zapewne z przepisów i regulaminów, ale nie jest wykluczone.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: