eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaHakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędziRe: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!eternal-september.org!feeder3.eternal-september.org!news.
    eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
    Date: Fri, 15 Dec 2023 12:24:08 +0100
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 59
    Message-ID: <ulhd0p$1sl9n$1@dont-email.me>
    References: <ucgepp$1b6fh$1@dont-email.me> <ukpphd$ord8$1@dont-email.me>
    <c...@g...com>
    <ukqgic$31qh9$1@news.icm.edu.pl>
    <7xpevz12iibp.1syvkbmecsgnf$.dlg@40tude.net>
    <2...@a...localdomain>
    <uksbi4$a7d2$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <2...@a...localdomain>
    <ul051i$1t69b$3@dont-email.me> <ul08ji$mc7$3$Mirek@news.chmurka.net>
    <ul1fcl$2601d$1@dont-email.me> <ul1m1o$nqj$1$Mirek@news.chmurka.net>
    <ul1rat$27lbk$1@dont-email.me> <ul21f0$nqj$2$Mirek@news.chmurka.net>
    <ul23aq$28sfa$1@dont-email.me> <ul27ik$nqj$4$Mirek@news.chmurka.net>
    <ul290g$29otc$1@dont-email.me> <ul2rjj$go6$1$titanus@news.chmurka.net>
    <ul4l0a$2ne8r$2@dont-email.me>
    <2...@a...localdomain>
    <ul5dk2$2r9kv$1@dont-email.me> <ul7m49$qog$1$Mirek@news.chmurka.net>
    <ul7tgm$3ahj3$1@dont-email.me> <ul9r8i$tpj5$4@news.icm.edu.pl>
    <ul9sk2$3moog$1@dont-email.me> <ulajuh$viqj$2@news.icm.edu.pl>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 15 Dec 2023 11:24:09 -0000 (UTC)
    Injection-Info: dont-email.me; posting-host="80ae5cfc4bd8fcc6444646aee4c9c79a";
    logging-data="1987895";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1+JWSx8WpGv9X3Uh5f+pvNR"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:terHJ2+St2KQbl8Stb18DUqoIr8=
    In-Reply-To: <ulajuh$viqj$2@news.icm.edu.pl>
    Content-Language: en-US
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:786182
    [ ukryj nagłówki ]

    On 12/12/2023 22:39, io wrote:
    >> To trwało ze 3 miesiące, zanim udało się przyciąć kernel tak, aby
    >> zmieścił się, razem z Javą i Swingiem oferując jeszcze jakąś
    >> funkcjonalność takiego "panelu", o jaki mowa w pociągu, czyli kilka
    >> kresek, wskaźników, przycisków. I nigdy nie pracował w pełni
    >> stabilnie, raz na jakiś czas oopsował kernel. Nie udało mi się
    >> ziagnozować co było przyczyną, czy hardware czy kernel, ale stawiam na
    >> to, że za mocno wycięty kernel był niestabilny.
    > Być może linux nie jest najlepszym systemem do tego. Nie analizowałem
    > tego. Być może bardziej modułowy jest np Windows.

    Nie, Windows nie ma śladu modułowości. Nawet wersja CE była pod tym
    względem żałosna. Rodzina OSów windowsa jest ciężka w konfiguracji do
    potrzeb innych niż machanie myszką w paincie.

    >> Jestem sceptyczy co do "da się przyciąć" z uwagi na ciężkie
    >> doświadczenia właśnie z tym zagadnieniem, kolesie od pociągu nawet nie
    >> usunęli komunikatów kernela z ekranu.
    > I co z tego?

    Nic. To ten sam problem, jak otwiersza maskę i widzisz filtr powietrza
    na trytytkach. Jeździ? Jeździ!

    >> Wydaje mi się, że z tym problemem radzimy sobie nieźle. Ponadto on nie
    >> musi być sterowany linką. Może być sterowany napięciem. Tak się robi
    >> bardzo wiele wskaźników panelowych.
    > Po co to robić jak się ma 2 panele?

    Aby, w sytuacji awaryjnej, zarówno serwis jak i cenę zredukować.

    >> Logika wskaźników? Nie, logikę robi sie w innej warstwie. Wskaźniki są
    >> do wskazywania co logika wymysliła i co czujniki widzą.
    > Ta, oczujnikowana krzwya hamowania :-)

    Nie wiem jak się czujnikuje twory abstrakcyjne, więc się nie wypowiem.

    >> Sterowanie pociągiem nie jest tym samym co rodzielanie ruchu. To
    >> przypomina bardziej jazdę samochodem. Ktoś zamienił zegarek
    >> wskazówkowy na wyświetlacz. Wskaźnik prędkosci na wyświetlacz.
    >> Kontrolkę na wyświetlacz. Zamienił wiele elementów na 1, który jak się
    >> uszkodzi, to padnie wszystko.
    > No i przyjedzie serwis, wymieni jeden panel, koniec tematu.

    W sytuacji kilku analogowych: padła kontrolka nawiewu, da się dojechac
    dalej.

    Ponadto chciałbym zobaczyć te penele przy -25. Jeden już widziałem, w
    wypasionej koparce. Koparka odpaliła, ale pracować się nie dało, ekran
    nieczytelny przez około 10 minut, do czasu nagrzania kabiny.

    >> Jak patrzę na penele sterujace np. rozdzielniami, to ciągle jeszcze
    >> widzę osobne indykatory, wskaźniki, mierniki. Tak jest bardziej
    >> niezawodnie i w przypadku sytuacji niespodziewanej, coś da się z tym
    >> zrobić.
    > No da się zatrzymać pociąg, ale nie normalnie go prowadzić.

    W przypadku awarii nieistotnego indykatora, prowadzenie pociągu wynika
    zapewne z przepisów i regulaminów, ale nie jest wykluczone.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: