  • 41. Data: 2010-09-10 20:03:55
    Temat: Re: HDR software - Wasze referencje
    Od: limies <l...@g...com>

    On Sep 10, 9:59 pm, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...usunto.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Płacą ci za reklamę photomatixa czy jak?

    > Jakością SNS co najmniej dorównuje najlepszym. Być może nawet przewyższa.

    > Może po prostu nie potrafisz z niego skorzystać. Tego za żadne pieniądze
    > nie kupisz.

    > Taka sama jak dcraw.

    > No patrz wyżej, to co pisałem o nieobsługiwaniu plików z mojego aparatu.
    > Sebastian poprawił to w 5 minut, ciekawe kto mu dorówna.
    >
    > --
    > Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
    > "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

    Ja nie musiałem czekac wcale

  • 42. Data: 2010-09-10 20:15:40
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    limies wrote:
> [...]
    > jednoczesnie (na maca nie ma oddzilnych wersji systemu jak w win).
    > Moze jak wyjdziesz z fazy wersji beta i stworzysz pluginy i wersje dla

    Przecież Ty nawet nie wiesz o czym piszesz, pierwsza wersja SNS-HDR Pro
    wyszła w marcu.
    Możesz sobie kupować co Ci sie podoba, nic mi do tego, jednak jeżeli
    krytykujesz jakieś rozwiązania to pisz o konkretach. Argument, że coś możesz
    sobie podpiąć jako wtyczkę do softu z 3k jest po prostu śmieszny.

    > za 119$ mam licencje dla dwoch systemow + pluginy dla dwoch systemow.
    > i w kolejnych wersjah sa istotne zmiany.

    Pokaż mi te istotne zmiany w programie Photomatix, bo albo ja czegoś nie
    wiem, albo ty masz jakąś kosmiczną licencję.
    Photomatix od wielu lat niewiele sie zmienił a "większe" zmiany planowane są
    dopiero w wersji 4.

> [...]
    > wersje 1.0 kupili wersje alfa a teraz postęp dokonuje sie na poziomie
    > wersji beta. (troche jak kolejne poprawki w windows ok. 10 tygodniowo)

    Nadal uważam, że nie wiesz o czym piszesz.

    > Wiem, ze firmie jednoosobowej trudno jest konkurować z firmami z
    > długoletnią tradycją, doświadczeniami, zatrudnionymi duzymi zespołami
    > programistycznymi o długim stazu i doświadczeniu

    Oczywiście, a za przykład na pewno posłuży moduł HDR Pro z Photoshopa.

    > Mozesz podać listę obsugiwanego sprzetu ? (chodzi o RAW) nie znalazłem
    > tej informacji na Twojej stronie.

    Obsługiwana jest większość formatów RAW, program korzysta z dcraw.

    > Jak z obrabianiem panoram w róznych formatach ?
    > Jak z wieloprocesorowością i wielowątkowością ?
    > jak z wykorzystywaniem technologii "nvidia CUDA"
    > Jak z wieloplatformowością ?
    > Jak z wydajnością w porownaniu z innym softem ?
    > Kiedy wtyczki do PS, LightRoom, Aperture 3 ?

    Jak widać programu na oczy nie widziałeś.

    > Firmy "potentackie" gwarantują mi support "przez wieki"
    > a co bedzie z uzytkownikami, którzy zaplacili Ci 85 EURO, a Tobie znudzi
    > się rozwijac soft i pozostaną za rok na poziomie wersji 1.2000001
    > (beta) ?

    Masz jakąś gwarancje, że Photomatix będzie stale rozwijany? Wątpię.

    > Jestem pełen uznania dla Twoich zdolności, ale wybacz mam wiecej
    > zaufania np. do f-my Adobe i ewentualnie mediachance z ich produktem
    > (dynamic hdr) niz do Twojego ( z całym szacunkiem), a na pewno do
    > HDRSoft czy hdrShop.

    Masz pełne prawo ufać komu chcesz.

    > Przepraszam za szczerość wypowiedzi - nie chodzi mi o podwazenie
    > Twoich umiejetnosci, które _na pewno_ posiadasz
    > W koncu Steve tez zaczynał od prototypu maca w stodole, dzis sprzedaje
    > 240 tys ipodów tygodniowo.
    > więc nie chce tez powiedziec, ze Twoja praca nie ma sensu, wprost
    > przeciwnie.

    Jestem w stanie zrozumieć Twoją szczerość, gdyby tylko była ona poparta
    jakąś wiedzą na temat programu który krytykujesz.

    > Uwazam też ze cena 85 EURO to dwa razy za duzo w porównaniu z innymi
    > produktami. Produkty tej klasy sa w sieci za friko i to nie 1.2 beta
    > tylko 3, 4

    Piszesz bzdury, nie ma produktu klasy SNS-HDR Pro dostępnego za free.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 43. Data: 2010-09-10 20:18:45
    Od: limies <l...@g...com>

    <a...@g...usunto.pl> wrote:
    > Dnia Fri, 10 Sep 2010 12:52:10 -0700 (PDT), limies napisał(a):

    [...]
    > No patrz wyżej, to co pisałem o nieobsługiwaniu plików z mojego aparatu.
    > Sebastian poprawił to w 5 minut, ciekawe kto mu dorówna.

    a co z tym ?
[...]

    Nie ustosunkowałes sie do tego ?

    Ciekawe czy Pan Sebastian nadąży poprawiac w pięć minut, gdy zaczną do
    Niego przychodzić prośby o kolejne modele aparatów
    w tempie 10 dziennie, bo z grubsza ilosc modeli wydawanych na swiecie
    jest kolosoalna.
    Po drugie, ciekawe czy za piec lat jednoosbowa firma przetrwa, czy Pan
    Sebastian skuszony propozycją duzych firm o czym sam mówil - sie nie
    skusi i uzytkownicy nie doczejkaja sie w piec minut poprawki .
    Ja nie musiałem czekać nawet sekundy

  • 44. Data: 2010-09-10 20:19:15
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Fri, 10 Sep 2010 13:03:55 -0700 (PDT), limies napisał(a):

    > Ja nie musiałem czekac wcale

    Bo ci uwierzę.

  • 45. Data: 2010-09-10 20:21:09
    Od: limies <l...@g...com>

    On Sep 10, 10:19 pm, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...usunto.pl> wrote:

    > Bo ci uwierzę.

    Trudno - Twoje zmartwienie

  • 46. Data: 2010-09-10 20:21:37
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Fri, 10 Sep 2010 13:18:45 -0700 (PDT), limies napisał(a):

> [...]
    > Niego przychodzić prośby o kolejne modele aparatów
    > w tempie 10 dziennie, bo z grubsza ilosc modeli wydawanych na swiecie

    Oj tak, tak kolosalna, że z każdej premiery jest wydarzenie.

> [...]
    > Sebastian skuszony propozycją duzych firm o czym sam mówil - sie nie
    > skusi i uzytkownicy nie doczejkaja sie w piec minut poprawki .

    Masz bujną fantazję.

    God created Arrakis to train the faithful.

  • 47. Data: 2010-09-10 20:24:50
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    limies wrote:
> [...]
    > Niego przychodzić prośby o kolejne modele aparatów
    > w tempie 10 dziennie, bo z grubsza ilosc modeli wydawanych na swiecie

    Wystarczy podmienić plik dcraw na nowszy, żadna filozofia. Zrób to samo w
    PS.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 48. Data: 2010-09-10 20:34:49
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    /*
    > Sebek czyżby moje przypuszczenia się realizują ;-)
    >
    > zanim pójdziesz w milionery udostępnij mocno rozbudowany update ;-)

    Dokładnie !!!
    */

    żeby updatowac musiałbyś najpierw mieć pełną wersję a swoimi wypowiedziami
    pokazałeś że nawet dema nie uruchomiłeś.

    myślałem, o tym że jeśli Sebek dogada się z jakimś potentatem to już nie
    będzie ustalał ceny. zostanie wartość bezwzględna tylko jednostki się
    zmienią na euro , funty albo $

  • 49. Data: 2010-09-10 20:41:31
    Od: limies <l...@g...com>

    On Sep 10, 10:15 pm, "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> wrote:

> [...]

    > Obsługiwana jest większość formatów RAW, program korzysta z dcraw.

    > Jak widać programu na oczy nie widziałeś.
    Ale serio mógłbyś sie do tego ustosunkowac (serio - nie jestem
    złosliwy, ewentualnie plany rozwoju),
    nawet jesli pewne technologie nie sa wdrożone to skrótowo chociaz
    mógłbyś ujawnic tajemnicę co czeka uzytkowników
    Twojego produktu w ciągu np. pół roku ?

    > Masz jakąś gwarancje, że Photomatix będzie stale rozwijany? Wątpię.

    Jeśli Ty wątpisz, że Photomatix przetrwa,
    to tym bardziej należy wątpić, że przetrwa malutka firemka
    jednoosobowa składająca się z Pana Sebastiana.

    Pozdrawiam, LI

  • 50. Data: 2010-09-10 21:07:51
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    limies wrote:
> [...]
    > nawet jesli pewne technologie nie sa wdrożone to skrótowo chociaz
    > mógłbyś ujawnic tajemnicę co czeka uzytkowników

    Program nie uwzględnia możliwości zawijania obrazu, tak więc na chwilę
    obecną, nie nadaje się do bezpośredniego przetwarzania panoram 360. Jednak
    nadaje sie do przetwarzania pojedynczych obrazów, które się na taką panoramę
    składają.

    Jest i była od samego początku.

    Jeżeli już to będzie OpenCL, CUDA ogranicza się tylko do kart jednego
    producenta. Na razie do przyspieszenia obliczeń wykorzystane zostały
    instrukcje SSE procesora.

    Nie ma tego w najbliższych planach, od biedy program można odpalić na
    wirtualnej maszynie.

    Zależy co się bierze pod uwagę. Wstępne przetwarzanie wczytanego obrazu jest
    bardziej czasochłonne niż w innych programach, gdyż program przetwarza
    obrazy w zupełnie inny sposób. Manipulowanie parametrami obrazu jest za to
    dużo bardziej wygodne niż w wielu innych programach, gdyż wszystkie zmiany
    rejestrowane są w czasie rzeczywistym.

    Jak na razie będzie możliwy tylko eksport obrazu do programu SNS-HDR Pro z
    poziomu Lightroom.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -