    From: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: HDR software - Wasze referencje
    Date: Fri, 10 Sep 2010 22:15:40 +0200

    limies wrote:
    > Jeśli mam placic za Twoje eksperymenty 85 Euro i od kilku lat nie
    > wyszedłes poza wersje 1.x wprowadzając duperelowate (przezpraszam za
    > okreslenie) zmiany w kolejnych krokach, to wole wydac 119$ i mam
    > mozliwosc zainstalowania softu jako plugin we wszystkich wersjach PS
    > oraz rowniez w wersji na MAC OSX w wersji oczywiscie dla 32 i 64 bitów
    > jednoczesnie (na maca nie ma oddzilnych wersji systemu jak w win).
    > Moze jak wyjdziesz z fazy wersji beta i stworzysz pluginy i wersje dla
    > mac 64bit

    Przecież Ty nawet nie wiesz o czym piszesz, pierwsza wersja SNS-HDR Pro
    wyszła w marcu.
    Możesz sobie kupować co Ci sie podoba, nic mi do tego, jednak jeżeli
    krytykujesz jakieś rozwiązania to pisz o konkretach. Argument, że coś możesz
    sobie podpiąć jako wtyczkę do softu z 3k jest po prostu śmieszny.

    > za 119$ mam licencje dla dwoch systemow + pluginy dla dwoch systemow.
    > i w kolejnych wersjah sa istotne zmiany.

    Pokaż mi te istotne zmiany w programie Photomatix, bo albo ja czegoś nie
    wiem, albo ty masz jakąś kosmiczną licencję.
    Photomatix od wielu lat niewiele sie zmienił a "większe" zmiany planowane są
    dopiero w wersji 4.

    > Wersje, które produkujesz nie powinny zobaczyc swiatła dziennego
    > oprócz pierwszej i ostatniej. widac wyraznie, ze uzytkownicy kupujac
    > wersje 1.0 kupili wersje alfa a teraz postęp dokonuje sie na poziomie
    > wersji beta. (troche jak kolejne poprawki w windows ok. 10 tygodniowo)

    Nadal uważam, że nie wiesz o czym piszesz.

    > Wiem, ze firmie jednoosobowej trudno jest konkurować z firmami z
    > długoletnią tradycją, doświadczeniami, zatrudnionymi duzymi zespołami
    > programistycznymi o długim stazu i doświadczeniu

    Oczywiście, a za przykład na pewno posłuży moduł HDR Pro z Photoshopa.

    > Mozesz podać listę obsugiwanego sprzetu ? (chodzi o RAW) nie znalazłem
    > tej informacji na Twojej stronie.

    Obsługiwana jest większość formatów RAW, program korzysta z dcraw.

    > Jak z obrabianiem panoram w róznych formatach ?
    > Jak z wieloprocesorowością i wielowątkowością ?
    > jak z wykorzystywaniem technologii "nvidia CUDA"
    > Jak z wieloplatformowością ?
    > Jak z wydajnością w porownaniu z innym softem ?
    > Kiedy wtyczki do PS, LightRoom, Aperture 3 ?

    Jak widać programu na oczy nie widziałeś.

    > Firmy "potentackie" gwarantują mi support "przez wieki"
    > a co bedzie z uzytkownikami, którzy zaplacili Ci 85 EURO, a Tobie znudzi
    > się rozwijac soft i pozostaną za rok na poziomie wersji 1.2000001
    > (beta) ?

    Masz jakąś gwarancje, że Photomatix będzie stale rozwijany? Wątpię.

    > Jestem pełen uznania dla Twoich zdolności, ale wybacz mam wiecej
    > zaufania np. do f-my Adobe i ewentualnie mediachance z ich produktem
    > (dynamic hdr) niz do Twojego ( z całym szacunkiem), a na pewno do
    > HDRSoft czy hdrShop.

    Masz pełne prawo ufać komu chcesz.

    > Przepraszam za szczerość wypowiedzi - nie chodzi mi o podwazenie
    > Twoich umiejetnosci, które _na pewno_ posiadasz
    > W koncu Steve tez zaczynał od prototypu maca w stodole, dzis sprzedaje
    > 240 tys ipodów tygodniowo.
    > więc nie chce tez powiedziec, ze Twoja praca nie ma sensu, wprost
    > przeciwnie.

    Jestem w stanie zrozumieć Twoją szczerość, gdyby tylko była ona poparta
    jakąś wiedzą na temat programu który krytykujesz.

    > Uwazam też ze cena 85 EURO to dwa razy za duzo w porównaniu z innymi
    > produktami. Produkty tej klasy sa w sieci za friko i to nie 1.2 beta
    > tylko 3, 4

    Piszesz bzdury, nie ma produktu klasy SNS-HDR Pro dostępnego za free.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -