  • 81. Data: 2010-09-13 18:47:28
    Temat: Re: HDR software - Wasze referencje
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 13 Sep 2010 20:13:31 +0200, "Sebastian Nibisz"
    <e...@g...pl> wrote:

    >Dowiedz się co to jest lokalna dynamiki a potem wypisuj głupoty.

    Hesus Maryja. Uwaga była ,,nomenklaturowa'' a ty już bierzesz to do
    siebie. Relax.
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 82. Data: 2010-09-13 18:51:57
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Grzegorz Krukowski wrote:
    > Hesus Maryja. Uwaga była ,,nomenklaturowa'' a ty już bierzesz to do
    > siebie. Relax.

    Sory, chyba mam dzisiaj zły dzień.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 83. Data: 2010-09-13 19:28:41
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Sory, chyba mam dzisiaj zły dzień.

    wyceń godzinę swojej pracy i oszacuj czy te dyskusje mają sens ;-D

  • 84. Data: 2010-09-13 19:43:39
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    A tak z innej beczki to nie możesz zrobić czegoś takiego jak Skype, tzn.
    kiedy dochodzi do płatności i wybiera się kraj to VAT naliczany jest wg.
    stawki obowiązujej w tym kraju i od razu cena spada o 22%?

  • 85. Data: 2010-09-13 19:59:14
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Rafal Jankowski wrote:
    > A tak z innej beczki to nie możesz zrobić czegoś takiego jak Skype, tzn.
    > kiedy dochodzi do płatności i wybiera się kraj to VAT naliczany jest wg.
    > stawki obowiązujej w tym kraju i od razu cena spada o 22%?

    Nie bardzo rozumiem, możesz to rozwinąć? Ja płacę stawkę VAT niezależnie od
    tego z jakiego kraju pochodzi nabywca, więc dla mnie jest to zawsze 22%. Czy
    chodzi Ci o możliwość odliczenia VAT-u przez kupującego?

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 86. Data: 2010-09-13 20:18:10
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Mon, 13 Sep 2010, Sebastian Nibisz wrote:

    > Nie bardzo rozumiem, możesz to rozwinąć? Ja płacę stawkę VAT niezależnie od
    > tego z jakiego kraju pochodzi nabywca, więc dla mnie jest to zawsze 22%. Czy
    > chodzi Ci o możliwość odliczenia VAT-u przez kupującego?

    Nie chodzi mi o możliwość odliczenia.
    Wydaje mi się, że nie płacisz zawsze 22%.
    Ja się specjalnie na podatkach nie znam, właściwie to wogóle się nie znam,
    ale na tyle co mi się o uszy obiło to VAT jest płacony przez ostatnią
    ofiarę w łańcuchu pokarmowym US według stawki obowiązującej dla kraju
    ofiary. Ty tylko sprzedając towar naliczasz VAT wg. stawki obowiązującej
    dla kraju klienta, a potem oddajesz skarbówce naliczyłeś kientowi wg.
    stawki która obowiązuje w jego kraju. No nie wiem czy dokładnie tak.
    W każdym razie w Skype jest tak, że jak zakładasz konto to wybierasz kraj
    i potem wszystkie usługi opodatkowane są stawką VAT tego kraju. Dlatego z
    kosztów moich rozmów całe 0% VAT jest odprowadzane do Republiki Vanuatu i
    mam 22% taniej niż gdybym parametrach konta wpisał: Polska. W sumie nawet
    nie wiem czy powinienem się teraz obawiać naszego US czy luksemburskiego
    gdzie Skype jest zarejestrowany.

  • 87. Data: 2010-09-13 21:54:33
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Sebastian Nibisz napisał:

    > Nie bardzo rozumiem, możesz to rozwinąć? Ja płacę stawkę VAT niezależnie od
    > tego z jakiego kraju pochodzi nabywca, więc dla mnie jest to zawsze 22%. Czy
    > chodzi Ci o możliwość odliczenia VAT-u przez kupującego?

    Kupujący musi zapłacić VAT - jeśli nie tobie to w kraju kupna (dotyczy
    tylko UE). Do tego jest potrzebne ważne VAT-ID. Jeśli Ci je poda to
    możesz wystawić fakturę bez VAT tylko z informacją o tym, że kupujący
    zapłaci VAT u siebie.

    m.

  • 88. Data: 2010-09-13 22:37:26
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Mon, 13 Sep 2010, Mikolaj Machowski wrote:

> [...]
    > tylko UE). Do tego jest potrzebne ważne VAT-ID. Jeśli Ci je poda to
    > możesz wystawić fakturę bez VAT tylko z informacją o tym, że kupujący

    No ok., to pewnie trochę głupot w poście obok nawypisywałem.
    Natomiast z tego co teraz zauważyłem klikając sobie po Skype to występuje
    następująca prawidłowość:
    -Podajesz kraj UE - VAT 15%
    -Kraj spoza UE - VAT 0% (lub VATu brak).

    Ogólnie taką firmę, która ma jeden program sprzedawany online, poza którym
    niewiele sprzedaje i kupuje to pewnie lepiej zarejestrować gdzieś daleko
    poza UE (albo chociaż w Szwajcarii), właśnie na jakichś Kajmanach albo
    Vanautau. Oprócz VATu odpadnie jeszcze podatek dochodowy, a w ramach
    bonusu będzie można tam samochód zarejestrować i pozować do fotoradarów
    (to tak, żeby nie było całkiem off topic). No ale to już temat dla
    księgowych i prawników.