    From: "Seba" <S...@b...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: HDD widziany tylko przez BIOS
    Date: Wed, 5 Sep 2012 15:27:50 +0200

    Udało mi się skorzystać z innego komputera,
    więc napiszę krótko co się działo do tej pory.

    Ze strony http://www.softsea.com/download/ES-Tool.html
    ściągnąłem plik ESTOOL-FDD(3.00g).zip,
    rozpakowałem i przekopiowałem estool.exe na dyskietkę
    bootowalną specjalnie utworzoną.
    Po zbootowaniu z tej dyskietki uruchomiłem estool.exe.
    Wpierw wybrałem DRIVE DIAGNOSTIC.
    Długo wyświetlał się napis TEST Loop Count Number
    oraz liczba 1.
    Nie wiedziałem jak długo to potrwa i czy w ogóle
    program coś robi.
    Przerwałem więc i wybrałem LOW LEVEL FORMAT.
    Pokazał się wybór:
    Process
    TARGET LBA [976773168]
    TARGET SIZE [476940 MB]
    ERASE MBR
    LOW LEVEL FORMAT.
    Wybrałem pozycję najniższą czyli LOW LEVEL FORMAT.
    Od sformatowania 0,222% zaczęły się pojawiać błędy.
    Błędy te pojawiają się partiami i jest ich bardzo dużo.
    Sądząc po szybkości formatowania całość będzie trwała
    kilkanaście godzin.

    Mam zasadnicze pytanie - czy LOW LEVEL FORMAT jest
    tożsamy ze zniszczeniem treści na dysku poprzez zapisanie
    jakichś znaków, a jeśli tak to jakich?
    Czy jeśli to formatowanie przejdzie to końca, to nie bedzie
    już potrzeby zerowania dysku przed oddaniem do serwisu?

    Model dysku to HD502HJ. Był próbowany na co najmniej
    3 komputerach.

    Pzdr.
    Seba