-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!news.mixmin.net!aioe.org!.POSTED!not-for-mail
From: Janusz_k <J...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Gaz prince sie nie włącza.
Date: Mon, 6 Feb 2017 23:14:17 +0100
Organization: Aioe.org NNTP Server
Lines: 103
Message-ID: <o7asfp$1e5l$1@gioia.aioe.org>
References: <o6dehi$q15$1@gioia.aioe.org>
<1mge072zt28li$.mc1a6dbkx77o.dlg@40tude.net>
<o6doq0$1d8d$1@gioia.aioe.org>
<prd87mj7xtx5$.6702wekbl40w.dlg@40tude.net> <o6g0sj$uh0$1@gioia.aioe.org>
<1kc6xmeip6wzb$.184fv630vthif$.dlg@40tude.net>
<o6li34$u68$1@gioia.aioe.org> <12otx1dmesfrm$.4jtar0la52p.dlg@40tude.net>
<o77cvs$1au$1@gioia.aioe.org> <k...@4...net>
<o77uil$unv$1@gioia.aioe.org>
<1xbknonmaxfvg.1wneephdbttdw$.dlg@40tude.net>
<o7afip$ob0$1@gioia.aioe.org>
<1...@4...net>
NNTP-Posting-Host: epvjjRXL9jZveOeOHktN1g.user.gioia.aioe.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Complaints-To: a...@a...org
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:45.0) Gecko/20100101 Thunderbird/45.7.0
X-Antivirus: avast! (VPS 170206-3, 2017-02-06), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.8.2
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2598928
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-02-06 o 20:31, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Mon, 6 Feb 2017 19:34:01 +0100, Janusz_k napisał(a):
>
>> W dniu 2017-02-05 o 22:06, Tomasz Pyra pisze:
>>
>>>>> Ja to w ogóle tak sobie myślę że gdybym ja to wszystko wymyślał, to
>>>>> zrobiłbym żeby ciśnienie gazu było takie samo jak benzyny, ale z nieznanych
>>>>> mi przyczyn jest inaczej.
>>>>>
>>>> Ciśnienie jest dobrane pod wtryskiwacze kehina, które mają
>>>> charakterystykę identyczną z benzynowymi, to jest zaletą prinsa w
>>>> stosunku do innych instalacji że komputer nie musi mieć map silnika,
>>>> dobiera się tylko dwa parametry proporcjalności i to wystarczy.
>>>
>>> Pod warunkiem że samochód ma ciśnienie paliwa w odenisieniu do ciśnienia w
>>> kolektorze.
>>> No i chyba różni producenci wtrysków benzynowych też mają różne czasy
>>> otwarcia/zamknięcia, więc to chyba takie identyczne nie będzie - chyba że
>>> masz na myśli jakieś konkretne benzynowe rozwiązanie.
>> Czy ja wiem, zmienia się tylko parametry i montuje w różnych silnikach,
>> z tego wynika że te rozbieżności pomiędzy wtryskami różnych firm nie
>> będą duże a w praktyce pewnie
>> minimalne, zresztą poczytaj sam
>> http://www.egp.pl/prins.htm
>
> Prins z tego co poczytałem dalej niż w folderze reklamowym, po prostu
Reklama jak reklama, nie każda kłamie, akurat jak poczytałem fora
gazowników to prins jest owszem najdroższy ale i najlepszy.
> zamiast robionej ręcznie mapy ma własną procedurę autoadaptacji która
> pozwala mu obliczyć charakterystykę wtryskiwacza gazowego do benzynowego.
Ale to liczenie to tylko dwa parametry, 1 offset dla niskich obrotów i
mnożnik dla wysokich, czyli krzywa jest 1:1 z wszystkimi górami i
dolinami jeżeli takie są.
>
> Więc ten "brak mapy" to chyba bardziej marketing niż funkcjonalność, bo
> inne instalacje również mają możliwość zrobienia autoadaptacji po której
> teoretycznie nie trzeba by już nic więcej ruszać.
Ale ta autoadaptacja to po prostu uproszczenie robienia mapy ale nadal
ona jest. STAgi i inne tak mają.
> Teoretycznie, bo często jednak jakieś tam dziwne zjawiska zachodzą i jednak
> coś tam trzeba automatyce pomóc.
Trochę już na gazie pojezdziłem, przejechałem całą Polskę
północ-południe po autostradzie z Vmax 180 i auto szło jak po maśle bez
różnicy gaz-benzyna, a że brakło mi gazu to na benzynie też gnałem,
zreszt patrząc teraz przez interfejs nie było różnicy jak przełączałem
auto gaz-benzyna w obrotach, silnik szedł identycznie, akurat to mam
wyregulowane dobrze.
>
> Zresztą pewnie z tego wynika że Prins koniecznie chce żeby zestawy
> kompletować z chyba najlepszymi (i przez to bardzo drogimi) wtryskiwaczami
> Keihin, które pewnie po prostu są szybkie i precyzyjne no i "mapa" do nich
> wygląda z grubsza tak, że tylko liniowo będzie się zmieniać w funkcji czasu
> wtryskiwacza.
Ja myślę że na nich jest oparta cała filozofia prinsa, dzięki temu nie
ma map.
>
> Jak jakość wtryskiwacza na to wpływa to doskonale widziałem jak zamieniłem
> jakieś badziewne Valteki (gdzie mapa to były góry i doliny), na Barracudy
> gdzie faktycznie wszystko jest bardzo bliskie teorii i bazowa mapa jest
> praktycznie płaska.
A jaki masz system?
>
> U mnie dochodzi tylko jeszcze jedno zjawisko (też ciekawe jak sobie z nim
> radzi ten Prins), bo wtryskiwacze gazu pracują w stałej różnicy ciśnień
> (dzięki temu że reduktor gazu bierze ciśnienie odniesienia z kolektora
> dolotowego),
W prinsie nie bierze, reduktor produkuje stałe ciśnienie niezależne od
niczego, jest ono mierzone już na wyjściu filtra do kolektora.
Jedyna rurka z reduktora do kolektora to zawór nadmiarowy i nawet nie
polecają go tam podłączać, bo nadmiar gazu dusi silnik.
>
> Przez to wydajność wtryskiwacza benzynowego zmienia się w zależności od
> podciśnienia w kolektorze dolotowym.
> Ale to po prostu jeszcze jeden liniowy wzór, dość prosty (zwłaszcza że
> instalacja ma własny MAP sensor). Być może Prins "rozumie" tą sytuację i
> sam ją wykrywa (albo jest włączana przy konfiguracji).
Widocznie nie musi, dostaje to z głównego kompa, zauważ że te wtryski
robi nie byle kto tylko firma która także produkuje wtryskiwacze
benzynowe, więc mają technologię i wiedzę jak je dobrze zrobić.
>
> Bo np. mój komputer Elpigazu w ogóle nie ma takiej sytuacji przewidzianej i
> to zjawisko trzeba "zamaskować" ręcznie mapą. Bo autoadaptacja nie ma szans
> tego zjawiska poznać. Gazownik na tym zjawisku poległ.
>
No właśnie, tak jak tam piszą na tej stronie, prins nie ma map dlatego
nie ma takich problemów, jest to dla nas użytkownków także plus bo łatwo
taką instalację wyregulować i sama się nie "rozjedzie" z czasem,
chyba że się reduktor zacznie wieszać jak się u mnie dzieje, muszę
niestety dziada rozebrać i to szybciej niż zakładałem :(
--
Pozdr
Janusz_k
Następne wpisy z tego wątku
- 07.02.17 00:20 Tomasz Pyra
- 07.02.17 00:42 Tomasz Pyra
- 07.02.17 00:53 Tomasz Pyra
- 08.02.17 21:19 Janusz_k
- 08.02.17 22:16 Tomasz Pyra
- 09.02.17 22:01 Janusz_k
- 09.02.17 23:42 Tomasz Pyra
- 25.02.17 19:20 j...@o...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?