-
Data: 2017-02-06 23:14:17
Temat: Re: Gaz prince sie nie włącza.
Od: Janusz_k <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2017-02-06 o 20:31, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Mon, 6 Feb 2017 19:34:01 +0100, Janusz_k napisał(a):
>
>> W dniu 2017-02-05 o 22:06, Tomasz Pyra pisze:
>>
>>>>> Ja to w ogóle tak sobie myślę że gdybym ja to wszystko wymyślał, to
>>>>> zrobiłbym żeby ciśnienie gazu było takie samo jak benzyny, ale z nieznanych
>>>>> mi przyczyn jest inaczej.
>>>>>
>>>> Ciśnienie jest dobrane pod wtryskiwacze kehina, które mają
>>>> charakterystykę identyczną z benzynowymi, to jest zaletą prinsa w
>>>> stosunku do innych instalacji że komputer nie musi mieć map silnika,
>>>> dobiera się tylko dwa parametry proporcjalności i to wystarczy.
>>>
>>> Pod warunkiem że samochód ma ciśnienie paliwa w odenisieniu do ciśnienia w
>>> kolektorze.
>>> No i chyba różni producenci wtrysków benzynowych też mają różne czasy
>>> otwarcia/zamknięcia, więc to chyba takie identyczne nie będzie - chyba że
>>> masz na myśli jakieś konkretne benzynowe rozwiązanie.
>> Czy ja wiem, zmienia się tylko parametry i montuje w różnych silnikach,
>> z tego wynika że te rozbieżności pomiędzy wtryskami różnych firm nie
>> będą duże a w praktyce pewnie
>> minimalne, zresztą poczytaj sam
>> http://www.egp.pl/prins.htm
>
> Prins z tego co poczytałem dalej niż w folderze reklamowym, po prostu
Reklama jak reklama, nie każda kłamie, akurat jak poczytałem fora
gazowników to prins jest owszem najdroższy ale i najlepszy.
> zamiast robionej ręcznie mapy ma własną procedurę autoadaptacji która
> pozwala mu obliczyć charakterystykę wtryskiwacza gazowego do benzynowego.
Ale to liczenie to tylko dwa parametry, 1 offset dla niskich obrotów i
mnożnik dla wysokich, czyli krzywa jest 1:1 z wszystkimi górami i
dolinami jeżeli takie są.
>
> Więc ten "brak mapy" to chyba bardziej marketing niż funkcjonalność, bo
> inne instalacje również mają możliwość zrobienia autoadaptacji po której
> teoretycznie nie trzeba by już nic więcej ruszać.
Ale ta autoadaptacja to po prostu uproszczenie robienia mapy ale nadal
ona jest. STAgi i inne tak mają.
> Teoretycznie, bo często jednak jakieś tam dziwne zjawiska zachodzą i jednak
> coś tam trzeba automatyce pomóc.
Trochę już na gazie pojezdziłem, przejechałem całą Polskę
północ-południe po autostradzie z Vmax 180 i auto szło jak po maśle bez
różnicy gaz-benzyna, a że brakło mi gazu to na benzynie też gnałem,
zreszt patrząc teraz przez interfejs nie było różnicy jak przełączałem
auto gaz-benzyna w obrotach, silnik szedł identycznie, akurat to mam
wyregulowane dobrze.
>
> Zresztą pewnie z tego wynika że Prins koniecznie chce żeby zestawy
> kompletować z chyba najlepszymi (i przez to bardzo drogimi) wtryskiwaczami
> Keihin, które pewnie po prostu są szybkie i precyzyjne no i "mapa" do nich
> wygląda z grubsza tak, że tylko liniowo będzie się zmieniać w funkcji czasu
> wtryskiwacza.
Ja myślę że na nich jest oparta cała filozofia prinsa, dzięki temu nie
ma map.
>
> Jak jakość wtryskiwacza na to wpływa to doskonale widziałem jak zamieniłem
> jakieś badziewne Valteki (gdzie mapa to były góry i doliny), na Barracudy
> gdzie faktycznie wszystko jest bardzo bliskie teorii i bazowa mapa jest
> praktycznie płaska.
A jaki masz system?
>
> U mnie dochodzi tylko jeszcze jedno zjawisko (też ciekawe jak sobie z nim
> radzi ten Prins), bo wtryskiwacze gazu pracują w stałej różnicy ciśnień
> (dzięki temu że reduktor gazu bierze ciśnienie odniesienia z kolektora
> dolotowego),
W prinsie nie bierze, reduktor produkuje stałe ciśnienie niezależne od
niczego, jest ono mierzone już na wyjściu filtra do kolektora.
Jedyna rurka z reduktora do kolektora to zawór nadmiarowy i nawet nie
polecają go tam podłączać, bo nadmiar gazu dusi silnik.
>
> Przez to wydajność wtryskiwacza benzynowego zmienia się w zależności od
> podciśnienia w kolektorze dolotowym.
> Ale to po prostu jeszcze jeden liniowy wzór, dość prosty (zwłaszcza że
> instalacja ma własny MAP sensor). Być może Prins "rozumie" tą sytuację i
> sam ją wykrywa (albo jest włączana przy konfiguracji).
Widocznie nie musi, dostaje to z głównego kompa, zauważ że te wtryski
robi nie byle kto tylko firma która także produkuje wtryskiwacze
benzynowe, więc mają technologię i wiedzę jak je dobrze zrobić.
>
> Bo np. mój komputer Elpigazu w ogóle nie ma takiej sytuacji przewidzianej i
> to zjawisko trzeba "zamaskować" ręcznie mapą. Bo autoadaptacja nie ma szans
> tego zjawiska poznać. Gazownik na tym zjawisku poległ.
>
No właśnie, tak jak tam piszą na tej stronie, prins nie ma map dlatego
nie ma takich problemów, jest to dla nas użytkownków także plus bo łatwo
taką instalację wyregulować i sama się nie "rozjedzie" z czasem,
chyba że się reduktor zacznie wieszać jak się u mnie dzieje, muszę
niestety dziada rozebrać i to szybciej niż zakładałem :(
--
Pozdr
Janusz_k
Następne wpisy z tego wątku
- 07.02.17 00:20 Tomasz Pyra
- 07.02.17 00:42 Tomasz Pyra
- 07.02.17 00:53 Tomasz Pyra
- 08.02.17 21:19 Janusz_k
- 08.02.17 22:16 Tomasz Pyra
- 09.02.17 22:01 Janusz_k
- 09.02.17 23:42 Tomasz Pyra
- 25.02.17 19:20 j...@o...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS