  • 21. Data: 2013-03-16 03:40:08
    Temat: Re: Galaxy S4 - calkiem fajny telefon
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 15 Mar 2013 13:43:49 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):

    > IR to bardzo dobry nośnik informacji niewielkiego zasięgo, sam
    > z siebie też bezpieczniejszy niż radio. IrDA był bardzo dobry
    > jak na swoje czasy, nadal ma wiele zalet, może być jeszcze bardzo
    > dobry, zwłaszcza że pasma radiowe nie są idealne do wszystkiego.

    Ale ma tez pare wad - np potrzeba widocznosci.
    Jeden ruch reka czy noga i lacznosc sie zrywa :)

    Do czego chcesz uzyc tego IR ?
    BT chyba jednak lepszy, choc bardziej podsluchiwalny.

    Zreszta z jakis powodow Irda juz w sprzecie nie ma, ciekawe z jakich.
    Klienci nie chcieli przeplacac ?

    J.

  • 22. Data: 2013-03-16 10:19:51
    Od: W <w...@w...pl>

    Maciej Bebenek wystukał, co następuje:

    > Tak samo było w Finlandii ale, jak widzisz, życie daje sobie radę :-P

    No, znowu będą żyć w gumiakach a nie w telefonach ;-) wystarczy wpuścić na
    stanowisko CEO odpowiedniego kreta ;-)

  • 23. Data: 2013-03-16 11:08:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Mar 2013 09:19:51 +0000 (UTC), W napisał(a):
    > Maciej Bebenek wystukał, co następuje:
    >
    > No, znowu będą żyć w gumiakach a nie w telefonach ;-) wystarczy wpuścić na
    > stanowisko CEO odpowiedniego kreta ;-)

    Bo ja wiem ... zobacz, taki telefon, jeszcze nie smartfon, ale nowoczesna
    technologia, milion linii programu, uklady scalone w technologi XXnm, tego
    sie nawet pod mikroskopem zobaczyc nie da, nie wiem jak oni to robia ...
    a kosztuje w hurcie mniej niz kalosze ... do czego nas ten postep
    doprowadzil :-)

    J.

  • 24. Data: 2013-03-16 13:18:54
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Do czego chcesz uzyc tego IR ?
    > BT chyba jednak lepszy, choc bardziej podsluchiwalny.
    >
    > Zreszta z jakis powodow Irda juz w sprzecie nie ma, ciekawe z jakich.
    > Klienci nie chcieli przeplacac ?

    Producenci chcieli sprzedać nowe urządzenie :-)

  • 25. Data: 2013-03-16 14:11:37
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 16.03.2013 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Ale ma tez pare wad - np potrzeba widocznosci.
    > Jeden ruch reka czy noga i lacznosc sie zrywa :)
    Dlatego np. można bardziej wiarygodnie przyjąć że dane urządzenie
    jest gdzie ma/miało być, a nie "tuż obok" za ścianą ;).

    > Do czego chcesz uzyc tego IR ?
    > BT chyba jednak lepszy, choc bardziej podsluchiwalny.

    BT "świeci" dookoła, używa też coraz bardziej wysyconego pasma.
    IR można łatwo/tanio uzupełnić/ograniczyć kablem. Nie przeszkadza
    innym wrażliwym na fale radiowe sprzętom. Nie da się zagłuszyć EM*.

    > Zreszta z jakis powodow Irda juz w sprzecie nie ma, ciekawe z jakich.
    > Klienci nie chcieli przeplacac ?

    Nie było, ale wraca, ja się cieszę, mimo że używałem w dość
    specyficznych zastosowaniach, ktoś wymyśli nowe.
    To tylko dodatkowe I/O, ma swoje wady i zalety, w dodatku bardzo
    tanie.

    * w pewnych granicach.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 26. Data: 2013-03-16 15:17:18
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-03-16 00:53:25 +0100, Marek <f...@f...com> said:

    > Co masz na myśli pisząc IR? Irda?

    Infrared port
    Yes

    --
    Bydlę

  • 27. Data: 2013-03-17 00:12:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    atm wrote:
    > funkcji z S3. Natomiast S4 otrzymal najnowsza wersje systemu i
    > zupelnie nowy wachlarz funkcji.

    na Boga!!!!

    wreszcie bedzie mozna sobie w drodze kawe zaparzyc? a czy bedzie w koncu
    funkcja golenia z opcja bikini brazylijskiego dla kobiet?

    Kocham to marketingowe pierdolenie.... zupelnie nowy wachlarz funkcji,
    znaczy wytna smsy i normalne rozmowy?

    bo jak nowy wachlarz to stery pójdzie w odstawke :)

  • 28. Data: 2013-03-17 11:15:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Mar 2013 13:11:37 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):
    > Dlatego np. można bardziej wiarygodnie przyjąć że dane urządzenie
    > jest gdzie ma/miało być, a nie "tuż obok" za ścianą ;).

    Ale gdzie ma byc ? Uzywalem irdy w telefonie.
    W jednym notebooku jest na przedniej sciance.
    Trzeba glebokie biurko. I dlugie rece. I uwazac aby telefonu nie tracic.
    W innym mialem z boku - wygodne, ale papierow nie mozna odkladac byle
    gdzie.

    > BT "świeci" dookoła, używa też coraz bardziej wysyconego pasma.

    Na razie sobie radzi. Byc moze trzeba pomyslec nad lepszym pasmem.

    > IR można łatwo/tanio uzupełnić/ograniczyć kablem. Nie przeszkadza
    > innym wrażliwym na fale radiowe sprzętom. Nie da się zagłuszyć EM*.

    Ale jak juz kabel, to nie musi byc IR. Miedz na razie tansza.

    > Nie było, ale wraca, ja się cieszę, mimo że używałem w dość
    > specyficznych zastosowaniach, ktoś wymyśli nowe.

    A gdzie wraca ?

    > To tylko dodatkowe I/O, ma swoje wady i zalety, w dodatku bardzo
    > tanie.

    Dodatkowe I/O mnie zawsze cieszy, ale niestety IRDA swoje normy ma -
    skomplikowana jak na wlasne projekty, kabla nie podlaczysz itp.

    I do czego to uzyc ... do drukowania zdjec prosto z telefonu ?

    J.

  • 29. Data: 2013-03-17 11:30:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Mar 2013 13:18:54 +0100, John Kołalsky napisał(a):
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>
    >
    > Producenci chcieli sprzedać nowe urządzenie :-)

    No to przeciez i tak sprzedali, bo dodali BT.
    Tylko ze jakos przy tym bardzo szybko wycofali sie Irdy.

    W komputerach irda tez znikla, po co to komu, ale BT to tez nie jest
    wyposazenie standardowe :-)

    J.

  • 30. Data: 2013-03-17 12:49:41
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 16 Mar 2013 03:40:08 +0100, J.F. napisał(a):

    > Zreszta z jakis powodow Irda juz w sprzecie nie ma, ciekawe z jakich.
    > Klienci nie chcieli przeplacac ?

    Bo jest powolna, narowista i problemowa?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.