  • 51. Data: 2009-09-03 14:57:38
    Temat: Re: GF1 - oficjalnie
    Od: _rK_ <podazaj_za_adresem_w_@_stopce.pl>

    In <h7og6d$7o6$1@nemesis.news.neostrada.pl> Sławek Drogosz wrote:
    > Obserwując ukazujące się na rynku nowinki z systemu mikro 4/3 jako
    > użytkownik lustrzanki zauważyłem pewny słaby punkt tego systemu: przy
    > wymianie obiektywów w warunkach terenowych nic nie chroni matrycy
    > przed "urazami mechanicznymi" i jest ona blisko mocowania obiektywu -
    > w lustrzankach zawsze matryca jest przesłonięta lustrem - które jako
    > pierwsze zbiera np. kurz, drobne zanieczyszczenia, które niesie wiatr.

    No ale dzieki temu latwiej czyscic. Gdyby w ogole byla na wierzchu
    wystarczylo by przetrzec rekawem przed kazdym zdjeciem i juz.
    --
    [rK] http://robertkresa.com

  • 52. Data: 2009-09-03 15:15:23
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Sławek Drogosz napisał:
> [...]
    > lustrzankach zawsze matryca jest przesłonięta lustrem - które jako pierwsze
    > zbiera np. kurz, drobne zanieczyszczenia, które niesie wiatr.

    Olympus ma na pewno system czyszczenia, Panasonic pewnie też.

    m.
    --
    Histories are more full of examples of the fidelity of dogs
    than of friends - Alexander Pope

  • 53. Data: 2009-09-03 15:54:41
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Sławek Drogosz" napisał
> [...]
    > lustrzankach zawsze matryca jest przesłonięta lustrem - które jako
    > pierwsze zbiera np. kurz, drobne zanieczyszczenia, które niesie wiatr.

    Ale z drugiej strony jest znacznie prostsza do oczyszczenia.
    Z tymi "urazami mechanicznymi" nie przesadzałbym - trzeba by było do środka
    aparatu coś wetknąć żeby dotknąć matrycy. Jakiekolwiek przekoszenie
    obiektywu nie jest w stanie zagrozić kontaktem z matrycą.
    Poczatkowo miałem też wątpliwości czy tak wyeksponowana matryca nie będzie
    ciągnąć więcej syfów - okazało się, że nie, sytem czyszczenia jest bardzo
    wydajny.

    > Niby szczegół - ale w praktyce np. w czasie afrykańskiego safarii - może
    > być istotny ;-) .

    Myślę, że akurat afrykańskie safari to nie jest miejsce dla np. G1. Podobie
    dla Smarta czy eleganckich trzewików od Bossa ; )

    adam

  • 54. Data: 2009-09-03 16:07:04
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-09-03 17:54:41 +0200, "adam"
    <j...@o...maile.com> said:

    > Myślę, że akurat afrykańskie safari to nie jest miejsce dla np. G1.

    Znaczy w promocji do safari dają jakieś D3/1D albo chociaż któregoś
    Pentaxa? Zresztą w czasie zmiany obiektywu podczas burzy piaskowej
    migawka może oberwać znacznie bardziej niż matryca, a to dotyczy
    każdego aparatu z wymienną optyką.

    > Podobie dla Smarta czy eleganckich trzewików od Bossa ; )

    Ueeeetam, zawsze się znajdzie ktoś, kto nie słyszał że się nie da i
    spróbuje. Jak np. ten:

    http://www.youtube.com/watch?v=ThO-w9SCM8I

    Dla niewtajemniczonych - R1 to takie dwukołowe Ferrari, przeznaczone
    głównie do ścigania się po torze.

    de Fresz

  • 55. Data: 2009-09-03 16:20:56
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "de Fresz" napisał

> [...]
    > może oberwać znacznie bardziej niż matryca, a to dotyczy każdego aparatu z

    Zgadza się ale takiej plastikowej zabaweczki jak G1 nie odważyłbym się
    wziąść na ciężką wyprawę.
    O ile safari należy do tej klasy wypraw.
    Ale na wyjazd off-roadowy w jakąś dzicz wolałbym mieć coś odpornego na
    puknięcia i w miarę szczelnego.

> [...]
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=ThO-w9SCM8I
    >
    > Dla niewtajemniczonych - R1 to takie dwukołowe Ferrari, przeznaczone

    No ale to zapewne sprzęt z gornej półki.
    Na chińskim skuterku to by było coś ; )

    adam

  • 56. Data: 2009-09-03 20:30:52
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    grzybu wrote:
    > Sugerujesz, że G1 ma 366x550? Bo z tego co wiem to ma 1.4M czyli daje to
    > 800x600 i to zdecydowanie widać. GF1 niestety ma tylko 220K, czyli tak
    > jak w zwykłym mega zoomach.

    No właśnie chciałem wiedzieć ile one mają. Z tego co pamiętam to G1/GH1
    miał mieć 1,4Mdots, ale wyszło, że ma normalne piksele, bo one się świecą
    kolorami naprzemiennie. Dlatego teraz widząc wszędzie 220kpix pomyślałem,
    że GF1 ma taką rozdzielczość w takiej technologii jak G1.
    Jeśli te dwa parametry są porównywalne i GF1 ma rozdziałkę zaledwie 1/6 G1
    to jest to porażka pierwszego rzędu.

    d.

  • 57. Data: 2009-09-03 20:48:15
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Janko Muzykant wrote:
    > Nie widzę różnicy z optyczną. 1/6 z łapy wychodzi powtarzalnie.

    Ty Janko będziesz raczej niezbyt wiarygodny w takich testach :) bez IS
    pewnie niewiele gorzej by było :)

    > Chyba zielono i nie spustem tylko wyłącznikiem.
    > Poza tym działa, ładne zdjęcia robi i tyle.

    Ale ja się tylko czepiam tego, że retro aparaty nie świeciły się jak... ;)
    IMHO aparat ładny, okrutnie drogi, ale taki ani retro, ani nie-retro ;)

    d.

  • 58. Data: 2009-09-03 20:52:38
    Temat: Re: GF-1 fotopolis iso sample też link
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    dominik wrote:

    > ...koniecznie będąc ubranym na różowo i stojąc na jednej nodze! :))

    Dowcipy powinny być śmieszne. Podobno...

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 59. Data: 2009-09-04 06:41:00
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 3 Wrz, 22:30, dominik <n...@d...kei.pl> wrote:

> [...]
    > że GF1 ma taką rozdzielczość w takiej technologii jak G1.
    > Jeśli te dwa parametry są porównywalne i GF1 ma rozdziałkę zaledwie 1/6 G1

    Nie przejmuj się, Sony zrobi lepiej, a to że za kilka(naście) lat to
    mały (Pan) Pikuś ..... Wiermi marce poczekają, choćby z kredkami lub
    farbkami (akwarelowymi) ....

  • 60. Data: 2009-09-04 07:18:40
    Od: grzybu <s...@s...sp>

    Dnia 2009-09-03, czw o godzinie 22:30 +0200, dominik pisze:

> [...]
    > że GF1 ma taką rozdzielczość w takiej technologii jak G1.
    > Jeśli te dwa parametry są porównywalne i GF1 ma rozdziałkę zaledwie 1/6 G1

    No niestety, wizjerek GF1 to jest inna liga niż G(H)1.
    Co do tych 1.4MPix w G1. Jak sobie podzielisz to przez 3 to wychodzi
    akurat 800x600. Tyle, że nie widać przerw między pixelami, bo ich po
    prostu nie ma. Coś jak projektory DLP. Schodki może być widać, co pomaga
    ręcznie ustawić ostrość, bo pojawiają się kiedy ostrość jest w punkt.
    Ale i tak są maleńkie i trzeba wiedzieć czego szukać. Taki mikro-mikro
    raster ;)

    --
    Pozdrowienia
    Grzegorz Rakoczy