  • From: "adam" <j...@o...maile.com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: GF1 - oficjalnie
    Date: Thu, 3 Sep 2009 17:54:41 +0200

    Użytkownik "Sławek Drogosz" napisał
    > Obserwując ukazujące się na rynku nowinki z systemu mikro 4/3 jako
    > użytkownik lustrzanki zauważyłem pewny słaby punkt tego systemu: przy
    > wymianie obiektywów w warunkach terenowych nic nie chroni matrycy przed
    > "urazami mechanicznymi" i jest ona blisko mocowania obiektywu - w
    > lustrzankach zawsze matryca jest przesłonięta lustrem - które jako
    > pierwsze zbiera np. kurz, drobne zanieczyszczenia, które niesie wiatr.

    Ale z drugiej strony jest znacznie prostsza do oczyszczenia.
    Z tymi "urazami mechanicznymi" nie przesadzałbym - trzeba by było do środka
    aparatu coś wetknąć żeby dotknąć matrycy. Jakiekolwiek przekoszenie
    obiektywu nie jest w stanie zagrozić kontaktem z matrycą.
    Poczatkowo miałem też wątpliwości czy tak wyeksponowana matryca nie będzie
    ciągnąć więcej syfów - okazało się, że nie, sytem czyszczenia jest bardzo
    wydajny.

    > Niby szczegół - ale w praktyce np. w czasie afrykańskiego safarii - może
    > być istotny ;-) .

    Myślę, że akurat afrykańskie safari to nie jest miejsce dla np. G1. Podobie
    dla Smarta czy eleganckich trzewików od Bossa ; )

    adam