  • 41. Data: 2009-08-21 08:04:02
    Temat: Re: G11 oficjalnie zaprezentowany
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:

    > Chyba w ramach portfolio Canona, bo czym jest lepszy od LX-3 w podobnej
    > cenie? Chyba że będzie tańszy, albo ring zrobi furorę.

    Zakres zooma, wymiary i kompaktowość w kształcie (np. takie głupie sanki
    - po co mi to, a zahacza się przy wyciąganiu z kieszeni).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 42. Data: 2009-08-21 08:13:11
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Zakres zooma,

    Akurat wolę 24mm Panasonika niż 105mm Canona

    > wymiary

    108.7 x 59.5 x 27.1 mm Panasonika vs 100 x 58 x 31 mm Canona?
    Jeden trochę krótszy, drugi trochę cieńszy, bez różnicy.
    OK, Canon trochę lżejszy.

    > i kompaktowość w kształcie (np. takie głupie sanki
    > - po co mi to, a zahacza się przy wyciąganiu z kieszeni).

    Nie marudź, ile kosztuje zaślepka plastikowa do sanek?
    A poza tym przypinasz wizjer i już nikt nie podejrzewa, że masz cyfrę w
    ręku :-)

    --
    Mirek

  • 43. Data: 2009-08-21 08:15:53
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:
    > 108.7 x 59.5 x 27.1 mm Panasonika vs 100 x 58 x 31 mm Canona?
    > Jeden trochę krótszy, drugi trochę cieńszy, bez różnicy.

    A to sorry, coś gdzieś źle widziałem, że Canon sporo mniejszy.

    > OK, Canon trochę lżejszy.

    > Nie marudź, ile kosztuje zaślepka plastikowa do sanek?

    Dalej się zahacza. Z wełnianego sweterka wyciąga nitki ;)

    > A poza tym przypinasz wizjer i już nikt nie podejrzewa, że masz cyfrę w
    > ręku :-)

    Tylko jeszcze w tym sezonie :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nie śpij! - terrorysta nigdy nie śpi!/

  • 44. Data: 2009-08-21 08:25:49
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):
    > Dalej się zahacza. Z wełnianego sweterka wyciąga nitki ;)

    Nie ma jak mju1040 i podobne.
    Nic nie zahacza, wyjmujesz, odsuwasz klapkę i pstrykasz jedną ręką.
    A do zrobienia zdjęcia wystarczy wystawić na widok jedynie
    dwucentymetrowy narożnik aparatu z lewej strony. Jak przyłożysz do ucha
    to nikt się nie zorientuje, że nim nie dzwonisz, a focisz :-)

    > Tylko jeszcze w tym sezonie :)

    :-)

    --
    Mirek

  • 45. Data: 2009-08-21 16:09:37
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze John Smith:

    > Przecież nie mówił, że w całym zakresie ;-)

    Ken na prfc!!!

  • 46. Data: 2009-08-21 23:21:06
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Tomasz Jakubowski wrote:
    > http://tinyurl.com/kuhtel

    Tak sobie czytam komentarze i wszyscy narzekają na średnio zapowiadające
    się G11 i chwalą S90. Hmm... a tak nie przyszło wam do głowy skojarzenie,
    że ten S90 to taki prawie że ixus? Owszem te ostatnie coś splasticzyły się
    ostatnio, ale też i są wciąż ładne, metalowe.

    No i zastanawiające jest jedno - była moda na duże, teraz chyba jest moda
    na małe. Czyżby rynek nasycił się dużym?

    d.

  • 47. Data: 2009-08-22 08:35:31
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2009-08-22 01:21, dominik pisze:

> [...]
    > skojarzenie, że ten S90 to taki prawie że ixus? Owszem te ostatnie coś
    > splasticzyły się ostatnio, ale też i są wciąż ładne, metalowe.

    Prawie robi wielką różnicę ;-)
    Ciemniejszy obiektyw. No i brak RAW'a - np. dla niektórych ten brak dyskwalifikuje
    aparat.

    > No i zastanawiające jest jedno - była moda na duże, teraz chyba jest
    > moda na małe. Czyżby rynek nasycił się dużym?

    Chodzi o to, seria G jest wciąż duża jak na kompakt, zaś S90 to taki prawie
    odchudzony G11 w nieco
    niższej cenie. Zastanawiam się, czy Canon sam sobie (serii G) konkurencji nie zrobił
    tym S90 ;-)

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 48. Data: 2009-08-22 09:55:33
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tomasz Jakubowski pisze:
    > Ciemniejszy obiektyw. No i brak RAW'a - np. dla niektórych ten brak
    > dyskwalifikuje aparat.

    Powolutku brak rawa staje się coraz mniej dotkliwy. Wb działa już
    perfekcyjnie (wyłączywszy sztuczne, niesymetryczne światło), wszelkie
    dopalczace cieni i możliwość zjechania z kontrastem oraz ostrością robią
    z tego materiał praktycznie jak raw, tylko że ośmiobitowy, który na
    deser można otworzyć acrem. Ale znowu śmietnik w rozdzielczości natywnej
    sprawia, że ta strata z ośmiobitowości tak nie boli.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /podobno każdy ma jakieś sympatie polityczne - ja nie mam/

  • 49. Data: 2009-08-22 13:44:41
    Od: kibic <a...@o...pl>

    On 22 Sie, 10:35, Tomasz Jakubowski <t...@s...cc> wrote:

    > Ciemniejszy obiektyw. No i brak RAW'a - np. dla niektórych ten brak dyskwalifikuje
    aparat.

    z chdk mozna założyć, że każdy canon ma raw obecnie bardzo wygodne
    odrazu dng otwieralne przez wszystko.

    > Zastanawiam się, czy Canon sam sobie (serii G) konkurencji nie zrobił tym S90 ;-)

    no chyba coś ci sie pomyliło :-] to zupełnie inna funkcjonalność.

  • 50. Data: 2009-08-22 13:56:19
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Tomasz Jakubowski wrote:
    > Prawie robi wielką różnicę ;-)
    > Ciemniejszy obiektyw. No i brak RAW'a - np. dla niektórych ten brak
    > dyskwalifikuje aparat.

    Dla mnie też dyskwalifikuje, ale ruski soft potrafi przywrócić tę ułomność
    :) Chodziło mi przede wszystkim o to, że canon zrobił ixusa z kilkoma
    opcjami ekstra i wydał jako coś serii "s".

    Czuję się jednak zawiedziony, bo głównym ficzerem tego aparatu zdaje się
    być mały rozmiar, a poza tym to kompakt z RAW, które dziś są raczej
    koniecznością.

    > Chodzi o to, seria G jest wciąż duża jak na kompakt, zaś S90 to taki
    > prawie odchudzony G11 w nieco niższej cenie.

    Seria "G" dzisiaj to w ogóle średni ma sens. Taki ni to kompakt, ni aparat
    z możliwościami. Wszyscy poza canonem porzucili swoje mega hybrydy
    zmieniając je miejscem z ultra-zoomami. Tylko canon się miota nie wiedząc
    za czym i dlaczego. IMHO i tak nie mają szans z matrycami aps-c. A tym
    bardziej wymienną optyką.

    > Zastanawiam się, czy Canon
    > sam sobie (serii G) konkurencji nie zrobił tym S90 ;-)

    Nie, canon wreszcie zmądrzał i dał RAW do ixusa. Konkurencji sobie nie
    robi, po prostu liczy na to, że nie straci swojej pozycji.

    d.