  • 51. Data: 2009-08-22 13:58:35
    Temat: Re: G11 oficjalnie zaprezentowany
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Janko Muzykant wrote:
    > Powolutku brak rawa staje się coraz mniej dotkliwy. Wb działa już
    > perfekcyjnie (wyłączywszy sztuczne, niesymetryczne światło), wszelkie

    Powoli też brak RAW nie ma najmniejszego nawet uzasadnienia. Dzisiaj karty
    są w żałośnie niskich cenach, Czemu miałoby koniecznie nie być? :)

    d.

  • 52. Data: 2009-08-22 14:04:52
    Od: kibic <a...@o...pl>

    On 21 Sie, 09:55, John Smith <u...@e...net> wrote:

    > Chyba w ramach portfolio Canona, bo czym jest lepszy od LX-3 w podobnej
    > cenie?

    dla mnie Canon jest lepszy przez obiektyw, który nie ma odkrytego
    szkła jak jest zamknięty

  • 53. Data: 2009-08-22 15:01:54
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    dominik pisze:

    > Powoli też brak RAW nie ma najmniejszego nawet uzasadnienia. Dzisiaj
    > karty są w żałośnie niskich cenach, Czemu miałoby koniecznie nie być? :)

    Jest tylko jeden powód - bo tak. W końcu każdy aparat ma przez jakiś
    czas w pamięci rawa.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 54. Data: 2009-08-22 20:31:05
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Tomasz Jakubowski pisze:
    > http://tinyurl.com/kuhtel

    A tak trochę z boku tematu - jak ja się cieszę, że zdążyłem kupić A640.
    Z drugiej strony to szkoda, że jednak nie A650 IS ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 55. Data: 2009-08-23 10:31:13
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2009-08-22 11:55, Janko Muzykant pisze:

    > Powolutku brak rawa staje się coraz mniej dotkliwy. Wb działa już
    > perfekcyjnie (wyłączywszy sztuczne, niesymetryczne światło), wszelkie
    > dopalczace cieni i możliwość zjechania z kontrastem oraz ostrością robią
    > z tego materiał praktycznie jak raw, tylko że ośmiobitowy, który na
    > deser można otworzyć acrem. Ale znowu śmietnik w rozdzielczości natywnej
    > sprawia, że ta strata z ośmiobitowości tak nie boli.

    Tak, ale są to kolejne kompromisy (AWB, 8bit, jpg, odszumianie, może jeszcze jakieś
    korekcje
    obiektywu gratis), których obejście w postaci RAW nie kosztuje majątku, poz tym te
    RAW'owe aparaty
    mają więcej przydatnych funkcji, np. dwie pamięci własnych ustawień w G10 (mogliby
    dodać jeszcze
    conajmniej jedną).

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 56. Data: 2009-08-23 10:41:20
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Tomasz Jakubowski pisze:

    > przydatnych funkcji, np. dwie pamięci własnych ustawień w G10 (mogliby
    > dodać jeszcze conajmniej jedną).

    A ja mam jedną pamięć własnych ustawień i nie mam pojęcia jak jej użyć.
    M i Av mam ustawione tak jak lubię i nie wiem, po co miałbym jeszcze
    trzecią ustawiać jakoś inaczej ??? Mówię tu o prawie G7, czyli A640.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 57. Data: 2009-08-23 10:47:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł W. pisze:

    > A ja mam jedną pamięć własnych ustawień i nie mam pojęcia jak jej użyć.
    > M i Av mam ustawione tak jak lubię i nie wiem, po co miałbym jeszcze
    > trzecią ustawiać jakoś inaczej ??? Mówię tu o prawie G7, czyli A640.

    1. Najwyższa jakość.
    2. Ciemniej (wyższe iso, niższe f).
    3. Bardzo szybko (mf na hiperfokalną, odpowiednia f).
    4. Tryb ksero.

    Można sobie jeszcze wymyślić więcej, ja mam takie w sp350, którego mam
    zawsze przy sobie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /podobno każdy ma jakieś sympatie polityczne - ja nie mam/

  • 58. Data: 2009-08-23 10:59:18
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2009-08-23 12:41, "Paweł W." pisze:

    > A ja mam jedną pamięć własnych ustawień i nie mam pojęcia jak jej użyć.
    > M i Av mam ustawione tak jak lubię i nie wiem, po co miałbym jeszcze
    > trzecią ustawiać jakoś inaczej ??? Mówię tu o prawie G7, czyli A640.

    Bo pamięci nastaw (C1 i C2 w G10) pamiętają dodatkowo nastawy z Menu (tryb działania
    AF np.),
    położenie wyjściowe zoom'a po włączeniu, które można sobie osobno dla C1 i C2
    skonfigurować. Innymi
    słowy, definiujesz sobie pełny set własnych, odmiennych ustawień np. pod reporterkę
    czy krajobrazy
    lub imprezy domowe, które zmieniasz tylko jednym pokrętłem.

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 59. Data: 2009-08-24 14:15:11
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Tomasz Jakubowski pisze:
> [...]
    > sobie pełny set własnych, odmiennych ustawień np. pod reporterkę czy
    > krajobrazy lub imprezy domowe, które zmieniasz tylko jednym pokrętłem.

    ja tak sobie ustawiłem w A650IS, ostrość na 2 metry, przysłona 5.6 i
    tryb priorytetu przysłony. Po wyłączeniu Raw w CHDK działa to szybciej
    niż mój Pentax K100D ;) i wszystko ostre. bardzo wygodne i przydałoby
    się więcej pamięci na te nastawy.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 60. Data: 2009-08-24 15:49:23
    Od: kibic <a...@o...pl>

    On 24 Sie, 16:15, cichybartko <c...@g...com> wrote:

    > ja tak sobie ustawiłem w A650IS,

    mały offtop
    napisz mi do ile ci sie nagrzewa matryca w tym aparacie?