    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: #Freemium w Virgin Mobile
    Date: Sun, 25 Oct 2015 00:02:54 +0200
    <n0059p$h5k$1@node1.news.atman.pl> <n00b2n$nb1$1@node1.news.atman.pl>
    <n01u5n$lnb$2@node2.news.atman.pl> <n03pb5$qho$1@node1.news.atman.pl>
    <5625e853$0$27519$65785112@news.neostrada.pl>
    <n06gue$ljb$2@node1.news.atman.pl>
    <562755dc$0$27511$65785112@news.neostrada.pl>
    <n08ltt$rh5$1@node1.news.atman.pl>
    <562897b6$0$8368$65785112@news.neostrada.pl>
    <n0aepc$knc$1@node1.news.atman.pl>
    <562a31cc$0$8384$65785112@news.neostrada.pl>
    <n0e193$v7o$1@node2.news.atman.pl>
    <562b7eb9$0$9557$65785112@news.neostrada.pl>

    "Trybun" 562b7eb9$0$9557$6...@n...neostrada.pl

    > No ale przecie do zakupu obligacji państwowych Polacy nie potrzebują pośrednika w
    postaci OFE.

    > Tak, przelewanie z pustego w próżne - minus prowizja dla tych OFE. Tak się robi
    "interesy" w środku Europy XXI wieku.. I pomyśleć
    > że gdy tym hochsztaplerom Tusk przymknął źródełko to niektórzy z płatników zaczęli
    zawodzić że jakaś krzywda ich dotknęła.
    > Rozumiem Leszka B. i klikę którą on reprezentuje, ale żeby płatnicy aż tak się dali
    otumanić...

    OFE, dla Twego dobra musiały część składek gromadzić w obligacjach
    polskiego państwa. Nie wiem, czy połowę, czy jedną trzecią, ale jakąś
    konkretną część. Nadal w OFE pozostaje część ulokowana poza polskimi
    obligacjami. DTusk nie likwidował OFE.

    Dla Twego dobra nie mogłeś lokować tej części samodzielnie w obligacjach.
    Musiałeś to robić za pośrednictwem menadżera, który brał stosowną zapłatę
    za pośrednictwo. (chyba 7%)

    Mogłeś nadal kupować obligacje bezpośrednio -- OFE nie były monopolistą!
    Mogłeś do woli inwestować tam, gdzie chciałeś -- aż do granic swoich
    finansowych możliwości, wliczając do tych możliwości także zastaw
    mienia w lombardzie czy kredyty w chwilówkach.

    Innymi słowy -- państwo nie lękało się sytuacji w której pójdziesz
    z torbami w wyniku złego ulokowania swoich dóbr, jednak nie zezwalało
    (z miłości do Ciebie?) na to, abyś ulokował pieniądze bez pośrednictwa
    menadżera. (czyli bez płacenia haraczu)

    -=-

    Czy zatem można nadal utrzymywać, że OFE zbudowano dla dobra
    składkowiczów? (a nie dla dobra menadżerów)

    -=-

    Pieniądze w ZUSie są jedynie obligacjami państwa. To prawda?
    Pieniądze w banku są jedynie obligacjami banków.
    Co zatem gorsze -- upadłość banków (zreasekurowanych
    wzajemnie) czy upadłość państwa, którego nikt nie asekuruje?

    W USA padające banki (Citi chociażby) otrzymał pomoc państwa.
    Plajtująca Grecja została poratowana przez banki.

    Zatem być może jest obojętne -- co padnie.
    Padające państwo zostanie wsparte przez
    banki a padające banki -- przez państwo?

    Ale w Polsce mamy inną sytuację niż w USA.

    () Polska gospodarka nie jest tak silna jak amerykańska.
    () Polskie państwo nie jest kochane przez banki (DTusk musiał
    kombinować z przerzutami długu -- jawny zamieniał na ukryty)
    () Banki nie są kochane przez państwo polskie. (ustawy frankowe)

    Ale najważniejsze:

    () Państwo polskie kombinuje, łamie umowy i zobowiązania, zanim plajtuje.
    (,,reforma'' emerytalna; podniesienie wieku emerytalnego; umorzenie obligacji
    OFE)

    Dlaczego piszę 'obligacje OFE' zamiast 'obligacje Skarbu Państwa'?

    () Kupiłeś jaja zniesione przez kurę? Więc jesz swoje jaja czy kurze?
    Kupiłeś, więc stanowią Twoja własność. ;)

    () Jedziesz swoim samochodem, czy samochodem producenta?
    Swoim, jeśli kupiłeś...

    Wiadomą jest rzeczą, że OFE nie emituje obligacji.
    Obligacje emituje/produkuje państwo, nie OFE.
    OFE kupuje obligacje, czyli inwestuje w państwo.

    Zatem kupione przez OFE obligacje nazywam obligacjami
    OFE, czyli wybieram wariant z samochodem. (nie z jajami)

    Ale na szczęście wyjaśniasz ;) ludziom, że OFE nie emituje -- pytając
    mnie o emisję obligacji OFE.... Wyjaśniasz pytając -- JF i ja odpowiadamy.

    Te obligacje są obligacjami OFE jak samochód jest Twój.
    Są zobowiązaniami państwa wobec OFE.

    Oczywiście nadal są obligacjami (czyli zobowiązaniami) państwa,
    nie OFE. Państwo zobowiązało się do wykupienia tychże papierów
    wartościowych, czyli do zwrócenia zainwestowanej forsy wraz
    z profitami.

    -=-

    Dlaczego lepiej w banku, niż w OFE czy w ZUSie?

    bo banki nas karmią a ZUS morduje
    bo banki rzadko kradną a ZUS permanentnie
    bo banki są międzynarodowe a państwo jest samotne
    bo banki są w dobrej kondycji finansowej a państwo -- w makabrycznie złej
    bo banków jest cała masa -- można wybierać do woli, a ZUS jest jeden
    (zła polityka banku prowadzi do strat banku poprzez stratę klientów;
    zła polityka ZUS nie prowadzi do utraty klientów, więc banki muszą
    dbać o klienta a ZUS -- nie musi)
    bo banki szanują nas a ZUS nami pomiata
    bo zgromadzone w banku oszczędności możemy pobrać kiedy chcemy
    i wydać, na co chcemy, a zgromadzonymi w ZUSie zarządza ZUS
    (ZUS uzna, że wypuklina to skolioza i nie pozwoli na leczenie)
    bo banki dotrzymują umów a ZUS nie dotrzymuje
    bo banki są prywatne a ZUS jest państwowy; pensje sędziów też
    są państwowe, więc sędziom zależy na faworyzowaniu ZUS, nie
    składkowiczów, co widać wyraźnie na podstawie moich spraw sądowych)
    bo do banku wpłacasz, kiedy chcesz i nie karzesz się surowo w wypadku
    spóźnienia a ZUS Cię ukarze natychmiast w razie spóźnienia

    -=-

    Po co zbudowano OFE? Aby wierchowina ZUS mogła zarabiać, wskazując
    na OFE, gdzie zarobki są wyższe a odpowiedzialność -- niższa.

    Weźmy mleko. Cena rynkowa -- 2 pln za litr.
    Jeśli sklep promuje -- sprzedaje po 1.65 pln za litr...

    ZUS oferuje z miłości mleko w cenie 5 pln za litr.
    Państwo nakazuje każdemu kupno co najmniej 30 litrów
    mleka miesięcznie w ZUS lub w OFE.

    A dlaczego ZUS sprzedaje tak drogo? Bo OFE sprzedaje po 15 pln za litr. :)

    Gdyby nie OFE -- ZUS musiałby odnieść się do ceny rynkowej.
    Mając OFE -- ZUS może odnieść się do ceny OFE. I czyni tak.

    Mając nakaz płacenia do ZUS lub OFE -- musisz kupować mleko
    albo drogo -- w ZUSie, albo jeszcze drożej -- w OFE, choć
    nikt nie broni Ci kupowania reszty ;) mleka w cenie rynkowej.

    -=-

    Wg mnie każda władza jest zła, o ile podtrzymuje istnienie ZUS.
    A kto nie podtrzymuje? Okazuje się, że każdy chętny do sprawowania
    władzy w Polsce chce likwidacji ZUS. :) Ale żadna władza od ponad
    25 lat nie tylko nie naruszyła posad ZUS, lecz każda władza
    wzmacniała pozycję ZUS w RP.

    -=-

    Ile bank chce za redystrybucję forsy?
    Przelewy są darmowe. Nawet SEPA. :)
    Na razie za składowanie (przechowywanie)
    pieniędzy w Polsce banki nie biorą zapłaty.

    Co wówczas, gdy składkowicz płaci 15 dnia miesiąca a pośrednik wypłaca
    świadczenie 20 dnia tegoż miesiąca? Ano ZUS za tę zwłokę -- zabiera
    sobie, zaś bank -- zarabia na tym a zyskiem dzieli się z klientem...

    -=-

    Są powody utrzymywania ZUSu:

    -- zamordyzm
    -- finansowanie bolszewickich potomków
    (tajne układy Okrągłego Stołu)
    -- wspieranie finansów państwa
    -- wiązanie Polaków z polskim państwem

    ale są powody, dla których należy zlikwidować ZUS:

    -- po prostu wolność, w walce o którą Polacy ginęli na barykadach
    -- zwiększenie zamożności ludzi pracujących
    -- zdrowy rozsądek
    -- rzeczywista :) troska o naród polski...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'