-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Francuzi wypuszczają na drogi samochody autonomiczne z kierowcą :-)
Date: Tue, 21 Mar 2017 03:12:38 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 87
Message-ID: <oaq26r$a75$1@node1.news.atman.pl>
References: <58c66a8a$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
<oa83jv$64k$1@node1.news.atman.pl>
<1ofqtxdfi9rce$.18x550iv3tjhy$.dlg@40tude.net>
<oao1ct$5hs$1@node1.news.atman.pl>
<xbmsbl3t7j18.pkftljd03vbt$.dlg@40tude.net>
<oapmv6$p6l$1@node2.news.atman.pl>
<1...@4...net>
NNTP-Posting-Host: ip-46-21-210-209.nette.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1490062363 10469 46.21.210.209 (21 Mar 2017 02:12:43
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 21 Mar 2017 02:12:43 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.8.0
In-Reply-To: <1...@4...net>
X-Antivirus: Avast (VPS 170320-1, 2017-03-20), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2602321
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-03-21 o 00:41, Tomasz Pyra pisze:
>>> Z technicznego punktu widzenia takie rzeczy jak orientacja w przestrzeni i
>>> rozpoznawanie obiektów też żaden kosmos.
>>
>> Ale odróżnienie ciężarówki od tła wydaje się być nie opanowane
>> do końca.
>
> Nigdy nic nie jest "opanowane do końca", hamulce w Twoim samochodzie
> również nie, a pewnie nie panikujesz za każdym razem wiedząc że Twoje życie
> wisi na kawałku gumowego wężyka.
Raczej "życie" zderzaka w moim aucie.
> Tak naprawdę istotna jest pewna akceptowalna awaryjność i tyle.
Błąd "kierowcy" nie jest awarią.
> Na dziś należałoby przyjąć że wystarczy żeby wypadki zdarzały się rzadziej
> niż powodwane przez ludzi, chociaż z punktu widzenia PR i marketingu musi
> być to dużo rzadziej i dlatego jeszcze takie pojazdy nie są masowo
> wprowadzane na rynek.
>
> Bo to co dziś się testuje, pewnie już mogłoby jeździć i to pewnie
> statystycznie bezpieczniej niż ludzie.
> Natomiast producenci trochę się czają, bo niestety ten pierwszy który to
> wprowadzi na rynek zbierze ciężkie baty jak tylko ktoś w takim wynalazku
> zginie, obojętnie z czyjej winy i w jakich okolicznościach - a prędzej czy
> później ktoś tam zginie, nie ma się co oszukiwać.
>
> Prawdę mówiąc nawet nie musi zginąć - wystarczy że się robot zamota i nie
> będzie umiał wyjechać z parkingu i już w mediach "śmiechom nie będzie
> końca".
>
> Do tego jeszcze niegotowe na autnomiczne samochody prawo no i po prostu
> nikomu się nie spieszy do bycia pionierem. Natomiast wszyscy nad tym
> pracują, bo równie jasne jak to że dziś nie opłaca się pchać się z tym na
> rynek jest to, że za 20 lat będzie to funkcjonalność pojazdu taka jak dziś
> klimatyzacja albo automatyczna skrzynia biegów - może nadal nie w każdym
> samochodzie, ale brak tego w ofercie będzie poważnym mankamentem dla wielu
> klientów.
Za dwadzieścia lat to raczej będziemy rowerami jeździć niż samochodami.
Pseudo ochrona środowiska wszak najważniejsza.
>>> To gdzie zabraknie komputerowi "ludzkiego wyczucia", z kolei statystycznie
>>> nadrobi brakiem dekoncetracji, zmęczenia, doskonałym "wzrokiem" w nocy,
>>> zerowym czasem reakcji itd.
>>>
>> I to wszystko na nic jak uzna ciężarówkę stojącą w poprzek jako krajobraz.
>>
>> Mam wrażenie że z autonomicznymi pojazdami eksperymentować zaczęli
>> w poprzednim stuleciu.
>
> Pamiętaj że mówisz o branży elektroniki-informatyki. Ta branża każdego roku
> dokonuje postęp porównywalny ze 50 latami rozwoju motoryzacji ;)
Już nie.
Postęp w komputerach skończył się kiedy weszli w procesy wielojądrowe.
Bo marketingowo procesor z czterema jądrami jest cztery razy szybszy
od takiego z jednym. Ale tylko marketingowo.
>> I okazało się że nie jest to tak proste jak
>> autopilot w samolocie na pustym niebie.
>
> Mimo wszystko dużo bardziej niż bezpieczeństwa wynikającego z błędów,
> obawiałbym się bezpieczeństwa pod kątem nieuprawnionego wykorzystania.
>
> Flota pojazdów autonomicznych, zdalnie programowalnych, to będzie piękna
> rzecz dla wroga. Uruchomić nagle miliony pojazdów na atakowany terenie i
> użyć ich do ataków na wybrane cele, albo chociaż do paraliżu transportu.
Prościej będzie unieruchomić i nie dojada na czas.
A skoro zabraknie tam człowieka to zatrzymasz taki pojazd kładąc na
drodze kilka pustych tekturowych opakowań.
> I o ile dziś robi się jakieś wydumane i raczej bezsensowne rozkminy kogo
> samochód autonomiczny ma wybrać do zabicia gdyby miał "wybierać", to warto
> by było raczej opracować skuteczne standardy przeciwdziałania takim atakom
> wroga na infrastrukturę samochodów autonomicznych.
> Bo chyba pod tym względem mało kto na to patrzy.
>
Na razie wszyscy patrzą jak ułatwić przejęcie samochodu przez osobę
nieuprawnioną. Taka moda.
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 21.03.17 08:47 Maciek
- 21.03.17 09:11 miumiu
- 21.03.17 09:41 Tomasz Pyra
- 21.03.17 10:02 Tomasz Pyra
- 21.03.17 10:10 J.F.
- 21.03.17 11:27 RadoslawF
- 21.03.17 23:43 Tomasz Pyra
- 22.03.17 00:08 Tomasz Pyra
- 22.03.17 01:50 RadoslawF
- 22.03.17 10:29 Tomasz Pyra
- 22.03.17 12:22 RadoslawF
- 23.03.17 00:50 Tomasz Pyra
- 23.03.17 13:55 RadoslawF
- 23.03.17 15:52 Shrek
- 23.03.17 16:32 r...@k...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-20 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)