eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFrancuzi wypuszczają na drogi samochody autonomiczne z kierowcą :-) › Re: Francuzi wypuszczają na drogi samochody autonomiczne z kierowcą :-)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Francuzi wypuszczają na drogi samochody autonomiczne z kierowcą :-)
    Date: Tue, 21 Mar 2017 03:12:38 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 87
    Message-ID: <oaq26r$a75$1@node1.news.atman.pl>
    References: <58c66a8a$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
    <oa83jv$64k$1@node1.news.atman.pl>
    <1ofqtxdfi9rce$.18x550iv3tjhy$.dlg@40tude.net>
    <oao1ct$5hs$1@node1.news.atman.pl>
    <xbmsbl3t7j18.pkftljd03vbt$.dlg@40tude.net>
    <oapmv6$p6l$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    NNTP-Posting-Host: ip-46-21-210-209.nette.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1490062363 10469 46.21.210.209 (21 Mar 2017 02:12:43
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 21 Mar 2017 02:12:43 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.8.0
    In-Reply-To: <1...@4...net>
    X-Antivirus: Avast (VPS 170320-1, 2017-03-20), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2602321
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-03-21 o 00:41, Tomasz Pyra pisze:

    >>> Z technicznego punktu widzenia takie rzeczy jak orientacja w przestrzeni i
    >>> rozpoznawanie obiektów też żaden kosmos.
    >>
    >> Ale odróżnienie ciężarówki od tła wydaje się być nie opanowane
    >> do końca.
    >
    > Nigdy nic nie jest "opanowane do końca", hamulce w Twoim samochodzie
    > również nie, a pewnie nie panikujesz za każdym razem wiedząc że Twoje życie
    > wisi na kawałku gumowego wężyka.

    Raczej "życie" zderzaka w moim aucie.

    > Tak naprawdę istotna jest pewna akceptowalna awaryjność i tyle.

    Błąd "kierowcy" nie jest awarią.

    > Na dziś należałoby przyjąć że wystarczy żeby wypadki zdarzały się rzadziej
    > niż powodwane przez ludzi, chociaż z punktu widzenia PR i marketingu musi
    > być to dużo rzadziej i dlatego jeszcze takie pojazdy nie są masowo
    > wprowadzane na rynek.
    >
    > Bo to co dziś się testuje, pewnie już mogłoby jeździć i to pewnie
    > statystycznie bezpieczniej niż ludzie.
    > Natomiast producenci trochę się czają, bo niestety ten pierwszy który to
    > wprowadzi na rynek zbierze ciężkie baty jak tylko ktoś w takim wynalazku
    > zginie, obojętnie z czyjej winy i w jakich okolicznościach - a prędzej czy
    > później ktoś tam zginie, nie ma się co oszukiwać.
    >
    > Prawdę mówiąc nawet nie musi zginąć - wystarczy że się robot zamota i nie
    > będzie umiał wyjechać z parkingu i już w mediach "śmiechom nie będzie
    > końca".
    >
    > Do tego jeszcze niegotowe na autnomiczne samochody prawo no i po prostu
    > nikomu się nie spieszy do bycia pionierem. Natomiast wszyscy nad tym
    > pracują, bo równie jasne jak to że dziś nie opłaca się pchać się z tym na
    > rynek jest to, że za 20 lat będzie to funkcjonalność pojazdu taka jak dziś
    > klimatyzacja albo automatyczna skrzynia biegów - może nadal nie w każdym
    > samochodzie, ale brak tego w ofercie będzie poważnym mankamentem dla wielu
    > klientów.

    Za dwadzieścia lat to raczej będziemy rowerami jeździć niż samochodami.
    Pseudo ochrona środowiska wszak najważniejsza.

    >>> To gdzie zabraknie komputerowi "ludzkiego wyczucia", z kolei statystycznie
    >>> nadrobi brakiem dekoncetracji, zmęczenia, doskonałym "wzrokiem" w nocy,
    >>> zerowym czasem reakcji itd.
    >>>
    >> I to wszystko na nic jak uzna ciężarówkę stojącą w poprzek jako krajobraz.
    >>
    >> Mam wrażenie że z autonomicznymi pojazdami eksperymentować zaczęli
    >> w poprzednim stuleciu.
    >
    > Pamiętaj że mówisz o branży elektroniki-informatyki. Ta branża każdego roku
    > dokonuje postęp porównywalny ze 50 latami rozwoju motoryzacji ;)

    Już nie.
    Postęp w komputerach skończył się kiedy weszli w procesy wielojądrowe.
    Bo marketingowo procesor z czterema jądrami jest cztery razy szybszy
    od takiego z jednym. Ale tylko marketingowo.

    >> I okazało się że nie jest to tak proste jak
    >> autopilot w samolocie na pustym niebie.
    >
    > Mimo wszystko dużo bardziej niż bezpieczeństwa wynikającego z błędów,
    > obawiałbym się bezpieczeństwa pod kątem nieuprawnionego wykorzystania.
    >
    > Flota pojazdów autonomicznych, zdalnie programowalnych, to będzie piękna
    > rzecz dla wroga. Uruchomić nagle miliony pojazdów na atakowany terenie i
    > użyć ich do ataków na wybrane cele, albo chociaż do paraliżu transportu.

    Prościej będzie unieruchomić i nie dojada na czas.
    A skoro zabraknie tam człowieka to zatrzymasz taki pojazd kładąc na
    drodze kilka pustych tekturowych opakowań.

    > I o ile dziś robi się jakieś wydumane i raczej bezsensowne rozkminy kogo
    > samochód autonomiczny ma wybrać do zabicia gdyby miał "wybierać", to warto
    > by było raczej opracować skuteczne standardy przeciwdziałania takim atakom
    > wroga na infrastrukturę samochodów autonomicznych.
    > Bo chyba pod tym względem mało kto na to patrzy.
    >
    Na razie wszyscy patrzą jak ułatwić przejęcie samochodu przez osobę
    nieuprawnioną. Taka moda.


    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: