-
Data: 2017-03-21 03:12:38
Temat: Re: Francuzi wypuszczają na drogi samochody autonomiczne z kierowcą :-)
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2017-03-21 o 00:41, Tomasz Pyra pisze:
>>> Z technicznego punktu widzenia takie rzeczy jak orientacja w przestrzeni i
>>> rozpoznawanie obiektów też żaden kosmos.
>>
>> Ale odróżnienie ciężarówki od tła wydaje się być nie opanowane
>> do końca.
>
> Nigdy nic nie jest "opanowane do końca", hamulce w Twoim samochodzie
> również nie, a pewnie nie panikujesz za każdym razem wiedząc że Twoje życie
> wisi na kawałku gumowego wężyka.
Raczej "życie" zderzaka w moim aucie.
> Tak naprawdę istotna jest pewna akceptowalna awaryjność i tyle.
Błąd "kierowcy" nie jest awarią.
> Na dziś należałoby przyjąć że wystarczy żeby wypadki zdarzały się rzadziej
> niż powodwane przez ludzi, chociaż z punktu widzenia PR i marketingu musi
> być to dużo rzadziej i dlatego jeszcze takie pojazdy nie są masowo
> wprowadzane na rynek.
>
> Bo to co dziś się testuje, pewnie już mogłoby jeździć i to pewnie
> statystycznie bezpieczniej niż ludzie.
> Natomiast producenci trochę się czają, bo niestety ten pierwszy który to
> wprowadzi na rynek zbierze ciężkie baty jak tylko ktoś w takim wynalazku
> zginie, obojętnie z czyjej winy i w jakich okolicznościach - a prędzej czy
> później ktoś tam zginie, nie ma się co oszukiwać.
>
> Prawdę mówiąc nawet nie musi zginąć - wystarczy że się robot zamota i nie
> będzie umiał wyjechać z parkingu i już w mediach "śmiechom nie będzie
> końca".
>
> Do tego jeszcze niegotowe na autnomiczne samochody prawo no i po prostu
> nikomu się nie spieszy do bycia pionierem. Natomiast wszyscy nad tym
> pracują, bo równie jasne jak to że dziś nie opłaca się pchać się z tym na
> rynek jest to, że za 20 lat będzie to funkcjonalność pojazdu taka jak dziś
> klimatyzacja albo automatyczna skrzynia biegów - może nadal nie w każdym
> samochodzie, ale brak tego w ofercie będzie poważnym mankamentem dla wielu
> klientów.
Za dwadzieścia lat to raczej będziemy rowerami jeździć niż samochodami.
Pseudo ochrona środowiska wszak najważniejsza.
>>> To gdzie zabraknie komputerowi "ludzkiego wyczucia", z kolei statystycznie
>>> nadrobi brakiem dekoncetracji, zmęczenia, doskonałym "wzrokiem" w nocy,
>>> zerowym czasem reakcji itd.
>>>
>> I to wszystko na nic jak uzna ciężarówkę stojącą w poprzek jako krajobraz.
>>
>> Mam wrażenie że z autonomicznymi pojazdami eksperymentować zaczęli
>> w poprzednim stuleciu.
>
> Pamiętaj że mówisz o branży elektroniki-informatyki. Ta branża każdego roku
> dokonuje postęp porównywalny ze 50 latami rozwoju motoryzacji ;)
Już nie.
Postęp w komputerach skończył się kiedy weszli w procesy wielojądrowe.
Bo marketingowo procesor z czterema jądrami jest cztery razy szybszy
od takiego z jednym. Ale tylko marketingowo.
>> I okazało się że nie jest to tak proste jak
>> autopilot w samolocie na pustym niebie.
>
> Mimo wszystko dużo bardziej niż bezpieczeństwa wynikającego z błędów,
> obawiałbym się bezpieczeństwa pod kątem nieuprawnionego wykorzystania.
>
> Flota pojazdów autonomicznych, zdalnie programowalnych, to będzie piękna
> rzecz dla wroga. Uruchomić nagle miliony pojazdów na atakowany terenie i
> użyć ich do ataków na wybrane cele, albo chociaż do paraliżu transportu.
Prościej będzie unieruchomić i nie dojada na czas.
A skoro zabraknie tam człowieka to zatrzymasz taki pojazd kładąc na
drodze kilka pustych tekturowych opakowań.
> I o ile dziś robi się jakieś wydumane i raczej bezsensowne rozkminy kogo
> samochód autonomiczny ma wybrać do zabicia gdyby miał "wybierać", to warto
> by było raczej opracować skuteczne standardy przeciwdziałania takim atakom
> wroga na infrastrukturę samochodów autonomicznych.
> Bo chyba pod tym względem mało kto na to patrzy.
>
Na razie wszyscy patrzą jak ułatwić przejęcie samochodu przez osobę
nieuprawnioną. Taka moda.
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 21.03.17 08:47 Maciek
- 21.03.17 09:11 miumiu
- 21.03.17 09:41 Tomasz Pyra
- 21.03.17 10:02 Tomasz Pyra
- 21.03.17 10:10 J.F.
- 21.03.17 11:27 RadoslawF
- 21.03.17 23:43 Tomasz Pyra
- 22.03.17 00:08 Tomasz Pyra
- 22.03.17 01:50 RadoslawF
- 22.03.17 10:29 Tomasz Pyra
- 22.03.17 12:22 RadoslawF
- 23.03.17 00:50 Tomasz Pyra
- 23.03.17 13:55 RadoslawF
- 23.03.17 15:52 Shrek
- 23.03.17 16:32 r...@k...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=