  • Data: 2021-03-28 12:38:52
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.03.2021 o 10:43, heby pisze:

    > Nie patrz na to. Mam 9.86kWp a jednoczesnie chwilowy uzysk przekracza
    > 11kW. To tylko kilkadziesiąt sekund, kiedy panele są zimne i włońce w
    > południe wyskakuje z nienacka. Jak świeci dłużej, moc spada do
    > spodziewanych wartości. Innymi słowy nie oceniaj "co się stanie jak
    > wyjdzie zza chmur" tylko "ile produkuje jak swieci od godziny". Bedzie
    > bliżej prawdy prawdziwej wydajności instalacji.

    Jesteś pewny że tu chodzi o temperaturę? Ja mam wrażenie że to jakieś
    odbicie promieni od chmury sprawia że na instalacji włącza się turbo..
    Wszak zadziałało to także gdy na dworze była temperatura minusowa, a
    samo ciągłe świecenie też nie generowało wysokiej temperatury. Poza tym
    dla paneli podobno najkorzystniejsza temperatura to około +25stopni.