  • Data: 2021-03-28 12:40:27
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.03.2021 o 16:03, Mario pisze:

    > Praktyka użytkownicza i sposoby układania uwzględniają takie elementy
    > jak nachylenie dachu i jego orientacja oraz szerokość geograficzna na
    > której jest montowana instalacja. To wszystko wpisuje się do
    > kalkulatora onlinowego, albo będącego narzędziem w pakiecie
    > wspomagającym projektowanie instalacji. A kalkulator liczy moc
    > wynikająca z kąta padania zależnego od elewacji i azymutu, czyli
    > szerokości geograficznej, nachylenia i orientacji dachu.
    > Na podstawie tych szacunkowych obliczeń, potencjalny inwestor może
    > samodzielnie (jeśli rozumie zagadnienie), lub z pomocą potencjalnego
> [...]

    Nie, przynajmniej ja nie widziałem na pochyłych dachach modyfikowanych
    konstrukcji w celu uzyskiwania lepszych kątów, a właściwie tylko
    północna strona dyskwalifikuje instalację. Tak więc te kalkulatory
    onlinowe to tylko taka ciekawostka a nie jakiś wyznacznik wg którego
    monterzy przeprowadzają instalację.