  • Data: 2021-03-29 22:08:27
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: Pilocik <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.03.2021 o 12:39, trybun pisze:

    > No choćby teraz, chmura goni chmurę a na falowniku co chwila skoki
    > powyżej 100% nominału paneli.  No, coś w tym musi być, osobiście stawiam
    > na to że do bicia rekordów mocy przez instalację falownik musi być
    > okresowo wzbudzany.
    >
    > Ta druga koncepcja ciekawa, ale jak na razie to tylko jeszcze jeden z
    > mieszkańców wsi poszedł w moje ślady i założył panele, a na dodatek
    > dopiero przedwczoraj ruszył z produkcja prądu, a więc przynajmniej na
    > razie to chyba nie o to chodzi.

    te piki które widzisz jako >100% produkcji u mnie też mają miejsce,
    szczególnie jest to widoczne gdy np. chmura przesłaniająca przejdzie i
    nagle panele dadzą spory zastrzyk energii po stronie DC, nie wnikałem
    dlaczego tak się dzieje ale moim zdaniem jest to chyba związane z
    gwałtownym naładowaniem się kondensatorów w falowniku

    może ktoś związany bardziej technicznie z tą technologią się wypowie?