  • Data: 2021-03-29 18:52:18
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "trybun" napisał w wiadomości grup
    W dniu 24.03.2021 o 15:34, BudynPL pisze:

    >I nie mam pojęcia o co ci tak właściwie idzie. Dla mnie oszustwem
    >albo czymś spieprzonym by była instalacja która nie jest w stanie
    >nawet przyblizyć się do znamionowych wartości,.

    Wiedziales, ze instalacja daje maksymalna moc tylko w szczycie, a przy
    gorszych warunkach nie?

    Powiedzieli ci, ze dach masz zle polozony i pelnej mocy nie bedzie
    nigdy ?

    Choc jak piszesz - jest pelna moc.
    Ciekawe czemu.

    Ile masz paneli i jaka ich moc nominalna ?

    >Co do kątów to zarówno montażyści totalnie nie przykładają do nich
    >wagi na miarę tego aby je jakoś ekstra ustawiać, jak i sama praktyka
    >dowodzi że są to ogólnie sprawy co do których nie trzeba przykładać
    >dużej wagi, bo to nie one decydują o ogólnej sprawności instalacji.

    Dla malych katow odchylen cos pozostaje dosc duzy.
    cos 30 stopni= 0.866
    Pytanie - pogodzisz sie z 14% niedoboru, czy bedziesz sie klocil ?

    Ale u Ciebie katy znacznie wieksze ...

    J.